مجله تکنولوژِی در صنعت دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی در صنعت دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مرحله مؤثر در استراتژی وبلاگ نویسی: داستان گویی، USPها و میزان فروش

متأسفانه اگر با 10 سازمان حرفه ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ صحبت کنید، درباره نحوه تدوین استراتژی وبلاگ نویسی 10 ایده مختلف خواهید گرفت و حتی برخی از آنها به مشتریان استراتژی Cookie-cutter پیشنهاد می دهند.

یعنی شما نمی توانید برای یک مؤسسه بازرگانی همان استراتژی وبلاگ نویسی را استفاده کنید که برای یک شرکت تولید کننده محصولات آفت کش استفاده می شود. اولین و مهمترین اقدام در گفتگوها و مشاوره هایی که به صاحبان کسب و کار داده می شود، تمرکز کردن روی اهداف نهایی یا برند شخصی است.

مثلا باید مشخص شود که هدف نهایی یک کسب و کار جذب مشتری و افزایش آن در طی 10 سال و سپس حفظ آنهاست (مثل جراح پلاستیک یا شرکت سرمایه گذاری) یا اینکه هدف نهایی تبلیغ کردن محصولات به مشتریانی است که فقط یکبار خرید می کنند (مثل شرکت تولید کننده کیت های تست DNA)؟ مثال های گفته شده به این دلیل هستند که بدانید برای هر کدام از کسب و کارهای گفته شده باید استراتژی وبلاگ نویسی متفاوتی را اتخاذ کرد.

با اینکه کسب و کارها با یکدیگر متفاوت هستند اما تقریبا برای اکثر آنها می توان از استراتژی های متفاوتی استفاده کرد که هر کدام با توجه به حیطه فعالیتی که دارند استفاده خاص خود را خواهند برد.

پروسه تدوین استراتژی مناسب برای وبلاگ نویسی از سه تاکتیک مجزا تشکیل شده که هم زمان با هم باید بکار گرفته شوند. به اولین تاکتیک اصطلاحا سئو کردن هدفمند داستان گویی گفته می شود که در آن محتوای بهینه سازی شده براساس کلمات کلیدی مرتبط با هدف کاربر از سرچ است که به شکل داستان گویی اجرا می شود. تاکتیک بعدی روی USP (Unique Selling Points) یا نقطه فروش منحصربفرد تمرکز دارد و تاکتیک سوم نیز مربوط به میزان فروش است.

شاید مواردی که گفته شد کمی پیچیده به نظر برسد اما نگران نباشید، در این مطلب به طور کامل توضیح خواهیم داد. (همچنین توصیه میکنیم که مقاله استراتژی تولید محتوا را نیز مطالعه کنید.)

توجه داشته باشید که همزمان با رشد و پیشرفت کسب و کار، تمرکز روی محتوا هم باید با پیشرفت همراه باشد که نهایتا این پیشرفت و ارتقاء، سبب شکل گیری تغییرات می شوند.

اصولا هر زمان که کسب و کار گسترش پیدا می کند به تناسب آن باید محصولات و خدمات و ارزش های اصلی اولیه هم متحول شده و تغییر کنند و این رویه باید در مدیریت وبلاگ و وبلاگ نویسی نیز نمود پیدا کند.

ویژگی شاخص و ایده ­آل این سه تاکتیک در استراتژی وبلاگ نویسی این است که هر چقدر هم کسب و کارها تغییر کنند و پیشرفته تر شوند، باز هم می توان از آنها استفاده کرد.

 

 

استراتژی وبلاگ نویسی

 

مرحله اول: تاکتیک سئو کردن هدفمند داستان گویی

پایه و اساس هر استراتژی وبلاگ نویسی را سئو و داستان گویی هدفمند تشکیل می دهد. خیلی از افراد فقط روی جنبه سئو تمرکز دارند یعنی فقط در تولید محتوا به کلمات کلیدی و هدف کاربران از سرچ نگاه می کنند. داستان گویی هدفمند نیز یعنی فقط پیرامون نتیجه سرچ کاربران، محتوا تولید شود.

3 حالت برای هدف کاربران از سرچ ترسیم شده است:

  • اطلاع دهنده (مثلا  تاریخچه Blue Widget)
  • هدایت کننده (مثلا گروه های Blue Widget در فیسبوک)
  • معاملاتی (مثلا فروش Blue Widget)

برخی از سازمان هایی که به ظاهر در دیجیتال مارکتینگ حرفه ای هستند، در استراتژی وبلاگ نویسی خود فقط موضوعات مختلف پیرامون کلمات کلیدی طراحی می کنند اما اکثر این سازمان ها اصل داستان گویی را فراموش می کنند، مؤلفه ای که برای متمایز شدن نسبت به بقیه بسیار ضروری است.

به همین دلیل گفته شده که وقتی در استراتژی وبلاگ نویسی خود، کلمات کلیدی و کلماتی که کاربران سرچ می کنند را با اصل داستان گویی ترکیب کنید، وبلاگ شما مخاطبین بیشتری را جذب خواهد کرد. به مثال زیر توجه کنید که از این تاکتیک در استراتژی وبلاگ نویسی استفاده شده است. مقاله تدوین استراتژی تولید محتوا شما را در این رابطه کمک بیشتری خواهد کرد.

ابتدا باید در مورد کلمات کلیدی تحقیق کرد و وبلاگ ها منبع بسیار خوبی برای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی هستند که البته منظور ما کلمات کلیدی که در صفحه اصلی خدمات یا محصولات استفاده شده اند نیست.

در مرحله بعدی صرف نظر از نوع مشتری که از ما خواسته استراتژی وبلاگ نویسی طراحی کنیم، معمولا 100 کلمه کلیدی طولانی در اختیار خواهید داشت که باید تمرکز خود را روی آنها بگذارید. سپس این کلمات کلیدی را باید به موضوعات یا تم های اصلی - براساس هدف کاربر از سرچ - تقسیم بندی کرد که بهترین تقسیم بندی، همان 3 نوعی است که به آن اشاره کردیم.

کلمات کلیدی طولانی معمولا کمتر سرچ می شوند و در نتیجه برای رتبه گرفتن در آنها خیلی راحتتر می توان نتیجه گرفت. در مرحله بعدی معمولا توصیه می شود کلمات کلیدی که کمتر از 70 بار سرچ شده اند را حذف کنید که البته بیشتر بستگی به میزان سودآوری حاصل از کلیک بر روی این کلمات کلیدی دارد، ولی معمولا در این مرحله فقط 10 کلمه کلیدی باقی می ماند.

در مرحله بعدی باید با مشتریان صحبت شود تا در حال حاضر فقط روی محصولات و خدماتی تمرکز کنند که برای آنها بازگشت سرمایه دارد و اینکه آیا قصد رونمایی از خدمات یا محصولات جدید و یا انجام تبلیغات را دارند یا خیر؟

فایده اطلاع پیدا کردن از چنین مواردی این است که به موضوعات محتواها در استراتژی وبلاگ نویسی جهت می بخشد.

مثلا اگر هدف کسب و کار تبلیغات باشد پس باید محتواهای خود را پیرامون رونمایی از محصولات و خدمات جدید نگارش کنید و بهترین مکان نیز برای انجام چنین کاری وبلاگ است.

خلاصه اینکه وقتی کلمات کلیدی نهایی را مشخص کردید و لیستی از موضوعات مختلف پیرامون محصولات و خدماتِ با پتانسیل بالای بازگشت سرمایه، و رونمایی و تبلیغ از محصولات، تهیه کردید، آنها را برای بررسی و آنالیز، در گوگل سرچ کنید هر چند توصیه می کنیم تا سایت هایی مثل Reddit، Quora و رسانه های اجتماعی معروفی مثل اینستاگرام و فیسبوک را هم چک کنید تا ببینید که کاربران پیرامون موضوعات مرتبط با کلمات کلیدی منتخب شما چه سؤالاتی پرسیده اند.

سپس با توجه به اطلاعات کسب شده از بخش های گفته شده و حتی کادر People Also Ask در گوگل، باید به دنبال رتبه رقیبان در کلمات کلیدی منتخب خود بگردید که برای این منظور می توانید از SEMrush استفاده کنید.

تمامی این اقدامات باعث می شوند تا سایر کلمات کلیدی مرتبط با لیست کلمات کلیدی انتخابی خودتان را پیدا کرده و موضوعات بهتری انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که در این پروسه هیچ موقع اقدام به نوشتن مقاله بهتر و جامع تر پیرامون موضوعاتی که قبلا نوشته شده نکنید چرا که کم کم خط فکری سایر رقیبان را تقلید خواهید کرد و برای کسب و کار شما اثر بسیار بدی دارد ضمن اینکه با استراتژی وبلاگ نویسی نیز در تناقض است.

در نهایت وقتی شروع به وبلاگ نویسی می کنید حتما از مؤلفه داستان گویی استفاده کنید که با این کار به اهمیت استفاده از این مؤلفه توسط افرادی که در زمینه سئو مهارت و تخصص دارند پی خواهید برد.

USP یا پیشنهاد فروش منحصربفرد رکن اساسی استراتژی وبلاگ نویسی است

مرحله دوم: تاکتیک مبتنی بر نقطه فروش منحصربفرد

پس از انجام مرحله اول در استراتژی وبلاگ نویسی نوبت به این می رسد که محصولات یا خدمات شما چه وجه تمایز و برگ برنده ای نسبت به سایر محصولات، در حیطه فعالیت شما دارند و هرچقدر محصول و خدمات شما خاص تر باشد، تمرکز کردن روی نقطه فروش منحصربفرد یا USP هم راحتتر بوده و همین باعث برتری کسب و کار شما می شود.

مثلا اگر فقط فروشنده قطعات یک مدل خاصی از موتورسیکلت باشید، تدوین استراتژی وبلاگ نویسی طبق اصول سئو و USP راحتتر از حالتی است که کل قطعات موتورسیکلت های برندهای مختلف را بفروشید.

منظور ما از نقطه (پیشنهاد) فروش منحصربفرد عبارات پیش پا افتاده ای مثل؛ 100% گارانتی، تحویل فوری یا ارزان ترین قیمت نیست چون این موارد خدماتی است که هر کسب و کاری باید ارائه کند پس برگ برنده نیست و منحصربفرد بودن شما را نمی رساند. اما موارد زیر مصداق بارزِ خاص بودن خدمات یا محصولات کسب و کارهای مختلف هستند:

  • موقعی که فروشنده قطعاتِ مدلِ خاصی از موتورسیکلت باشید و ویدیوهای آموزشی هم در مورد نحوه نصب آنها پست کنید یا از روی دستورالعمل فنی این قطعات، نحوه نصب را آموزش داده و به شکل ویدیو منتشر کنید
  • موقعی که شما علاوه بر فروش قطعات مدل خاصی از موتورسیکلت، نیروی فنیِ خدماتی ماهر در اختیار دارید یا نمایندگی رسمی شرکت مربوطه باشید

مواردی از این قبیل نشان دهنده فعالیت و ویژگی منحصر بفرد کسب و کار شماست و باید در کل پروسه استراتژی وبلاگ نویسی به آن اشاره شود.

حتی به کمک این مرحله از استراتژی وبلاگ نویسی، نه تنها به فروشنده معتبری تبدیل می شوید بلکه بخاطر ویدیوهای آموزشی که بارگذاری کرده اید، منبع موثقی برای انجام چنین کارهایی (نصب قطعات) خواهید شد به نحوی که حتی اگر کسی قصد خریدِ قطعات از شما، نداشته باشد از این مطالب استفاده کرده و اولویت ذهنی آنان خواهید شد.

حتی با عمل کردن به این مرحله از استراتژی وبلاگ نویسی می توانید رتبه و اعتبار وبلاگ و سایت را در زمینه کلمات کلیدی طولانیِ مرتبط با خدمات یا محصولات خود ارتقاء ببخشید که شاید حتی در ابتدا اصلا روی این کلمات کلیدی تمرکز و وقت نگذاشته بودید.

 

 

مرحله سوم: تاکتیک میزان فروش

با انجام دو تاکتیک گفته شده در استراتژی وبلاگ نویسی، نوبت به ساخت تقویم محتوا می رسد که در آن میزان فروش نقش اساسی ایفا می کند که پروسه ای بسیار مهم در شناخت مخاطب واقعی کسب و کار است.

ابتدا باید بدانید که ایده قیف فروش منسوخ شده است و در مقابل ذهن خود را معطوف به این 8 فاکتور بسیار مهم کنید که در مدل مشتری مداری، حول محور موضوعاتی مثل خدمات مشتریان، بازاریابی و فروش می چرخند:

  • پیش آگاهی
  • آگاهی
  • آموزش
  • لحاظ کردن
  • ارزیابی
  • دلیل تراشی و توجیه سازی
  • تصمیم گیری
  • ارائه خدمات

هدف تاکتیک سوم در استراتژی وبلاگ نویسی این است که به کمک محتوای تولید شده، مخاطبین پیرامون این 8 فاکتور مهم، مطالب جدید یاد بگیرند.

 

مثلا یکی از شرکت های معروف دنیا استراتژی وبلاگ نویسی خود را براساس چنین طرحی بنا کرده است:

  • 50% محتوا برای افراد مبتدی: این افراد صرفا در حال فهمیدن کسب و کار، محصولات یا خدمات صنعت حیطه فعالیت شما هستند. این دسته از افراد کسانی هستند که این شرکت پیوسته به آنان مطالب جدید یاد می دهد تا هر زمان که قصد خرید محصولی خاص یا استفاده از خدمات را داشتند، آنها در اولویت ذهنی باشند. این افراد کسانی هستند که بدون هیچ اطلاعات پایه ای خاصی سرچ می کنند.
  • 25% محتوا برای افراد سطح متوسط: این دسته از افراد اطلاعات پایه ای دارند اما نیاز به اطلاعات جزئی تر دارند. در این گونه در استراتژی وبلاگ نویسی، تولید محتواهایی را در دستور کار قرار داده که اطلاعات تخصصی تری را منتقل می کند تا سطح دانش تخصصی خود را به رخ کشیده و مشتریان بیشتری جذب کند.
  • 25% محتوا برای افراد متخصص و حرفه ای: این دسته از مخاطبان کاملا حرفه ای بوده و کسانی هستند که به دنبال ارتقای سطح دانش فنی خود می گردند و حتی کسانی هستند که برای پیشرفت کسب و کار به دنبال شریک های حرفه ای و متخصص هستند.

اهمیت انجام چنین استراتژی وبلاگ نویسی این است که در محتوای خود می توانید تمامی مخاطبین را لحاظ کرده و از طریق 8 فاکتور گفته شده اطلاعات مورد نیاز را انتقال دهید.

البته در نظر داشته باشید که این حالت برای همه کسب و کارها کاربردی نیست چون پزشکانی که مجلات تخصصی چاپ می کنند باید صرفا اطلاعات کاملا تخصصی به مخاطب خود منتقل کنند اما در حالت کلی برای اکثر کسب و کارها کاربردی است.

پیشرفت کسب و کار

 

جمع بندی

در استراتژی سئوسازی مطالب، تولید محتوای بهینه سازی شده هدف هر کسب و کاری است و در بازاریابی محتوایی، استراتژی وبلاگ نویسی سودمند و مؤثر نیز هدف اصلی کسب و کارها برای ارتقای برند و سئوسازی مطالب است.

توجه داشته باشید که وبلاگ، رکن اصلی در موفقیت کمپین های بازاریابی دیجیتال است:

  • هر چقدر کلمات کلیدی انتخابی دقیقتر و بهتر باشند و محتوای قویتری تولید شود، در زمینه سئو نیز قویتر خواهد بود
  • محتواهای خبری برای تبدیل کردن مشتریان فعلی به مشتریان ثابت و دائمی و آموزش دادن آنها الزامی هستند
  • استفاده از رسانه های اجتماعی برای ارزش گذاری بیشتر روی مخاطبین و فالوورها ضروری است
  • لینک سازی با اشتراک گذاری محتواها و کمپین های بازاریابی قدرتمند کمک می کند تا به وب سایت های قویتر با لینک های معتبرتر دست پیدا کنید

به کمک سه تاکتیک فوق می توانید استراتژی وبلاگ نویسی برای صاحبان کسب و کار تدوین کنید که برای اکثریت کسب و کارها منحصربفرد باشد چون هر کسب و کاری مشتری خاص خود و محصولات یا خدمات خاص خود را دارد و دو رقیبی که در یک حیطه فعالیت دارند نیز با توجه به موقعیت و جایگاه خود در بازار رقابتی، استراتژی وبلاگ نویسی متفاوتی باید داشته باشند.

