مجله تکنولوژِی در صنعت دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی در صنعت دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

هایک ویژن تلفن ویدیویی دو منظوره تحت شبکه ارائه کرد !

کمپانی هایک ویژن تلفن ویدیویی ماژولار تحت شبکه را برای ارتقای امنیت آپارتمان ها ارائه کرد ، این محصول دو منظوره  با نصب بر روی درب ورودی خانه ها و آپارتمان های کوچک علاوه بر کارایی به عنوان زنگ درب امکان توسعه و ارتباط با سیستم مدار بسته IP را نیز دارد ، از این رو می توان در سناریو های مختلف از این محصول دو منظوره استفاده کرد .

تلفن کننده ویدیویی قابل نصب در قسمت درب ورودی می تواند همه مزایای یک سیستم نظارت تصویری را تنها از طریق دو سیم برق و دیتا ارائه نماد . این مهم باعث صرفه جویی در هزینه و نصب آسان محصول می شود و می توان برای بهبود سطح ایمنی ساختمان های مسکونی بزرگ هم از این محصول استفاده نمود .
hikvisio

تصاویر Full HD دوربین این آیفون هوشمند تصویری ، با میدان و زاویه دید مناسب بهترین کیفیت را ارائه می کند به علاوه استفاده از قابلیت دید در شب و WDR در این دستگاه باعث شده که بصورت 24 ساعته تصاویر با کیفیتی ثبت شود و کاربران علاوه بر مانیتور داخل ساختمان می توانند تصاویر این آیفون هوشمند را ازطریق نرم افزار تلفن همراه و از هر جای دنیا مشاهده کنند .

این سیستم ماژولار است و می توان در سناریو های مختلف از آن استفاده کرد ، ارتباط با سیستم های مختلف مانند سیستم نظارت تصویری ، سیستم کنترل دسترسی ، سیستم دزدگیر و … در این آیفون هوشمند ماژولار وجود دارد . به علاوه می توان لوازم جانبی مختلفی را بر روی این دستگاه هوشمند تحت شبکه از طریق پروتکل های شبکه اضافه نمود .

هایک ویژن تلفن ویدیویی دو منظوره تحت شبکه ارائه کرد !

  • امکان اتصال دوربین مدار بسته بطور مستقیم به آیفون و استفاده از تصویر آن
  • کیفیت صدابرداری بالا حتی در محیط های شلوغ و پر سر و صدا
  • کنترل سیستم از راه دور و توسط نرم افزار موبایل
  • تنظیمات ساده سیستم
  • امکان نصب بر روی دیوار یا روی درب
  • مدیریت با استفاده از نرم افزار CMS هایک ویژن
  • قابلیت اضافه کردن 16 دوربین و مشاهده تصاویر بصورت محلی

برخی از مهمترین کاربرد های آیفون هوشمند تصویری ماژولار هایک ویژن در ساختمان های مسکونی ، مدارس ، ساختمان های اداری می باشد .

 

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته       هایک ویژن      تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته چگونه است ؟

برای نصب سیستم نظارت تصویری تحت شبکه یا دیجیتال ( HD ) ، نیاز به نقشه سیم کشی دوربین مداربسته داریم . نحوه اتصال دوربین و سایر تجهیزات در یک سیستم مدار بسته باید به درستی انجام شود تا تصاویر با کیفیت مناسب ثبت و مورد بهره برداری قرار بگیرد . در این محتوا شما با نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته آشنا می شوید .


سیستم مدار بسته اچ دی از دوربین مدار بسته ، دستگاه DVR و منبع تغذیه تشکیل شده است . نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته HD شامل دو بخش مجزا می باشد .

  • شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. شهرنت در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

در حالت اول : از هر دوربین HD یک کابل کواکسیال ( RH59 ) به دستگاه DVR کشیده شود . هر چه تعداد دوربین ها بیشتر باشد میزان کابل کشی نیز بیشتر خواهد بود . جهت اتصال کابل تصویر ار جی 59 به دوربین و DVR باید از کانکتور BNC استفاده کنید .

