امروزه اهمیت طراحی برای موبایل از دسکتاپ پیشی گرفته است، بنابراین باید تمام تلاش خود را بکنید تا بتوانید بهترین نتیجه و بیشترین بازده را از این شرایط داشته باشید. جستجوی موبایل، برای تبلیغ کنندگان و هر کسب و کاری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به این آمارها توجه کنید:
در حال حاضر، با طراحی وب موبایل دوستانه، سرعت تقریبا تقدم بیشتری بر هر فاکتور رتبهبندی دارد. اما آیا نیمی از وب به طور جدی برای جستجوی موبایل بهینه شده است ؟! با توجه به گوگل، 70% از صفحات وب موبایلی 7 ثانیه طول میکشد تا محتوای بصری را بارگذاری کنند.
رفع بسیاری از این مسائل نیاز به سرمایهگذاری در یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) و پیکربندی مناسب برای سایت موبایلی شما را دارد. با این حال، بسیاری از سؤالات باقی میماند که چه پیکربندی واقعا در وبسایت شما بهترین کار را انجام میدهد.
در حال حاضر ایجاد یک وبسایت موبایل مستقل، از دیدگاه کاربر نهایی خوب است، اما از لحاظ بهینهسازی موتور جستجو ارزش وبسایت شما به شدت کاهش مییابد. فراتر از این، دامنههای موبایل میتوانند سرمایهگذاری پرهزینهای داشته باشند و حتی هزینه نگهداری از آنها بیشتر باشد. به طور کلی طراحی ریسپانسیو علاوه بر اینکه مزایای زیادی مانند ارزانتر بودن نسبت به ایجاد یک سایت مستقل برای موبایل را خواهد داشت اما اشکالات و نقصهایی را هم دارد؛ باید به یاد داشته باشیم که طراحی موبایل ریسپانسیو برای سرعت طراحی نشده است، برای طراحان طراحی میشود، همچنین برخی اطلاعات مانند جدولها باید بر روی دستگاههای کوچک بهینه شوند. بنابراین فقط طراحی ریسپانسیو کافی نیست و امروزه بسیاری از سایتها و صفحات پیش به سمت استفاده از صفحات AMP میروند.
AMP اساسا یک چهارچوب HTML است که همانند یک شبکه تحویل محتوا کار میکند و باعث افزایش سرعت سایتهای موبایلی میشود. AMP برای ناشرانی که مقالات خبری و پستهای وبلاگ را ارائه میدهند ایدهال است و در حال حاضر توسط موتورهای جستجوی زیادی و حتی تبلیغات AdWords به کار میرود. با استفاده از تگ Fast Fetch، صفحات سریع موبایل (AMP) همچنان سریعتر و راحتتر اجرا میشوند. به گفته گوگل، بالای 900.000 دامنه AMP را پذیرفته اند و همچنان در حال افزایش است. در حقیقت، ناشران متعددی پس از تغییر به AMP موفقیت چشمگیری داشته اند:
گوگل نیز این راز را پنهان کرده است که صفحات وب AMP برای گردونههای خبری موبایل خود الویت دارد.
سرعت وب موبایلی به طور واضح تأثیر زیادی بر تجربه کاربری و نرخ تبدیل شما دارد.
صفحات AMP با استفاده از اطلاعات ذخیره شده در حافظه پنهان (کش) گوگل بارگذاری شده و به نمایش در میآیند. با استفاده از کش گوگل، صفحات وب با AMP دو برابر سریعتر نسبت به صفحات وب مرسوم بارگذاری میشوند. از آنجا که AMP با استفاده از کش گوگل بارگذاری میشود و به عنوان نسخه متفاوتی از سند اصلی عمل میکند، بنابراین کلیکها سخت است تا پیگیری شوند، زیرا آنها به طور تکنیکالی بر روی وبسایت ناشر اتفاق نمیافتد؛ این امر تأثیر قابل توجهی بر روی تعامل دارد. AMP برای به کار بردن در پستهای وبلاگ آموزنده عالی است اما بین کلیک اولیه و تعامل بیشتر با سایت گسستگی واضحی وجود دارد. این بدان معناست که ناشران و فروشگاهای تجارت الکترونیک باید از لحاظ تئوری دو نسخه متفاوت از پیشنهادات خود ارائه دهند.
بنابراین همانطور که در بالا ذکر شد بهتر است AMP را برای مقالات خبری و پستهای وبلاگ به کار ببرید و از آن در تمام صفحات خود استفاده نکنید؛ زیرا بسیاری از استایلها و ویژگیهای گرافیکی را از بین میبرد، از این رو نمیتوان از AMP به عنوان شاهکلید استفاده کرد. اما اگر میخواهید ترافیک قابل توجهی را به سمت سایت خود هدایت کنید میتوانید بر روی شتابدهنده صفحات موبایل یا AMP تمرکز کنید.
تبلیغات میان متنی
سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل ادوردز از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.
تبلیغات میان متنی
ممکن است با PWA ها آشنا باشید، اگر چه سایتهای بسیار کمی این تکنولوژی هوشمندانه را استفاده میکنند. PWA ها وبسایتهایی هستند که مانند یک اپلیکیشن عمل میکنند اما نیازی به دانلود و نصب ندارند. PWAها از طریق مرورگر وب در دسترس هستند و از جاوا اسکریپت یا CSS همراه با HTML استفاده میکنند تا سرعت بارگذاری تقریبا لحظهای را ایجاد کنند. با استفاده از شناسههای منبع جهانی (URI) آنها، PWA ها در زمان بوک مارک یا اشتراک توسط کاربر وب، قابل لینک هستند. مزایای اصلی PWA ها عبارتند از:
در درجه اول، PWAها توسط فروشگاههای تجارت الکترونیک استفاده میشوند تا زمانهای checkout سریعتر و یک تجربه کاربر نهایی بهتر ایجاد کنند. PWAها میتوانند تعامل در سایت را افزایش دهند و نرخ تبدیل را از طریق تواناییشان برای استفاده از منابع آفلاین و نوتیفیکیشها جهت ارتباط با کاربران افزایش دهد. همچنین اگر بخواهید کاربر از تمامی امکانات استفاده کند و تحت تأثیر جلوههای گرافیکی قرار بگیرد باید از وب اپلیکیشنهای پیشرونده یا PWAها استفاده کنید. اما اشکالاتی در استفاده از PWAها وجود دارد؛ سرمایهگذاری بر روی آن نسبتا گران قیمت و اجرای آنها سخت است؛ به این معنی که شما باید احتمالا یک طراح وب حرفهای را برای انجام اینکار و حفظ و بهبود آن استخدام کنید. بنابراین بهترین راهکار این است که ترکیبی از یک طراحی واکنشگرا و AMP را برای سئو و بهینهسازی وبسایت خود استفاده کنید.
AMP برای ناشرانی ایدهال است که تنها به دنبال هدایت ترافیک بیشتری به وبلاگ یا نشریهشان هستند. بسیاری از مالکان وبسایت برای پیادهسازی AMP تلاش میکنند، زیرا بسیاری از CMSها هنوز پلاگینی در دسترسی ندارند، به عبارت دیگر، PWAها در تمام مرورگرها کار میکنند و پیشرفتهای پیشرونده، آنها را از ویروسها و محتوای ناخواسته حفاظت میکنند.
از لحاظ سرعت، PWAها و AMPها هر دو زمان بارگذاری تقریبا لحظهای دارند. بزرگترین تفاوت تقریبا در سرعت نویگیشنی است که از PWAها میآید، بر خلاف AMP همه صفحات وب در این فرمت میزبانی خواهند شد.
از دیدگاه رتبهبندی، AMP ممکن است یک سیگنال رتبه بندی باشد (هیچکس هنوز نمی داند)، اما در صورتیکه PWAها تقریبا سرعتهای بارگذاری یکسانی میزبانی میکنند.
از دیدگاه طراحی وب، AMP وحشتناک و فاجعه است زیرا بسیاری از عناصر گرافیکی و رابط کاربری طراحی بومی را از بین میبرد. به عبارت دیگر، PWAها قادر هستند تمامی عناصر طراحی شما را در یک نمایش اپلیکیشن مانند، رندر و ارائه دهند که منجر میشود آنها بیشتر کاربر پسند باشند. در نهایت، PWAها به مرورگرهای مختلف پاسخ میدهند و میتوانند به سطح دسترسی (permission) کاربری برای ایجاد یک تجربه checkout خوب واکنش دهند. بنابراین بهترین راه حل این است که هر دو را برای یک تجربه سریع و همانند ترکیب کنید. بیشتر برندها این کار را انجام دادهاند. با توجه به قابلیت دیدن جستجوی بیشتر و سرعت مقالات AMP و رابط اپلیکیشن مانند PWAها، ترکیب هر دو میتواند به طور قابل توجهی سیگنالهای کاربری شما را افزایش دهد و تجربهای بهتر را برای کاربران ایجاد کند.
منابعی برای مطالع بیشتر در زمینه سئو و بهینه سازی سایت
http://seowebdesigning.deyblog.ir/
گذشته از اهمیت کلمات کلیدی، محتوا باید دارای کیفیت بالا باشد تا مشتریان جدیدی را جذب کند. در این مطلب قصد داریم مواردی از سئو محتوا را مورد بررسی قرار دهیم که این نکات هم موردپسند موتور جستجوی گوگل می باشد و هم برای کاربران اینترنتی رضایت بخش است:
جمله «محتوا پادشاه است» را زیاد شنیدهاید، اما این جمله زمانی درست است که محتوای باکیفیتی تولید کنیم. سایت بدون داشتن محتوای اثرگذار چیزی برای گفتن و ارتباط با مخاطب نداشته و عملا هزینه اضافی برای صاحب وبسایت خواهد بود. در نهایت محتوای خوب دارای خلاقیت و نوآوری است به نحوی که با مطالعه آن به موارد جدیدی دست پیدا خواهیم کرد. اینکه مطالب کپی و تکراری در سایت نداشته باشیم بسیار اهمیت دارد، به این دلیل که گوگل به محتوای تازه و به روز توجه میکند. بنابراین با تولید محتوای باکیفیتو بروز میتوانید علاوه بر اینکه نظر گوگل را جلب کنید، در صفحه اول گوگل خود را جای دهید.
به طور معمول، تمرکز بر روی محتوایی با کیفیت بالاست، این جمله سؤالاتی را در ذهن میآورد:
تحقیق کلمه کلیدی نگرانی اصلی هر متخصص است که میخواهد مطالبی با کیفیتی بالا داشته باشد. استفاده درست از کلمات کلیدی وبسایت شما را میتواند تا حد زیادی بالا برده و برعکس عدم استفاده نادرست از کلمات کلیدی آسیبهای جبران ناپذیری به وبسایت کسب و کار شما وارد میکند. کلمات کلیدی هنوز جزئی از محتوای سئو هستند اما نباید آنها را یک جزء مهم مانند قبل در نظر گرفت.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1- محتوای خود را سازماندهی کنید
چند وقت یکبار دارای ایدهای برای محتوای جدید هستید و دست به قلم میشوید؟ برای یک متخصص بسیار مهم است که سازماندهی کند. یک نویسنده باید استراتژی جهت نوشتن یک محتوا برای ایجاد طوفان مغزی داشته باشد؛ طوفان مغزی رویکردی است که افراد از طریق آن تشویق میشوند تا به طور متفاوتی تفکر کنند و ایدههایی به دست آوردند که در ابتدا ممکن است خندهدار به نظر برسد، اما با کمی فکر شاید بتواند به راهحلی خلاقانه تبدیل شود. محتوای خود را به بخشهایی سازماندهی کنید که منسجم هستند و خواننده دوست دارد؛ به عبارت دیگر مهم است که بررسی کنید چه محتوایی در کجای سایت شما مناسب است و بهترین هدف را ارائه میدهد. همچنین باید تصمیم بگیرید چگونه از لینکهای داخلی استفاده کنید. داشتن یک طرح هم در سازماندهی کلی کمک میکند و هم به شما کمک میکند تا بدانید در کجا کمبود دارید تا بتوانید در زمان بعدی بر روی آن کار کنید.
2- موضوع درستی و اعتبار
اصطلاح صداقت و اعتبار مانند فرمولی جعلی در زمینه سئو هستند، اما وقتی آنها را در مورد نوشتن محتوا به کار ببریم نقش حیاتی را برای متخصصان ایفا میکنند؛ به این دلیل که ترکیبی از صداقت و اعتبار ترافیک بیشتری را به سمت وبسایت هدایت میکنند. هنگامی که ترافیک بالایی به سایت هدایت میشود در نتیجه میتوانید ارزیابی کنید چقدر محتوای معتبر در زمینه سئو اهمیت دارد. ترفندها و تاکتیکهای زیادی وجود دارند تا ترافیک را به صفحه خود هدایت کنید اما مهمتر از همه این است که کدام روش لیدهای واقعی را به وبسایت میآورند و تنها زمانی این امر ممکن است که محتوای معتبری در وبسایت قرار داده باشید، از این رو این محتوا به آسانی میتواند کاربر را متقاعد کند تا محصول یا سرویسی را به صورت آنلاین خرید کنند.
امروزه برای بدست آوردن سود بیشتر، افراد در حال تمرین تاکتیکهای بازاریابی سایه دار (shady marketing) هستند و متدهای سنتی دستکاری شده به سادگی دیگر برای صاحبان کسب و کار در طولانی مدت کار نمیکند. تلاش برای محتوایی که همراه با اعتبار و درستی باشد قطعا کمک خواهد کرد متخصصان ترافیک بیشتری را هم در حال حاضر و هم در آینده به دست آورند. محتوا باید سئو دوستانه و اخلاقی باشد تا بتواند به راحتی رتبه بالایی در وب آورده و ترافیک قابل توجهی را در سایت بیاورد. در غیر اینصورت افراد ممکن است مشتریان فعلی خود را پس از مدتی از دست بدهند.
3- مخاطب هدف خود را بشناسید
نوشتن محتوای معتبر برای متخصصان کافی نیست، به این دلیل که برای آنها نیز مهم است مخاطب هدف درست را بیابند و بر این اساس اطلاعات را برای متقاعد کردن خواننده ارائه دهند. برای متقاعد کردن خواننده مهم است تا انتظارات مخاطب هدف و آنچه را که به دنبال آن هستند را بدانید. هنگامی که نویسنده مخاطب هدف را مییابد در نتیجه میتواند به آسانی اطلاعات مهم یا حقایق جالب مرتبطی را که به دنبال آن هستند را بنویسد و این تمرین مطمئنا به متخصصان کمک میکند تا نیاز فوری خواننده را برآورده کنند.
در هنگام نوشتن محتوا، متخصص میتواند ایدههایی در محتوا برای تعامل و زنده بودن متن بدهد و از زبانی جذاب و بروز استفاده کند که آنها را بیشتر جذب کند. اینها بعضی از شیوههایی هستند که متخصصان میتوانند برای شناخت مخاطب هدف به کار ببرند و بر روی آنها بیشتر کار کنند تا توجه مخاطب را به سمت محتوای خود جلب کنند. اگر محتوا به خوبی با توجه به مخاطبان هدف شما نوشته شده باشد، در نتیجه به زودی میتوانید لید (مشتری راغب) به دست بیاورید و اگر محتوا با توجه به مخاطب هدف شما نوشته نشده باشد بدین ترتیب پول خود را از دست خواهید داد.
4- تعاملات کوچک (Micro-Engagement) تفاوت ایجاد میکند
همیشه نوشتن محتوای طولانی ممکن است یک استراتژی موفقیت آمیز برای یک حرفهای نباشد. نگه داشتن خواننده در صفحه محتوا و درگیر کردن آن با محتوا بسیار مشکل است. هنر Micro-Engagement میتواند سئوی محتوای شما را بالا بکشد. هنگامی که میخواهیم تاکتیکهای مختلفی را امتحان کنیم مهم است که کاربران با برخی از نوشتههای عالی، جذاب و آموزنده درگیر کنیم تا خواننده ارتباط برقرار کند و آنها را خوشحال کند. اینجا جایی است که باید درک درستی از مخاطب هدف خود داشته باشید. شما باید بدانید چه نوع محتوایی میتواند خواننده را درگیر کند. امتحان رویکردهای مختلف و نگاه کردن به نتایج میتواند روش خوبی برای داده کاوی باشد تا ببینید چه کاری را باید و چه کاری را نباید انجام دهید. در ادامه برخی پیشنهادات برای ارتقای Micro-Engagement آورده شده است:
تعدادی از این ایدهها را به سئوی محتوای خود اضافه کنید و تفاوت را ببینید. با گذشت زمان، شما متوجه خواهید شد که مخاطبان شما چه چیزی را دوست دارند، چه چیزی آنها را درگیر میکند و چه چیزی آنها را وسوسه میکند تا اقدامات خاصی را بر روی سایت انجام دهند، این لیست کامل نیست، موارد مختلف را به کار ببرید تا ببینید چه اتفاقی میافتد.
5- تازه بودن محتوا و آنالیز رقابتی
خوانندگان با خواندن محتوای تکراری خسته میشوند، تازه بودن معمولا به محتوایی جدید و نو در وبسایت شما اشاره دارد. حتی باید فراتر از آن هم پیش رفت؛ به عبارت دیگر شما باید ایدههای منحصر به فردی را ارائه دهید. چگونه باید اینکار را انجام دهید؟
با ایجاد تجزیه و تحلیل قابل رقابت که بخشی از استراتژی محتوای سئو شماست. بنابراین مهم است که محتوای نو همراه با آنالیز (تجزیه و تحلیل) قابل رقابت ارائه کنید. به هر سایت سئو یا دیجیتال مارکتینگ رجوع کنید و تجزیه و تحلیل کنید چگونه محتوای رقابتی و نو در آنجا وجود دارد و این کار میتواند شیوه خوبی برای وبسایت به غیر از کلمات کلیدی باشد. هر زمانی که میخواهید بخش جدیدی از محتوا را بنویسید نگاهی بیاندازید که رقبای شما چه کاری انجام میدهند و در نظر بگیرید چگونه میتوانید آن را به یک نتیجه تبدیل کنید. اما به یاد داشته باشید که بازنویسی، ویرایش و کار بر روی موضوع مشابهی که رقبا از آن استفاده کردهاند شیوه خوبی نیست و به شما به هیچ وجه کمک نخواهد کرد.
6- دیتا همه چیز است
برای رشد کسب و کار خود، مهم است که دیتای واضحی از محتوای سئو داشته باشید. به عبارت دیگر به سادگی نمیتوانید محتوای سئوی خوبی بدون نگاه کردن به دیتا ایجاد کنید. سئوکارها و صاحبان کسب و کار به طور یکسان باید بدانند که چه محتوایی خوب عمل میکند و چرا. مهم است که نرخ تبدیل را ردیابی کنید و تجزیه و تحلیل کنید چه چیزی بیشتر اثر میکند و چه چیزی را باید در دفعه بعدی بیان کنید. این نوع تجزیه و تحلیل دیتا به متخصصان کمک خواهد کرد تا درک کنند که چه نوع محتوایی باید در آینده تهیه کنند تا بتواند برای سودمندی کسب و کارشان بهترین باشد.
تجزیه و تحلیل نه تنها رتبه شما را از لحاظ ترافیک نشان میدهد، بلکه زمان ماندن روی صفحه، نرخ پرش و دیگر معیارهای ارزشمند را نشان میدهد، در نتیجه میتوانید متوجه شوید محتوا چگونه عمل میکند. بدون این دانش مانند فردی نابینا هستید. بنابراین تجزیه و تحلیل بهترین رسانه است تا درک کنید چه مواردی میتواند در این مورد عمل کند. دنبال کردن دیتا قطعا به متخصصان کمک میکند تا تجزیه و تحلیل کنند که آیا آنها در مسیر درست حرکت میکنند یا خیر. دنبال کردن آنالیز دیتا قطعا به سازمانها کمک خواهد کرد رشد کنند و توانایی خود را برای کسب و کار با کیفیت بهتر بهبود دهند.
7- نحوه خاتمه دادن محتوا
برای متخصصان مهم است به نحوی محتوا را بنویسند که به نظر جمع آوری شده و خاتمه یافته باشد. این یکی از اصول سئو است تا بیشتر و بیشتر افراد به سمت وبسایت جذب شوند و نرخ پرش کاهش یابد. محتوای جذاب نه تنها نرخ تعامل بهتری را ایجاد میکند بلکه اعتبار برند را افزایش میدهد. همچنین باعث میشود ترافیکی را که لایق آن هستید به وبسایت هدایت شود.
منابعی برای مطالع بیشتر در زمینه سئو و بهینه سازی سایت