در هر استراتژی ابتدا باید روی مخاطب هدف تمرکز نمود و سپس به این فکر کرد که چه نوع محتوایی برای مخاطبین مناسبتر است، مثلا مخاطبین نیاز دارند تا بیشتر اطلاعات کسب کنند و یاد بگیرند یا اینکه باید برای این دسته از مخاطبین روی تبلیغات و ویژگی های شاخص و متمایز کننده برند تمرکز کرد.

توجه داشته باشید که تدوین بهترین استراتژی وبلاگ نویسی یک پروسه دائمی است و به همین دلیل شاهد هستیم که دلیل موفقیت بازاریاب های محتوایی این است که پیوسته روی این استراتژی کار می کنند تا متناسب با موقعیت، تغییر لازم را ایجاد کنند.

منابعی برای سئو و طراحی سایت:

1.      http://webdesigner7.loxblog.com/post/48/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%20%D9%88%D8%A8%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D9%87%D8%AA%D9%84%20%D8%A8%D8%A7%20%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86.htm

2.      http://webdesigner1.loxblog.com/post/47/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%20%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C%20%D9%88%D8%A8%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D9%87%D8%AA%D9%84%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4%20%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D9%86%20%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%20%D9%87%D8%AA%D9%84%20%D9%87%D8%A7.htm

3.      http://seowebone.loxblog.com/post/39/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%20%D9%88%D8%A8%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D9%87%D8%AA%D9%84%20%D9%88%20%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87.htm

4.      https://seokav.persianblog.ir/WlWn6QZ8ZmFRNYnxe1vj-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C

5.      https://seokav.persianblog.ir/8wmQ53w1e1hw79OgDrmG-%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1

6.      https://seobaz7.persianblog.ir/e71OqwAdlqtoAdBp3l1n-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C

چگونه از اصول SEO در عنوان های سایت خود استفاده کنیم؟


عنوان محتوا های یک سایت، به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا بتوانند متن را خوانده و به خوبی درک کنند. برای مثال، عناوین مانند راهنما برای خوانندگان عمل می کنند و درک مطلب یک پست یا صفحه را برای آنها راحت تر می نمایند. علاوه بر این، عناوین، اهمیت قسمت های مهم از محتوای شما را مشخص کرده و نحوه اتصال آنها به یکدیگر را نشان می دهد.

در ادامه، به شما آموزش می دهیم که چگونه عناوین مناسبی  تعیین کرده و از آنها برای بهبود محتوای خود استفاده کنید.

 

چرا باید از عنوان استفاده کنیم؟

مهم ترین کاربرد عناوین، مشخص کردن و نشان دادن ساختار متن است. عناوین، تابلوهایی هستند که خوانندگان را برای فهم بهتر محتوا راهنمایی می کنند. بنابراین، یک عنوان باید مشخص کند که هدف یک بخش یا یک پاراگراف از متن چیست.

 در صورت عدم استفاده از عنوان مناسب، خواننده نمی تواند به خوبی و به صورت کامل متوجه شود که هدف متن چیست و چه انتظاری باید از خواندن این محتوا داشته باشد.

خوانندگان می خواهند خیلی سریع محتوا را برانداز کرده و از هدف متن مورد نظر مطلع شوند تا بتوانند تصمیم بگیرند که کدام بخش از متن را باید بخوانند. عناوین به آنها کمک می کند تا اینکار را به سرعت انجام دهند.

اگر متن شما هیچ عنوانی نداشته باشد، بررسی سریع متن برای خوانندگان شما بسیار دشوار می شود. توجه داشته باشید که استفاده از متن های طولانی پس از عنوان محتوا نیز، به هیچ وجه توصیه نمی شود.

چرا باید از عنوان مناسب استفاده کنیم؟

چرا باید از عنوان مناسب استفاده کنیم؟

 

اهمیت استفاده از هدینگ / عنوان خلاقانه و مناسب در وب سایت

هنگام قرار دادن محتوا در وب سایت خود، باید از آموزنده و مفید بودن عناوین متن، مطمئن شوید. حتی می توانید برای جذب و ترغیب بیشتر مخاطب به خواندن متن، از عناوین اغراق آمیز و جذاب استفاده کنید.

این کار روش هوشمندانه ای برای جذب مخاطب و افزایش بازدید وب سایت است؛ اما به یاد داشته باشید تمرکز اصلی عناوین باید بر روی محتوا باشد. شما نباید از هدف اصلی که همان تسهیل در خواندن و فهم متن باشد، غافل شوید.

دو نکته زیر را در رابطه با عنوان / هدینگ های محتوا به خاطر بسپارید:

نکته اول؛ یک پاراگراف باید با یک جمله اصلی شروع شود و سپس در مورد این جمله اصلی توضیح بیشتری دهید. هنگام بازسازی متن برای انتخاب یک هدینگ / عنوان ایده آل و مناسب محتوا، مطمئن شوید که جمله اول پاراگراف، حاوی اطلاعات اساسی آن پاراگراف باشد.

نکته دوم؛ در مورد چگونگی ساختار اطلاعات در پاراگراف های خود و ارتباط بین پاراگراف ها و اینکه چگونه یک هدینگ / عنوان فرعی در محتوا می تواند به هضم آن اطلاعات کمک کند، توجه کنید.

اهمیت استفاده از عنوان خلاقانه و مناسب در وب سایت

اهمیت استفاده از عنوان خلاقانه و مناسب در وب سایت

 

تاثیر قدرتمند استفاده از عنوان در بهبود قابلیت دسترسی متون

ساختار هدینگ / عنوان محتوا ها برای دسترسی، موضوع مهمی است؛ به ویژه برای افرادی که نمی توانند مطالب را به راحتی از صفحه نمایش بخوانند.

از آنجا که عناوین در قالب HTML هستند، یک صفحه خوان می تواند ساختار مقاله را درک کرده و آنها را با صدای بلند برای کاربر بخواند. در این صورت، افراد کم بینا، با خواندن یا گوش دادن به عناوین یک مقاله، می توانند در مورد خواندن یا عدم خواندن مقاله تصمیم بگیرند.

 همچنین، با استفاده از عنوان مناسب، خوانندگان می توانند از عنوان یک محتوا به عنوان محتوای دیگر پرش داشته باشند و اینگونه به متن دلخواه خود میانبر بزنند!

و مهم تر از همه اینکه فراموش نکنید در بسیاری از موارد، آنچه برای بهبود قابلیت دسترسی مفید است، برای SEO وب سایت نیز می تواند مفید باشد!!

 

تاثیر فوق العاده استفاده از عنوان جذاب در بهبود سئو وب سایت

نحوه استفاده از هدینگ / عناوین جذاب در بهبود و ارتقای سئوی یک وب سایت، به صورت مستقیم، یک قانون نیست.

به عبارت دیگر، ایجاد تغییرات جزئی در عناوین محتواها، به صورت جداگانه و به تنهایی، به عملکرد وب سایت شما کمک نمی کند. اما استفاده از عناوین مناسب، مزایای غیرمستقیم زیادی برای بهینه سازی و بهبود سئوی سایت شما خواهد داشت.

استفاده از عناوین مناسب، متن هایی با کیفیت بالاتر ایجاد می کند که خواندن آنها نیز آسان تر است. تاثیر یک متن خوب، علاوه بر جذب بازدید کنندگان بیشتر، برای سئو وب سایت شما نیز شگفت انگیز است.

اگر بازدید کنندگان نتوانند به سرعت آنچه را که می خواهند پیدا کنند، سایت شما را ترک کرده و به دنبال وب سایت دیگری برای پاسخ به سوال خود می گردند.

به همین دلیل است که ساختار متن و عناوین بر SEO تأثیر می گذارد. وقتی نرخ پرش بالایی داشته باشید، به عبارت دیگر، اگر بازدیدکنندگان به سرعت سایت شما را ترک می کنند،

موتورهای جستجو نتیجه می گیرند که صفحه شما آنچه که موردنیاز جستجوگران است را به آنها ارائه نمی دهد. در نتیجه، این امر موجب کاهش رتبه بندی وب سایت شما خواهد شد.

در انتخاب عناوین، همیشه باید کاربر را در اولویت قرار دهید.

از هدینگ / عنوان محتوا برای افزودن ساختار و تابلوهای راهنما به محتوای خود و توصیف اینکه موضوع هر بخش چیست، استفاده کنید.

 اگر کاربران با خواندن عناوین وب سایت، بتوانند موضوع مقاله را به خوبی درک کنند، به گوگل نیز کمک می کنند تا این موضوع را به خوبی درک کند.

تاثیر فوق العاده استفاده از عنوان مناسب در بهبود سئو وب سایت

تاثیر فوق العاده استفاده از عنوان مناسب در بهبود سئو وب سایت

 

نحوه استفاده موثر از هدینگ / عنوان محتوا

بنابراین، بهترین روش استفاده از عنوان چیست؟

برای استفاده مناسب و کارآمد از عنوان، دو جنبه مهم وجود دارد:

  • جنبه اول: شما باید عناوین خود را به خوبی ساختار دهید.
  • جنبه دوم: از عبارت یا کلمات کلیدی خود در آنها استفاده کنید.

افزونه Yoast SEO می تواند در هر دو مورد به شما کمک کند.

این افزونه،  نحوه توزیع عناوین را بررسی کرده و در تجزیه و تحلیل سئو، بررسی می کند که آیا شما تراکم کلیدواژه کانونی (کلمه کلیدی اصلی) را رعایت کرده اید یا نه.

بنابراین باید ابتدا اهمیت این دو جنبه را بررسی کنیم و سپس، ببینیم که چگونه می توانیم از Yoast SEO برای نوشتن عناوینی عالی و جذاب استفاده کنیم.        

هدینگ / عنوان های خود را ساختار بندی کنید.

هنگام ویرایش مقاله در وردپرس، معمولاً "سطوح" مختلفی از عناوین را در ویرایشگر متن مشاهده خواهید کرد:

 از "هدینگ 1" تا "هدینگ 6".

معمولاً H1 را عنوان اصلی می نامیم.

 اینها براساس اندازه و اهمیت مرتب می شوند. "هدینگ 2" مهم تر از "هدینگ 4" است.

در پشت صحنه سایت، این موارد به برچسب های هدینگ HTML  از  “<h1>”تا  “<h6>”تبدیل می شوند.

پس زمینه سایت شما یعنی کدهای وب سایت، از این برچسب های HTML در الگوهای خود استفاده می کند.

به همین دلیل است که وقتی در مورد چگونگی ساختار مناسب عناوین و مطالب صحبت می کنیم، در حقیقت منظور ما همان تگ های HTML است.

عنوان های خود را ساختار بندی کنید.

عنوان های خود را ساختار بندی کنید.

 

چگونه به عنوان های محتوای خود، ساختار دهیم؟

در مرحله اول، شما محدود به استفاده از یک عنوان H1 در هر صفحه هستید. عنوان H1 باید نام/ عنوان صفحه یا محتوا  باشد.

برای مثال، تگ h1 در این مقاله به عنوان اول یعنی:

"چگونه از اصول SEO در عناوین در سایت خود استفاده کنیم؟"

اختصاص می یابد. در حقیقت، نام کتاب یا عنوان محتوا، نشان دهنده تگ h1 می باشد.

سپس، هنگام نوشتن باقی مطالب خود، می توانید از زیرعنوان های H2 و H3 برای معرفی بخش های مختلف محتوای خود استفاده کنید. مانند بخش " چرا باید از عنوان استفاده کنیم؟" این مقاله که در حال حاضر در حال مطالعه آن هستید.

به عناوین فرعی H2 مانند فصل های کتاب فکر کنید.

به ندرت اتفاق می افتد که محتوا آن قدر "عمیق" باشد که نیاز به استفاده از برچسب های H4 و حتی بیشتر از آن باشد؛ مگر اینکه واقعا بخواهید محتوایی طولانی و یا بسیار فنی بنویسید.

چگونه به عنوان های خود، ساختار دهیم؟

چگونه به عنوان های خود، ساختار دهیم؟

 

subheading distribution check در افزونه Yoast SEO چه کاری انجام می دهد؟

گزینه subheading distribution check ارزیابی می کند که آیا به اندازه کافی از عنوان فرعی در محتوا / متن خود استفاده کرده اید یا خیر؟

اکثر متن هایی که بیش از 300 کلمه دارند، برای بررسی سریع‌تر و درک بهتر مطلب توسط خواننده، به عناوین فرعی نیاز دارند.

بنابراین، اگر متن شما بیش از 300 کلمه باشد و هیچ عنوان فرعی نداشته باشد، این گزینه با ایجاد یک نوتیفیکیشن به شما اطلاع می دهد.

همچنین اگر متن زیر عنوان فرعی خیلی طولانی است؛ یعنی بیش از 300 کلمه دارد، این گزینه به شما اطلاع می دهد و پیشنهاد می‌کند که برای بهبود خوانایی آن قسمت از متن، عناوین فرعی اضافه کنید.

بهتر است بالای هر پاراگراف طولانی یا بالاتر از یک گروه از پاراگراف ها که یک موضوع واحد را تشکیل می دهند، یک عنوان قرار دهید. متن زیرعنوان فرعی هر محتوا معمولاً نباید بیش از 250-350 کلمه باشد.

subheading distribution check در افزونه Yoast SEO چه کاری انجام می دهد؟

subheading distribution check در افزونه Yoast SEO چه کاری انجام می دهد؟

 

یک نمونه ساختار عنوان برای محتوا

فرض کنید که یک پست وبلاگ در مورد "کفش های باله" داریم.

ما "کفش های باله" را به عنوان کلمه کلیدی اصلی خود انتخاب کرده ایم و مقاله ای در مورد "همه دلایل دوست داشتن کفش های باله" نوشته ایم.

اگر هیچ عنوانی برای متن خود انتخاب نکنیم، این خطر وجود دارد که در نهایت یک متن بسیار طولانی؛ خسته کننده و آشفته ای داشته باشیم که درک آن بسیار دشوار است.

حال، اگر با استفاده از عناوین مناسب به طور منطقی ساختارها را تنظیم کنیم، نه تنها خواندن متن بسیار آسان‌تر خواهد شد، بلکه به متمرکز شدن نوشتار خود کمک چشمگیری خواهیم کرد.

ساختار صحیح عنوان های این محتوا به صورت زیر خواهند بود:

 :H1 کفش های باله بسیار جذاب هستند.

 :H2      چرا فکر می کنیم کفش های باله بسیار جذاب هستند؟

 :H3             فقط صورتی نیستند!

 :H3             می توانید از آنها برای مواردی به جز رقص، استفاده کنید.

 :H3             ممکن است قیمت آنها کمتر از آنچه شما فکر می کنید باشد.

:H2      کفش های باله خود را از کجا بخرید؟

 : H3           10 وب سایت برتر برای خرید تجهیزات باله

 :H3           فروشگاه های محلی رقص مورد علاقه ما

ببینید چگونه با استفاده از تگ های H2 برای برنامه ریزی بخش ها و برچسب های H3 برای پوشش موضوعات مختلف، یک ساختار منطقی ایجاد کرده ایم؟

این یک مثال خوب از چگونگی ساختار عناوین در یک مقاله با طول متوسط ​​است.

برای یک مقاله کوتاه تر، باید از عناوین کمتری (عناوین کلی تر؛ سطح بالا) استفاده کنید.

اگر می خواهید خیلی بیشتر به جزئیات بپردازید، هیچ مشکلی شما را در استفاده از برچسب های H4 برای ایجاد بخش های "سطح پایین" محدود نمی کند.

 

چگونه هدینگ ها را در محتوای سایت مشخص کنیم؟

رسیدیم به مهم ترین بخش مقاله، اکنون باید ببینیم چگونه باید عناوین / هدینگ ها را به متن خود اضافه کنیم؟

اگر از سایت های وردپرس استفاده می کنید، برای انجام این کار چند روش وجود دارد:

1.از طریق ویرایشگر

ساده ترین راه برای اضافه کردن عنوان محتوا، از طریق ویرایشگر است. اگر از ویرایشگر جدید new Gutenberg block editor استفاده می کنید، می توانید بر روی دکمه + کلیک کرده و "عنوان / هدینگ" را انتخاب کنید. سپس، عنوانی را که می خواهید اضافه کنید را انتخاب نمایید.

 

افزودن عناوین / هدینگ ها از طریق new Gutenberg block editor

افزودن عناوین / هدینگ ها از طریق new Gutenberg block editor

 

 

اگر هنوز از ویرایشگر کلاسیک (classic editor) استفاده می کنید، این کار نیز آسان است. برای اضافه کردن عنوان / هدینگ محتوا از طریق این ویرایشگر، باید ابتدا به تب visual  ویرایشگر رفته و سپس "هدینگ1 / عنوان 1" یا هر عنوان دیگری را از فهرست کشویی برای محتوا انتخاب کنید.

افزودن عناوین از طریق classic editor

افزودن عناوین از طریق classic editor

 

 

2. استفاده از HTML

همچنین می توانید هدینگ ها / عناوین را با استفاده از HTML اضافه کنید. برای اضافه کردن عناوین از طریق این روش، باید در ویرایشگر کلاسیک، به  تب  textرفته (یا مستقیماً در کد اضافه کنید.) و از تگ های هدینگ / عنوان <h1>؛  <h2>؛  <h3> و غیره برای تعیین هر نوع عنوان / هدینگ استفاده کنید. هر عنوان محتوا را با تگ بسته مانند  <h1/>به پایان برسانید.

 

افزودن عناوین از طریق HTML

افزودن عناوین از طریق HTML

 

 

علاوه بر این، در block editor ، می توانید بین visual editor  جابجا شده و یا به صورت HTML ویرایش کنید. برای انجام این کار، روی سه نقطه عمودی در نوار ابزار ویرایشگر ( یا همان editor  ) کلیک کنید. سپس، گزینه Edit as HTML را انتخاب کنید. مثل این:

 

افزودن هدینگ از طریق HTML

افزودن هدینگ از طریق HTML

 

 

استفاده از عبارت یا کلمه کلیدی در زیرعنوان های محتوا

هدینگ یا عنوان های محتوا به شما فرصتی عالی می دهند تا از کلمه کلیدی اصلی خود (یا مترادف های آن) به طور برجسته ای استفاده کنید. با انجام این کار، کاملاً مشخص می شود محتوای صفحه در مورد چه چیزی است.

با افزودن عبارت یا کلمه کلیدی اصلی خود به زیرعنوان ها، بر اهمیت آن تأکید می کنید.

البته مواظب باشید که در این کار زیاده روی نکنید.

عبارت یا کلمه کلیدی خود را در جایی که منطقی است اضافه کنید و در جایی که وجود آن معنی و الزامی ندارد، آن را کنار بگذارید.

 

Yoast SEO می تواند با استفاده از کلمه کلیدی در ارزیابی عنوان ها به شما کمک کند.

بعد از وارد کردن عبارت خود در کادر متا Yoast SEO، این افزونه بررسی می کند که آیا از این کلمات، به اندازه کافی در زیرعنوان استفاده کرده اید یا خیر.

 در Yoast SEO، اگر در 30 تا 75٪ از زیرعنوان های محتوا از عبارت کلیدی استفاده کنید، یک دایره سبز رنگ دریافت خواهید کرد.

 به خاطر داشته باشید که این افزونه، فقط زیرعنوان های H2 و H3 را بررسی خواهد کرد.

اما افزونه Yoast SEO Premium می تواند عبارات یا کلمات کلیدی مترادف را نیز بررسی کند.

Yoast SEO می تواند با استفاده از کلمه کلیدی در ارزیابی عناوین به شما کمک کند.

Yoast SEO می تواند با استفاده از کلمه کلیدی در ارزیابی عناوین به شما کمک کند.

 

 

چگونه کلمات کلیدی را به زیرعنوان ها اضافه کنیم؟

اینکه چگونه کلمات کلیدی خود را به هدینگ / عنوان فرعی محتوا اضافه کنید، به پاراگرافی که به آن متصل است بستگی دارد. هر پاراگراف در متن شما باید اطلاعاتی درباره موضوع مورد بحث در اختیار خواننده قرار دهد.

بنابراین، همیشه باید بتوانید عبارت یا کلمه کلیدی خود را به یک یا چند زیر عنوان محتوا اضافه کنید.

برای اینکار باید چند سوال در مورد ساختار مقاله خود بپرسید.

  • آیا متن من درباره موضوعی است که در عبارت یا کلمه کلیدی توضیح داده شده است؟ در غیر این صورت، آیا باید یک عبارت یا کلمه کلیدی دیگری انتخاب کنم؟
  • آیا زیرعنوان های فعلی من دقیقاً آنچه را که در زیر آنها بحث می کنم توصیف می کنند؟
  • کدام پاراگراف بیشترین ارتباط را با موضوع و کلمات کلیدی دارند؟
  • این پاراگراف ها در مورد موضوع و کلمات کلیدی، به چه سوالاتی پاسخ می دهند؟

پاسخ دادن به این سوالات به شما کمک می کند تا عبارت اصلی را به یک یا چند زیرعنوان محتوایخود اضافه کنید.

اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، احتمالاً باید به سوال شماره یک برگشته و بار دیگر آن را از خود بپرسید!

اگر با این کار مشکل شما برطرف نشد، در مورد نوشتن متن و ساختار متن بیاموزید تا دید واضح تری در مورد ساختار یک قطعه خوب پیدا کنید. کلمه کلیدی شما باید در مورد موضوع اصلی باشد. بنابراین، باید بتوانید آن را به چند عنوان فرعی محتوا اضافه کنید.

منابعی برای سئو و طراحی سایت:

1.      http://webdesigning-seokav.famblog.ir/post/24

2.      https://seowebdesigner2.blogsky.com/1399/08/29/post-64/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%87%d8%aa%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f

3.      https://seowebmaster5.blogsky.com/1399/08/29/post-60/%d9%85%d8%b2%db%8c%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%87%d8%aa%d9%84

4.      https://seokar9.blogsky.com/1399/08/29/post-63/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%88%d8%a8%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%b5%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%87%d8%aa%d9%84-%d9%87%d8%a7

5.      https://seowebmaster66.blogsky.com/1399/08/29/post-64/%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%db%8c-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%87%d8%aa%d9%84-%d9%88-%d8%a7%d9%82%d8%a7%d9%85%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87

6.      http://seoweb5.loxblog.com/post/56/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%20%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D9%87%D8%AA%D9%84%20%D9%88%20%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87.htm

7.      http://webmaster55.loxblog.com/post/46/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%20%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C%20%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D9%87%D8%AA%D9%84%20%D9%87%D8%A7.htm

اهمیت طراحی سایت رستوران


برای شناخته شدن در بازار رقابتی رستوران ها وکافی شاپ ها طراحی سایت راهی عالی به شمار می آید. در صورت طراحی سایت رستوران و کافی شاپ به شیوه ای استاندراد و اصولی و همچنین مدیریت صحیح سایت، می تواند نقش موثری در جلب مشتریان جدید و حتی حفظ مشتریان قدیمی داشته باشد. داشتن سایتی متمایز از دیگر سایت ها می تواند به صورت چشمگیری در جلب مشتری و رونق رستوران یا کافی شاپ تاثیر گذار باشد. بسیاری از افراد خصوصا جوانان اوقات فراغت و یا قرارهای دوستانه و حتی ملاقات های کاری را در رستوران یا کافی شاپ مناسب می گذرانند.

ساخت وب سایت

طراحی سایت رستوران و کافی شاپ

این روزها که اینترنت و دنیای مجازی جزء جدایی ناپذیر زندگی ها شده است به سادگی با جستجو در دنیای وب سایت ها می توان بهترین گزینه ها را برای صرف غذایی خوشمزه در محیطی زیبا و آرام پیدا کرد. با توجه به سبک زندگی جوامع امروزی و نفوذ و گسترش تکنولوژی در تمام ابعاد زندگی بشر نقش طراحی سایت برای کسب و کارهای گوناگون مانند طراحی سایت رستوران و کافی شاپ ها را در شناخته شدن و موفقیت بیشتر نمی توان نادیده گرفت. سایت های مرتبط با تغذیه و خوراکی ها معمولا طرفداران خاص خود را دارند فقط کافی است با طراحی جذاب، ویژه و مطابق با تکنولوژی و پیشرفت های روز دنیا و همچنین اهمیت دادن به بحث سئو، تعداد بازدیدکنندگان از سایت افزایش یابد که مطمئنا این افراد خدمات شما را به سایر دوستانشان نیز معرفی خواهند کرد که در نهایت با ارائه خدمات با کیفیت و ایجاد فضایی دلنشین توانسته اید در بازار رقابتی جایگاه ویژه ای به دست آورید.

تعرفه طراحی سایت

نکات کلیدی برای طراحی سایت رستوران و کافی شاپ

برای طراحی سایت رستوران و کافی شاپ توجه داشته باشید هر چه گرافیک سایت بهتر باشد و از تصاویر و عکس های واقعی و با کیفیت استفاده شود در جلب توجهات تاثیرگذارتر خواهد بود. بکارگیری ایده های نو و خلاقیت در طراحی سایت نقش بسزایی دارد.

طراحی سایت تالار رستوران و کافی شاپ

بخش معرفی یا درباره ما در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ می تواند به اختصار به معرفی مجموعه شما، سابقه تاسیس و فعالیت، اهداف و چشم اندازها بپردازد تا مخاطبین آشنایی کلی با شما پیدا کنند. اگر رستوران یا کافی شاپ شما به صورت زنجیره ای بوده و دارای چندین شعبه می باشد در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ بهتر است بخشی با عنوان شعب در منو قرار دهید که در این قسمت اطلاعاتی در مورد آدرس، شماره تماس ها، ساعات فعالیت، ظرفیت رستوران یا کافی شاپ و محدوده سرویس دهی قرار دهید.

طراحی سایت رستوران و کافی شاپ

از مهم ترین بخش ها در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ سفارش اینترنتی است که در این قسمت منوی کامل را به همراه قیمت را قرار دهید و اماکن پرداخت اینترنتی برای این بخش در نظر بگیرید تا افراد به راحت سفارش را ثبت کرده و پرداخت را انجام دهند می توانید امکان ثبت نام در سایت را برای کاربران در نظر بگیرید تا اطلاعات را بار اول ثبت کرده و به هنگام ثبت سفارش مجدد نیازی به ورود اطلاعاتی مانند نام، آدرس و اشتراک نباشد. امکان رزرو آنلاین میز و غذایی خاص و پرداخت اینترنتی جهت رزرو از دیگر قابلیت های سایت شما می تواند باشد. در بخش اخبار سایت نیز می توانید اخبار مربوط به رستوران مانند تخفیفات، برنامه های ویژه، تغییرات در ساختار و یا منوی غذایی، شعب جدید و. را قرار دهید. در بخش گالری تصاویر نیز می توانید تصاویر خاطره برانگیز رستوران و کافی شاپ و تصاویری از غذاها و نوشیدنی ها را قرار دهید.

طراحی سایت پزشکی


طراحی سایت رستوران و کافی شاپ

در قسمت تماس با ما آدرس و شماره های تماس، پست الکترونیکی و راه های ارتباطی قرار می گیرد که در این بخش در نظر گرفتن ارتباط آنلاین برای پرسش و پاسخ می تواند پیشنهاد مناسبی باشد. هم چنین شماره تماس مخصوص پیشنهادات و انتقادات و قسمتی برای نظرسنجی و درج نظرات افراد در مورد کیفیت خدمات مانند کیفیت غذاها و خوراکی ها، رفتار پرسنل، بهداشت محیط، خدمات آنلاین و نحوه ارسال سفارشات در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ می تواند از نقاط قوت سایت به شمار آید و حس اعتماد را در مخاطبین افزایش دهد. بخش با عنوان مقالات که در آن مطالبی پیرامون خواص مواد غذایی، دستور پخت انواع مختلف غذا و مواردی اینچنینی قرار دارد می تواند از دیگر قسمت های جالب توجه در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ به شمار آید. بخش بازدید مجازی از رستوران یا کافی شاپ به صورت ویدئو و یا استفاده از تصاویر سه بعدی در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ می تواند بر جذابیت سایت و ایجاد حس اطمینان در مشتریان و مخاطبین بیفزاید.

طراحی سایت تالار رستوران و کافی شاپ

اهمیت پنل مدیریت در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ

داشتن پنل مدیریتی حرفه ای و مناسب از نیازهای اساسی در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ به شمار می آید. نیاز به مدیریت پرداخت ها و حساب کاربری مشتریان و مدیریت مطالب داخل سایت نیازمند پنل مدیریتی قوی می باشد. برای موفقیت از طریق دنیای مجازی طراحی سایت گام اول می باشد گام بعدی اهمیت به بحث بهینه سازی یا همان سئو سایت می باشد. برای اثرگذاری طراحی سایت رستوران و کافی شاپ در جلب مشتریان می بایست سایت شما هنگام عباراتی مانند رستوران، کافی شاپ و موارد مرتبط در صفحات اولیه موتورهای جستجوگر قرار گیرد تا تعداد بازدیدها از سایت بیشتر شده و به دنبال آن مخاطبان بیشتری با شما آشنا شده و از خدماتتان استفاده نمایند. با توجه به گستردگی استفاده از تلفن همراه و تبلت برای جستجو در سایت ها بحث ریسپانسیو بودن سایت برای نمایش سایت به صورت درست و مناسب از دیگر موارد قابل توجه در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ به شمار می آید.

طراحی سایت وردپرس


بررسی سرعت سایت

یکی از مهم ترین معیارها برای سئو داخلی، سرعت لود سایت است. شما به عنوان کاربر اگر وارد سایتی شوید و سرعت لود آن خیلی پایین باشد، یا آن سایت را می بندید یا از دیر لود شدنش عصبانی می شوید به همین دلیل یکی از مواردی که باعث محبوب شدن سایتب می شود، سرعت لود صفحات آن است.

استانداری برای سرعت لود تعریف شده است که میانگین ۳ ثانیه است و اگر سایت شما بیشتر از این زمان نیاز به لود شدن داشته باشد ممکن است کاربر را خسته بکند.

بررسی سرعت سایت در GTmetrix

GTmetrix یک ابزار آنلاین برای بررسی سرعت لود سایت است که هر مشکلی بابت سرعت داشته باشید در این سایت نشان داده می شود.

در عکس زیر ما سایت novinmarketing.com را بررسی کرده ایم.

page-speed

همانطور که در عکس بالا می بینید Fully Loaded Time نوین مارکتینگ ۴.۶ ثانیه است که باید بهتر شود و امتیاز Page Speed Score مطابق عکس ۹۳ است و عالی است. شما نیز سایت خود را در GTmetrix چک کنید و در صورتی که امتیاز کمی داشت از طریق روش های زیر سرعت آن را بهبود ببخشید.

چند راه برای افزایش سرعت سایت  وردپرسی

  • نصب پلاگین Cache

اگر از cms وردپرس استفاده می کنید حتما لازم است از یک افزونه کش روی آن استفاده کنید. کارکرد افزونه های کش به این صورت است که هنگام بازدید کاربر از سایت، برخی از فایل ها را روی مرورگر کاربر ذخیره می کند و هنگام باز کردن صفحات دیگر دوباره این اظلاعات از سمت سرور برای کاربر ارسال نمی شود و به صورت لوکال روی مرورگرش به نمایش در می آید. ۳ افزونه معروف کش در وردپرس w3 total cache، wp super cache و fastest cache می باشد. کار با این افزونه آسان است و از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کنند.

  • فشرده سازی فایل های html, js, css

هر چه حجم فایل های سایت کم باشد سرعت بارگذاری آنها بیشتر است. از این رو باید تمام فایل های سایت را فشرده سازی کنید. در وردپرس افزونه های کش نیز فشرده سازی فایل را انجام می دهند ولی یکی از بهترین افزونه که مخصوص این کار است Autoptimize است. با نصب این افزونه تمام فایل های سایت را فشرده می کنید ولی اگر بعد از فشرده سازی قالب سایت به هم ریخت باید با طراح سایت خود پیگیری کنید تا قالب سایت را با این افزونه هماهنگ کند.

  • عکس های سایت را بهینه کنید

همانطور که فایل ها باید کم حجم شوند عکس ها نیز باید بهینه شوند. عکس ها به صورت خام نیاز به بهینه شدن دارند و می توانید به صورت آفلاین با ابزارهایی مانند فتوشاپ حجم آنها را کم کنید. ولی در وردپرس چندین پلاگین وجود دارد که و به صورت آنلاین عکس های خود را بهینه کنید. Wp smush, ewww image و imigify از محبوب ترین پلاگین ها برای بهینه سازی سایت هستند.

  • از cdn استفاده کنید

Cdn یا شبکه توزیع محتوا مجموعه سرورهایی در نقاط مختلف دنیا است که هر کاربر بر اساس موقعیت جغرافیایی از نزدیک ترین سرور، سایت را مشاهده کند. از معروف ترین cdn رایگان می توان به cloudflare اشاره کرد. البته کلود فلیر، سروری داخل کشور ایران ندارد و بازدید کنندگان داخلی نیز از سرورهای خارج کشور سایت را مشاهده می کنند. شما می توانید از سرویس آروان کلود برای راه اندازی Cdn استفاده کنید که به کاربران داخل کشور سرویس رایگان می دهد و هم در ایران و خارج از ایران سرور دارد.

  • هاست پرسرعت بخرید

یکی دیگر از معیارها در افزایش سرعت، استفاده از هاست مطمئن است. سعی کنید از جایی هاست بخرید که سرورهای آن از هاردهای ssd یا nvme استفاده کند. از طرف دیگر هر چه سرور سایت از لحاظ جغرافیایی به بازدید کنندگان سایت نزدیک تر باشد سرعت لود بهتری دارد. پس اگر بازدید کنندگان سایت شما از داخل کشور هستند حتما از سرورهای داخلی استفاده کنید.

منبع:


http://seo-webdesign.atizo.se/

http://tejarat-online.atizo.se/

http://webinja.atizo.se/

http://tejarat-online.irancnblog.com/

http://webinja.irancnblog.com/

http://tejarat-farda.irancnblog.com/

https://seowebmaster.vistablog.ir/

https://webonline.vistablog.ir/

http://online-tejarat.vistablog.ir/

تبلیغات ، دوربین مداربسته برای منزل

دوربین مداربسته برای منزل یکی از بحث هایی است که برای افزایش امنیت محیط های مسکونی در میان ساکنین یک ساختمان یا یک مجتمع مسکونی اتفاق می افتد. سوال اصلی چنین جمع هایی این است که کدام یک از انواع دوربین مدار بسته برای استفاده در منزل مناسب است؟ اگر تا به حال وسیله ای از حیاط منزل شما دزدیده شده است! رانندۀ سر به هوایی با ماشین شما که جلوی در خانه خود پارک کرده‌ بودید، برخورد و فرار کرده باشد! به احتمال زیاد الان در زمره افرادی هستید که برای ارتقای امنیت محل سکونت به دنبال دوربین مدار بسته برای منزل خود میباشید و در عین حال چیز زیادی از آن نمیدانید. مسلما داشتن شاهد صادقی مانند دوربین مدار بسته برای منزل ارزش سرمایه گذاری کردن را دارد و بنابراین در این مقاله میخواهیم به شما کمک کنیم تا بهترین دوربین مدار بسته برای منزل خود انتخاب کنید.

این دستگاه های کوچک که هر روز هوشمندتر میشوند طوری طراحی شده اند که در شرایط آب و هوایی مختلف مانند برف، باران، دمای هوای بالا یا پایین مقاومت کافی را داشته باشند و این موارد تاثیر بر عملکرد آنها نداشته باشد. به طور کلی نوعی از دوربین مدار بسته برای منزل مناسب است که در وهلۀ اول بی سیم بوده و علاوه بر آن قابلیت ارسال تصویر از طریق اینترنت را داشته باشد. از آنجایی که امروزه وجود شبکه های وای فای در منازل امری عادی به حساب می‎آید؛ وجود چنین قابلیتهایی در دوربین مدار بسته برای منزل شما این امکان را فراهم میکند که به صورت زنده و آنلاین شرایط حاکم بر محل سکونت خود را بررسی کنید.

دوربین مداربسته برای منزل

دیگر ویژگی مهمی که میتواند در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل شما تاثیر به سزایی داشته باشد، قابلیت ارسال هشدار به تلفن همراه شما است. بر اساس این ویژگی و تنظیمات انجام شده هنگامی که شی یا فردی در منطقۀ تنظیم شده و در محدودۀ دید دوربین حرکت کند پیام هشداری برای شما فرستاده میشود یا در بعضی دوربین ها قابلیت ضبط ویدیویی صحنه وجود دارد. در دستگاههای پیشرفته‌تر حتی این امکان وجود دارد که با استفاده از میکروفن و بلندگوهای تعبیه شده در فضای بیرونی محل سکونت شما هنگامی که پیام هشدار را دریافت کردید توسط تلفن هوشمندتان با فردی که در آن محوطه قرار دارد و سنسور هشدار را فعال کرده صحبت کنید.

بدین ترتیب با انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل خود میتوانید به آسانی و با خیال راحت بر اتفاقات جاری در خانه و حوالی آن مسلط باشید، بدون اینکه حتی نیاز به حضور فیزیکی در خانه باشد. توجه داشته باشید که بعضی از دوربین ها صرفا برای استفاده در محیط داخلی و سربسته مناسب هستند و بعضی دیگر برای فضای بیرونی طراحی شده اند. در این بین دوربین هایی وجود دارند که میتوان آنها را هم در منزل و هم در محیط بیرونی آن استفاده کرد.

دوربین های مدار بسته که در فضای بیرونی قرار دارند چطور کار میکنند؟

اگر به دنبال دوربین مداربسته برای منزل و به خصوص فضای بیرونی محل سکونت خود هستید. شاید بد نباشد که با طرز کار آنها آشنایی داشته باشید. بیشتر دوربین های مدار بسته امنیتی که در فضای بیرونی خانه یا ساختمان نصب میشوند بی‌سیم بوده و از شبکه رادیویی وای فای استفاده میکنند تا به شبکه خانگی شما متصل شوند. با این کار و با استفاده از اپلیکیشنی که بر روی تلفن همراه شما نصب میشود این امکان را فراهم میکنند تا از هر جایی که هستید که تصاویر آنها دسترسی داشته باشید. اما علاوه بر این مدلها موارد دیگری هم هستند که به کابل و سیم نیاز داشته و از فناوری‌های دیگری مانند اترنت، بلوتوث، اینترنت مرکزی ساختمان و مانند آن برای اتصال به اپلیکیشن و تلفن همراه شما استفاده میکنند.

در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل خود باید به شرایط نصب آن هم توجه داشته باشید. همانطور که از نامش پیداست دوربین نصب دوربین‌های بی سیم  از همتاهای سیم دار آنها ساده تر است. بدیهی است که برای نصب این دوربین ها نیاز به کابل کشی ندارید. از سوی دیگر مجبور نیستید آنها را نزدیک پورت اترنت نصب کنید بنابراین در جانمایی این دوربین ها با مشکل کمتری مواجه خواهید شد. در مقایسه با انواع دیگر دوربین مدار بسته برای منزل، نصب دوربین های وای فای که با باتری کار میکنند از همه ساده تر است. تا وقتی که در محدوده پوشش دهی روتر شما قرار دارند میتوانید به راحتی آنها را هر جایی نصب کنید؛ بدون آنکه نگران کابل کشی یا اتصال آنها به منبع برق باشید. این دوربین ها معمولا از باتری های قابل شارژ استفاده میکنند که به راحتی قابل تعویض شدن هستند. از سوی دیگر این نقطه قوت آنها در عین حال نقطه ضعف هم به حساب می‌آید، زیرا دانما نیاز به تعویض و شارژ باتری ها دارید و در نظر داشته باشید که این باتری ها در هوای سرد سریعتر تخلیه میشوند. نصب دوربین هایی که با بلوتوث کار میکنند هم ساده است اما مشکل اینجاست که برای اتصال آنها باید در شعاع 13 متری آنها باشید.

توجه داشته باشید که اگر انتخاب نهایی شما در مورد دوربین مدار بسته برای منزل دوربین بی سیم است؛ دوربینی را انتخاب کنید که یا به باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز یا 5 گیگا هرتز متصل شود. اگر سیگنالهای شبکۀ وای فای خانگی شما ضعیف است بهتر است از یک تقویت کننده سیگنال یا wireless range extender استفاده کنید.

کیفیت تصویر

اگر کیفیت تصویر دوربین مدار بسته برای منزل شما به قدر کافی خوب نباشد و تصویر واضحی از آنچه که پیرامون محل زندگی شما میگذرد نشان ندهد، عملا بلا استفاده است. دوربینی که کیفیت تصویر آن 720p است تصویر مناسبی را ارائه میکند. اما مشخصا دوربینی که کیفیت تصویر آن 1080p باشد علاوه بر اینکه تصویری با کیفیت بالاتر نمایش میدهد، جزئیات بیشتری را هم فراهم میکنند. میتوان گفت کیفیت تصویر 1080محبوب ترین رزولوشنی است که معمولا افراد در مورد دوربین مدار بسته برای منزل خود انتخاب میکنند. به علاوه نیاز به فضای ذخیره سازی خیلی زیادی ندارد و با کیفیت خوبی از طریق تلفن، تبلت، مانیتور کامپیوتر شخصی و تلویزیون دیده میشود.

دوربین های پیشرفته تری هم هستند که کیفیت تصویر 4K ارائه دهند. اما در وهلۀ اول برای اینکه به خوبی کار کنند باید شبکۀ اینترنت خانگی شما سرعت بالا و سیگنالهای قوی داشته باشد. در غیر اینصورت تصویر دریافتی  شما با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد. از دیگر نقاط ضعفی که ممکن است با انتخاب این دوربین مدار بسته برای منزل خود داشته باشید نیاز به فضای ذخیره‌سازی بسیار زیاد و متعاقبا هزینه بالایی که بابت آن متحمل میشوید است.

بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته   هایک ویژن ،       نمایندگی هایک ویژن    ،     پشتیبانی هایک ویژن

دوربین مداربسته منزل

ویژگی های مهم دیگر

علاوه بر کیفیت تصویر هنگام انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل، باید به زاویه دید آنها هم توجه داشته باشید. همچنین قابلیت دید در شب از ویژگی‌های مهم و مفید دوربین مدار بسته برای منزل به شمار می‌آیند. بیشتر دوربین‌ها از ال ای دی‌ های IR یا مادون قرمز برای ارائه تصویر سیاه و سفید در شب استفاده میکنند. اما تعداد دیگری هم هستند که با استفاده از نور سفید حتی در شب و نور کم هم تصویر تمام رنگی ارائه میدهند. بهتر است دوربینی انتخاب کنید که در هنگام تاریکی و نور کم تا شعاع حداقل 12 یا 13 متری دوربین را پوشش بدهد.

تشخیص صدا و حرکت

هنگام انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل باید نیازهای خود را به طور کامل شناسایی کنید تا بتوانید بهترین مورد را خریداری کنید. برخی از دوربین‌هایی که در فضای بیرونی محل سکونت نصب میشوند به حسگرهای حرکت و صدا مجهز هستند. هر گونه حرکتی که در محوطۀ تنظیم شده صورت بگیرد موجب تحریک این سنسورها میشود. در ادامه این حسگرها به دوربین دستور ضبط ویدیو و گاها ارسال پیام هشدار را میدهند. این پیام هشدار میتواند از طریق پیامک، ایمیل یا زنگ زدن به تلفن همراه شما صورت بگیرد.

اگر بخواهید لایه امنیتی دیگری به سیستم امنیتی محل سکونت خود اضافه کنید. میتوانید دوربین مدار بسته برای منزل با قابلیت تشخیص صدا تهیه نمایید. با این ویژگی اگر شخصی بیرون از محدودۀ لنز دوربین یا سنسورهای حرکتی باشد، با استفاده از حسگرهای صدا باز هم متوجه حضور آنها می‌شوید. توجه داشته باشید که میزان حساسیت این سنسورها باید به گونه‌ای تنظیم شود که صدای حیوانات خانگی مانند سگ یا گربه، ماشین‌های پر سر و صدا و صداهای تصادفی دیگر موجب تحریک سنسور نشوند. در بیشتر موارد وقتی دوربین مدار بسته برای منزل شما مجهز به میکروفن و سنسور صوتی باشد، به بلندگو هم مجهز بوده و امکان برقراری صدا را به صورت دوطرفه فراهم میکند. بدین ترتیب میتوانید با فرد یا افرادی که در آنجا حضور دارند گفتگو کنید.

 

فضای ذخیره‌سازی

از دیگر نکات مهمی که هنگام انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل باید به آن توجه کنید، فضای ذخیره‌سازی است. کاملا مشخص است که ویدیوهای ضبط شده نیاز به فضایی برای ذخیره شدن دارند تا امکان دسترسی مجدد به آنها فراهم باشد. راه‌های زیادی برای ذخیره‌سازی این ویدیوها وجود دارد. به صورت معمول برای صرفه‌جویی در هزینه این ویدیوها تا مدت مشخصی مثلا 30 روز نگهداری میشوند و پس از آن ویدیوهای قدیمی پاک شده و ویدیوهای جدید بر روی آنها ضبط شده یا به اصطلاح overwrite میشوند.

در بعضی از دوربین‌ها امکان تعبیۀ کارت حافظۀ SD وجود دارد. اما مشخصا ظرفیت این نوع حافظه محدود است. هاردهای اکسترنال محبوب‌ترین نوع فضای ذخیره‌سازی در زمینه دوربین مداربسته برای منزل به شمار میروند.

البته باید بدانید که در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل و ذخیره‌سازی تصاویر آن، معمولا به NVR یا DVR هم نیاز دارید. NVR  شکل کوتاه شدۀ عبارت Netwrok Video Recorder به معنای ضبط کننده ویدیو تحت شبکه میباشد. ضبط کننده NVR  با استفاده از شبکۀ اینترنت، تصاویر ویدیویی را به صورت مستقیما و با استفاده از کابل Cat5 یا Cat6 ضبط می‌کنند. NVR همراه با دوربین‌های مداربسته تحت شبکه IP  به کار می‌رود. به علاوه دو نوع NVR وجود دارد. PoE ، که عموماً با پورت های اترنت (Ethernet) به دوربین‌های PoE متصل میشوند. NVR وای فای (WiFi) که قابلیت اتصال به درگاه NO  را دارند تا امکان اتصال دوربین به صورت بی‌سیم فراهم شود.

نوع دیگر ضبط کننده‌های دیجیتال،DVRها هستند. DVR شکل کوتاه شدۀ عبارت (Digital Video Recorder) است. DVRها به وسیلۀ کابل‌ها و اتصالات کواسیکال تصاویر ویدیویی را ضبط کرده و پیش از ارسال از طریق سیگنال دیجیتال آنها را فشرده می‌کنند. ضبط کننده دیجیتال DVR با دوربین مدار بسته آنالوگ سازگار است.

هزینه

مسلما هزینه از عوامل مهم دیگر در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل به شمار میرود. بهتر است بدانید که دوربینهای مدار بسته که قابلیت نصب در محیط خارج از منزل را دارند، نسبت به همتایان خود که در محیط سربسته نصب میشوند، گرانتر هستند. مشخصا دوربین ها با ویژگیهای مختلف در بازۀ قیمتی مختلفی وجود دارند که هر یک از آنها میتوانند خدمات مناسبی را ارائه دهند. اما در نظر داشته باشید که هر چقدر دوربین مدار بسته برای منزل شما هوشمندتر باشد، نیازمند پرداخت هزینۀ بیشتری خواهید بود. مجهز بودن دوربین به ویژگی‌هایی مانند  حسگر حرکتی یا صوتی، تشخیص چهره، اتصال سلولی، ضبط ویدیو به صورت time-lapse ، ویژگیهای مربوط به فضای ذخیره‌سازی، قابلیت اتصال باتریهای شارژی و مانند آنها موجب بالاتر رفتن قیمت و هزینۀ پرداختی شما میشوند.

کلام آخر

اولین گام انتخاب بهترین دوربین مدار بسته برای منزل، شناسایی نیازها و خواسته‌هایتان است. سپس با اندکی آشنایی با ویژگیهای مختلف دوربینهای مدار بسته، مانند مواردی که در این مقاله ذکر شد؛ میتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید. یکی دیگر از روشهایی که سریع و مطمئن تر شما را به انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل هدایت میکند، کمک گرفتن از متخصصان و نمایندگان فروش این محصولات میباشد. بسیاری از شرکت‌ها مانند مهرتجارت به صورت رایگان در این زمینه به شما مشاوره میدهند و شما تا رسیدن به گزینۀ مورد نظرتان همراهی میکنند.

بیشتر بخوانید :  دوربین مدار بسته   ، دوربین مداربسته اصفهان،   دوربین مداربسته شیراز  ،  دوربین مداربسته برای منزل