مجله تکنولوژِی در صنعت دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی در صنعت دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

نکاتی برای خرید سیستم اعلام سرقت


خانه های جدید به شکلی طراحی می شوند که ساکنین بتوانند به شکلی هوشمند با اجزای خانه ارتباط برقرار کنند. به عبارتی دقیق تر خانه های هوشمند آینده سکونت بشری را تغییر می دهند و در این میان سیستم های امنیتی هوشمند یک رکن اساسی در این خانه ها به حساب می آید. به عبارتی دقیق تر با نصب این سیستم های امنیتی هر زمان که شخصی به زور وارد خانه می شود سیستم امنیتی آلارم می دهد و شما را از خطرات احتمالی مانند سرقت یا آتش سوزی و … مطلع می کند. در این مقاله نکاتی در خصوص خرید سیستم اعلام سرقت را برای شما بیان می کنیم.

اما موضوع مهم این است که از کدام شرکت ها می توانید بهترین خدمات سیستم های امنیتی یکپارچه اعلام سرقت را خریداری کنید؟ آیا هر شرکتی که بیشترین تبلیغات را دارد لزوما می تواند بهترین کیفیت در این زمینه را نیز به شما ارائه دهد یا خیر؟ پیشنهاد ما این است که قبل از هر چیز و بجای تصمیم گیری عجولانه سعی کنید رزومه واقعی شرکت مورد نظر خودتان را بررسی کنید و بعد از مقایسه چند شرکت در این صنعت بهترین شرکتی که می تواند نیاز های امنیتی مورد نظر شما را تامین کند را انتخاب کنید.

آژیر اعلام سرقت دزدگیر

مهمترین بخش سیستم های اعلام سرقت آژیر هشدار دهنده است. آژیرها در هنگام تشخیص خطرات بیرونی که احتمال دارد منجر به سرقت از مکانی خاص شود به اشکال مختلف سعی در اعلام هشدار به صاحبان آن مکان می کنند. در یک دسته بندی کلی آژیر های هشدار دهنده به دو مدل آژیر های داخلی و بیرونی تقسیم می شوند.

آژیرهای داخلی که به نام‌های سیرن و پیزو نیز شناخته می‌شود در محیط داخلی ساختمان و کنار جعبه اعلام سرقت نصب می‌شود. این آژیر توسط سیم‌کشی به سرور اصلی متصل  شده و درواقع کار این آژیر این است که افراد داخل ساختمان را از خطر احتمالی مطلع کند.

آژیرهای بیرونی یا اسپیکر دزدگیر در بیرون از ساختمان نصب می‌شود. این آژیر نیز توسط سیم‌کشی به سرور متصل شده و افراد بیرون از ساختمان را از خطر مطلع می‌کند. این آژیرها را باید در ارتفاع نصب کرد و آن‌ها را با کاور پوشاند تا در معرض باد و باران قرار نگیرند.

انواع دزدگیر اماکن

دزدگیرهای قابل نصب در اماکن مختلف را می توان به انواع مختلف تقسیم کرد در زیر برخی از انواع دزدگیر را از نظر کاربرد ذکر کرده ایم.

دزدگیر باسیم

اولین مدل دزدگیر منازل با سیم به سرور و دیگر تجهیزات دزدگیر متصل می شد. امروزه هنوز هم این مدل دزدگیر ها در بازار طرفداران خاص خود را داد و البته به دلیل سیستم های آنالوگ به کار رفته در این دزدگیر ها امنیت سایبری بیشتری دارند.

دزدگیر بی‌سیم

دومین نوع دزدگیرها سیستم های وایرلس هستند . این مدل از دزدگیرها نیاز به سیم کشی ندارند و در نتیجه ارتباط بین سیستم هشداردهنده و سرور مرکزی آنها از طریق ارسال فرکانس های چشمی انجام می شود.

دزدگیر تلفن کننده ثابت

سیستم عملکردی این نوع دزدگیر ها به این صورت است که بعد از تشخیص یک خطر سرقت از طریق شماره های ثبت شده در حافظه و اتصال به سیستم تلفن با شماره صاحب منزل تماس می گیرد. همچنین یک پیام از قبل مشخص شده در حافظه این سیستم ها می تواند در مواقع ضروری هم به صاحب منزل و هم به پلیس محلی ارسال شود تا در این صورت از سرقت احتمالی جلوگیری شود.

دزدگیر سیم‌کارت خور

عملکرد این نوع دزدگیر ها و سیستم های اعلام سرقت به این شکل است که با استفاده از سیم کارت تعبیه شده در این سیستم ها در هنگام تشخیص خطر سرقت پیامکی به صاحب منزل یا پلیس ارسال می شود. مزیت این نوع دزدگیر ها این است که از راه دور می توان آنها را کنترل کرد.

خرید سیستم اعلام سرقت

نصب سیستم اعلام سرقت

نصب‌کننده‌ی حرفه‌ای و مناسبی را برای نصب سیستم‌های خود انتخاب کنید. تنها با شرکت‌های معتبر کار کنید و سوابق شرکت مورد نظر خود را پیش از انعقاد قرارداد مورد بررسی و توجه قرار دهید.