در حالت دوم: از محل قرار گرفتن دستگاه DVR ، به ازای هر دوربین یک کابل برق تا محل نصب دوربین HD کشیده می شود . کابل برق توسط فیش های نری یا مادگی برق به دوربین و منبع تغذیه متصل می شود .


سیستم تحت شبکه از دوربین IP ، سوئیچ شبکه و دستگاه NVR تشکیل شده است . این تجهیزات توسط کابل شبکه به یکدیگر متصل می شوند . معمولا جهت اتصال تجهیزات تحت شبکه به یکدیگر ، نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته تحت شبکه به این صورت می باشد :

از هر دوربین IP یک کابل شبکه به سوئیچ شبکه وصل می شود ، پس از اتصال کلیه دوربین های مدار بسته به سوئیچ شبکه ، سوئیچ توسط یک کابل شبکه مجزا به دستگاه NVR متصل می شود .

نکته مهم : در صورتی که از سوئیچ شبکه POE استفاده شود . از همان کابل شبکه ای که بین دوربین و سوئیچ شبکه کشیده شده می توان جهت تغذیه دوربین IP استفاده نمود و نیاز به کابل برق مجزا وجود ندارد در غیر اینصورت باید از نقشه سیم کشی ویژه برق که در قسمت نخست این محتوا به آن اشاره شد استفاده نمود .


1.      دوربین مداربسته

2.      دوربین مداربسته

3.      قیمت دوربین مداربسته

4.      دوربین مدار بسته

5.      خرید دوربین مداربسته

6.      خرید دوربین مدار بسته

7.      فروش دوربین مداربسته

8.      دوربین مداربسته هایک ویژن

9.      دوربین هایک ویژن


دوربین اسپید دام هایک ویژن + اصطلاحات مهم


یکی از مهمترین دوربین هایی که در سیستم تحت شبکه یا توربو اچ دی هایک ویژن وجود دارد ، دوربین متحرک یا اسپید دام می باشد . نصب دوربین گردان با نصب دوربین های معمولی کمی متفاوت است از این سو برای نصب آن باید ملاحظات متعددی را لحاظ نمود . در این محتوا ، برخی از مهمترین مواردی را که باید هنگام نصب دوربین متحرک هایک ویژن به آن توجه کنیم را برای شما توضیح می دهیم .


برخی از مهمترین اصطلاحات مهم دوربین اسپید دام هایک ویژن

  • امکان Preset چیست ؟

در هر دوربین اسپید دام ، کاربر می تواند بر روی هر نقطه ی دلخواهی تصویر دوربین را تنظیم کند ، این تنظیم شامل حرکت افقی ، عمودی یا زوم بر روی هدف می باشد . هر کدام از این نقاط یک Preset نامیده می شوند و کاربران می توانند پس از تنظیم این امکان بر روی دوربین به سادگی و پس از یک کلیک به نقطه ی تعریف شده بروند . دوربین های اسپید دام هایک امکان تعریف چند صد Preset  را دارند ( به عنوان مثال 300 عدد Preset مجزا )


دوربین هایک ویژن   انواع دوربین مدار بسته  پکیج دوربین مداربسته          

  • امکان Patrol چیست ؟

یک پاترول از پشت سر هم قرار دادن چند Preset ساخته می شود . در دوربین هایک ویژن می توان حداکثر از هر 32 عدد Preset یک پاترول ساخت . همچنین نهایتا هشت Patrol در هر دوربین متحرک هایک ویژن قابل تعریف می باشد .

نکته : پیش از تعریف پاترول و فراخوانی پی ریست ها ، مطمئن شوید که Preset  ها به درستی تعریف شده باشند.

  • امکان Pattern چیست ؟

یک Pattern از پشت سر هم قرار گرفتن حالت های مختلف دوربین گردان شامل حرکت در سطح افق ، حرکت در سطح عمودی ، زوم بر روی یک نقطه و … ساخته می شود همچنین در دوربین های متحرک هایک ویژن می توان حداکثر 4 عدد Pattern در دوربین تعریف نمود .

با توجه به مفاهیم مطرح شده بالا و ماموریت دوربین متحرک ، کاربر نصب دوربین می تواند بر اساس نیاز مشتریان و محل نصب دوربین از قابلیت های Preset ، Pattern و یا Patrol استفاده کند .


قیمت دوربین مدار بسته   دوربین مداربسته تی وی تی

راهنمای خرید دستگاه NVR هایک ویژن

یک سیستم مدار بسته قدرتمند باید از دستگاه ضبط NVR قدرتمند تری بهره مند باشد ، دستگاهی که بتواند ، تصاویر دوربین ها را با همان وضوح تصویر ضبط نماید و در شرایط ضروری بتواند تصاویر ضبط شده را ارائه نماید . از این رو در این محتوا برخی از مهمترین ویژگی های یک دستگاه NVR مناسب را توضیح می دهیم :

تعداد کانال های دستگاه NVR از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد . تعداد دوربین هایی که می تواند به دستگاه متصل شود بیانگر تعداد کانال های NVR است که معمولا به صورت 4 ، 8 ، 16 ، 32 ، 64 و … کانال موجود می باشد . برخی از دستگاه ها دارای یک یا چند ورودی مستقل صوت نیز هستند اما برخی فاقد ورودی صوت هستند . با توجه به نیاز کاربران می تواند دستگاه ضبط مورد نظر را انتخاب نمود .


در دستگاه NVR علاوه بر تعداد کانال ، پهنای باند دستگاه باید مورد توجه قرار بگیرد ، پهنای باند دستگاه NVR شامل مجموع پهنای باند ورودی و مجموع پهنای باند خروجی است . پهنای باند ورودی شامل مجموع پهنای باند دوربین های تحت شبکه ای است که به دستگاه متصل می شود . در صورتی که پهنای باند مجموع دوربین های تحت شبکه از پهنای باند مجموع NVR ، بیشتر باشد تصاویر دچار تاخیر می شود . پهنای باند خروجی دستگاه برای انتقال تصویر دوربین ها بر روی بستر اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد .

پیش از انتخاب دستگاه NVR باید به پهنای باند مجموع آن توجه نمایید . هر چه تعداد دوربین های دارای رزولوشن بالاتر بیشتر باشد ، باید از دستگاه با پهنای باند بیشتر استفاده شود . محاسبه دقیق میزان پهنای باند معمولا کار دشواری است ، از این رو توصیه می شود از یک مشاور با تجربه جهت انتخاب دستگاه ضبط مناسب استفاده کنید .



عامل مهم دیگر، تعداد هارد و ظرفیت هر هارد می باشد .

چنانچه بخواهید مدت زمان طولانی تری تصویر ضبط شده داشته باشید باید از هارد های با ظرفیت بالاتر استفاده کنید . هر چه تعداد ، رزولوشن و پهنای باند دوربین ها بالاتر باشد ، باید از هارد با ظرفیت بالاتر یا تعداد هارد های بیشتر استفاده کرد . NVR ها بدون هارد ارائه می شوند و کاربران باید با توجه به نیاز خود یک یا چند هارد را انتخاب نماید .


1. لینک مقالات

2. افزایش امنیت اینترنت اشیا

3. تکنولوژی EXIR هایک ویژن

4. معرفی سیستم اعلام سرقت

5. شهر هوشمند

6. امنیت سایبری هایک ویژن

7. دوربین زیر آب هایک ویژن

8. تغییر رنگ تصویر در دوربین مداربسته

چه دوربینی برای پوشش فضای پارکینگ مناسب است ؟


یکی از دغدغه های مشتریان و حتی تکنسین های نصب ، هنگام جانمایی دوربین مداربسته برای یک سازمان یا ساختمان مسکونی ، پوشش پارکینگ مجموعه است . پارکینگ مجتمع های مسکونی معمولا در طبقه همکف یا زیر همکف قرار دارد و برای پوشش آن باید از دوربین های مدار بسته با مشخصات ویژه ای استفاده کرد .
در این محتوا برخی از مهمترین ویژگی های دوربین مدار بسته ویژه پارکینگ را بیان می کنیم . پارکینگ ها معمولا شدت نور کمی دارند و محیط های تاریک با سقف های کوتاه هستند ، درصد زیادی از آسیب های وارد شده به خودرو ها ، سرقت ، مزاحمت و مواردی از این دست را می توان توسط دوربین های مدار بسته تشخیص داده و برای آنها راه حل مناسبی اندیشید .

  • نوع دوربین


سقف پارکینگ ها معمولا کوتاه است از این رو ، بهترین انتخاب دوربین مدار بسته دام است . هاوزینگ شیشه ای دوربین دام مانع از آسیب دیدن لنز دوربین می شود . به علاوه امکان تغییر جهت دوربین برای سو استفاده نیز وجود نخواهد داشت .

  • وضوح تصویر دوربین


با ظهور تکنولوژی HD و IP ، امروز تقریبا هیچ کس حاضر به استفاده از دوربین های بی کیفیت آنالوگ نیست ، محیط پارکینگ برای پوشش نیاز به دوربین های حداقل دو مگا پیکسل یا Full HD دارد . هر چه عمق میدان دید مورد نظر جهت تصویر برداری بیشتر باشد باید از دوربین های با رزولوشن بالاتر استفاده شود .

  • لنز دوربین


نوع نیاز به سیستم مدار بسته ، نوع لنز دوربین را مشخص می کند . در صورتی که تنها نیاز به یک دید کلی داشته باشیم ، می توانیم از لنز ثابت و در صورتی که جزئیات بیشتری مورد نیاز باشد استفاده از لنز های متغیر – وریفوکال و یا موتورایز توصیه می شود .

  • قابلیت دید در شب


جهت تصویر برداری با کیفیت در نور کم پارکینگ باید از دوربین های با دید در شب هوشمند و بردی متناسب با میدان دید مورد نیاز استفاده کنیم. دارا بودن فیلتر ICR نیز یک ویژگی مهم دیگر دوربین مدار بسته ویژه پارکینگ می باشد .

  • حذف نویز دیجیتال


نور کم باعث به وجود آمدن نقطه های سفید در تصویر می شود که به آن نویز دیجیتال گفته می شود .
استفاده از دوربین مجهز به فیلتر DNR می تواند تصاویر با جزئیات بیشتری را ارائه نماید .

  • مقاوم در برابر ضربه


به علت ارتفاع پایین سقف و احتمال برخورد خودرو های با ارتفاع بیشتر به دوربین یا ضربه زدن افراد مهاجم به دوربین ،
باید از دوربین های مقاوم در برابر خرابکاری – Vandal Resistance استفاده نمود .

  • نصب حافظه SD


دوربین ویژه پارکینگ باید امکان نصب حافظه SD را داشته باشد
تا در صورت قطع ارتباط دوربین و دستگاه NVR به هر دلیلی ،
تصاویر بر روی حافظه جانبی روی دوربین نصب شود .

  • خروجی مستقیم آلارم


خروجی مستقیم آلارم دوربین را می توان به رله های مختلف ، نور یا آژیر متصل کرد
تا در مواقع مهم و با توجه به نیاز مشتریان از این امکان دوربین مخصوص پارکینگ به خوبی استفاده نمود .

  • ظاهر زیبا


نکته ی مهم آخر ، اهمیت شکل ظاهری دوربین مدار بسته ویژه پارکینگ است .
رعایت این اصل می تواند باعث هر چه زیباتر شدن پارکینگ آپارتمان های مسکونی بشود امری
که اگر توسط نصاب یا تکنسین دوربین مدار بسته رعایت شود می تواند میزان رضایتمندی مشتری را افزایش بدهد .


لینک رپورتاژ ها

1. دوربین مداربسته

2. قیمت دوربین مداربسته

3. دوربین مدار بسته

4. دوربین مداربسته

5. خرید دوربین مداربسته

6. خرید دوربین مدار بسته

7. فروش دوربین مداربسته

8. دوربین مداربسته هایک ویژن