حتماً پیش از نصب سیستم‌ها، از سه شرکت مشاوره بگیرید. باید اطمینان حاصل کرد که آنها شرکت‌هایی مورد تأیید هستند و سیستم‌های آنها نیز با استانداردها تطابق دارد. در مورد هزینه‌های جاری سیستم‌ها نیز از شرکت‌های نصب‌کننده بپرسید. هزینه‌های سیستم‌های امنیتی بر اساس نوع سطح حفاظتی و فناوری مورد استفاده در آنها متفاوت است، بنابراین نوع و عملکرد سیستم‌های مختلف را با یکدیگر بسنجید. هزینه‌های اولیه‌ی نصب و همین طور مخارج ماهیانه‌ی سرویس و نگهداری سیستم‌ها را فراموش نکنید. با همه‌ی جزئیات قرارداد خود آشنایی پیدا کنید. اگر سیستم‌های آلارم شما به صورت متمرکز و توسط شرکت نصب‌کننده مورد بررسی و کنترل قرار می‌گیرند، اطلاعات آن را به صورت دقیق ارزیابی نمایید. باید این نکته را مدنظر قرار دهید که اگر از خدمات شرکت رضایت نداشتید، تکلیف قرارداد شما چه می‌شود؟ آیا می‌توانید قرارداد را لغو کنید؟ اگر شرکت مذکور توسط شرکتی ثالث خریداری شد، حقوق شما چگونه است؟ سؤالاتی از این قبیل را هنگام انعقاد قرارداد با شرکتی جهت نصب سیستم‌های اعلام سرقت مورد نظر داشته باشید. نصب‌کننده باید شما را در جریان تمامی اجزای سیستم قرار دهد و تمامی جزئیات لازم و همین طور نحوه‌ی کارکرد آن را به شما بیاموزد. بدین ترتیب، از مهم‌ترین مشکل سیستم‌های اعلام سرقت که آلارم کاذب است، جلوگیری می‌شود. اعلام هشدارهای کاذب نشان‌دهنده‌ی کیفیت نصب سیستم و نوع آموزش به کاربران است. از شرکت مذکور بخواهید که اموال شما را مورد بررسی قرار دهند و در صورت امکان تخمینی از میزان هزینه‌های لازم برای سیستم‌ها به شما ارائه نمایند. قراردادهای فروش را به صورت کامل چک کنید تا دقیقاً متوجه شوید سطح حفاظتی شما چگونه است و تجهیزات چه مواردی خواهند بود.

یکی از تجهیزات حفاظتی که امروزه برای بیشتر مجتمع‌های تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دزدگیر اماکن می‌باشد. این وسیله باعث کاهش سرقت در محیط‌های مختلف می‌شود و هنگام احساس خطر با به صدا درآمدن آژیر اعلام سرقت، شمارا از خطر احتمالی مطلع خواهد کرد؛ بنابراین می‌توان نقش چشمگیر این وسیله را در حفاظت از منازل و دیگر محیط‌ها مشاهده کرد.

 

نکات مهم در خرید سیستم اعلام سرقت

همان‌طور که گفته شد دزدگیر اماکن یک وسیله الکترونیکی است که مهم‌ترین کار آن اعلام سرقت منزل می‌باشد و امنیت ساختمان را تأمین می‌کند. ازاین‌رو انتخاب دزدگیر مناسب بسیار دارای اهمیت است و باید در خرید آن حتماً نکاتی را در نظر گرفت. به‌طورکلی برخی از نکاتی که در خرید سیستم اعلام سرقت باید به آن توجه داشت عبارت‌اند از:

توجه به مکان مورد نصب

اولین نکته‌ای که در خرید سیستم اعلام سرقت باید به آن توجه داشت مکانی است که شما قصد دارید این سیستم ها را در آنجا نصب کنید. شما باید مدل دزدگیر را با توجه به محیط مورداستفاده انتخاب نمایید. برای محیط‌هایی که امکان سیم‌کشی وجود ندارد، حتماً دزدگیرهای بی‌سیم را خریداری کنید.

مدل دزدگیر

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید دزدگیر اماکن باید به آن توجه داشت، مدل دزدگیر است. برای محیط‌هایی که به امنیت بیشتری نیاز دارند و به عبارتی بیشتر در معرض سرقت هستند، بهتر است سیستم‌های حرفه‌ای مانند سیم‌کارتی و تلفن کننده را انتخاب کنید، تا سریع‌تر از اعلام سرقت مطلع شوید.

مارک لوازم جانبی دزدگیر

معمولاً اجزاء سیستم دزدگیرها به‌صورت جداگانه به فروش می‌رسد، جنس و مدل این لوازم نیز بسیار دارای اهمیت است. بهتر است هزینه کافی برای خرید سنسور، چشمی، آژیر و… را در نظر بگیرید و برندهای معتبر را خریداری کنید تا اختلالی در کارکرد دزدگیر به وجود نیاید.

قیمت دزدگیر

قیمت خرید سیستم اعلام سرقت معمولاً متغیر است و نمی‌توان برای آن قیمت ثابتی در نظر گرفت؛ چراکه میزان قیمت نهایی دزدگیر به عوامل مختلفی بستگی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد