مجله تکنولوژِی در صنعت دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی در صنعت دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

برندینگ و تبلیغات دوربین مداربسته و هارد دیسک نظارت تصویری


داده ها از کجا جمع آوری شده اند؟
هارد دیسک نظارت تصویری کدامیک و چرا – با بیش از 150 نفر از افرادی که در زمینه نصب و بهره برداری از سیستم های نظارت تصویری فعالیت می کنند درباره هارد دیسک نظارت تصویری منتخب آنها مصاحبه کردیم و از آنها پرسیدیم “مدل و برند پیشنهادی شما برای هارد دیسک نظارت تصویری کدام است و چرا این هارد دیسک را پیشنهاد می کنید؟” شرکت وسترن دیجیتال Western Digital توانسته است بیش از نیمی از پاسخ های مساعد مصاحبه شوندگان را دریافت کند. در حالی که کمپانی سیگیت Seagate به عنوان دنباله رو کمپانی وسترن دیجیتال توانسته است کمتر از یک چهارم پاسخ های مساعد را دریافت کند.
سهم بازار برندها
محبوبیت بیش از 50 درصدی وسترن دیجیتال با کمک هاردهای بنفش

استفاده کنندگان از هاردهای وسترن دیجیتال، اعتبار تا 5 سال گارانتی هاردها و وجود هاردهایی به عنوان هارد دیسک اختصاصی دستگاه های ذخیره ساز را از جمله دلایل اصلی استفاده از وسترن دیجیتال بیان نموده اند. (البته بایستی در نظر داشت که اعتبار گارانتی بیان شده مربوط به کمپانی اصلی می باشد و اعتبار گارانتی هاردهای وسترن دیجیتال در ایران 2 یا 3 ساله می باشد.) دلایل زیر مهمترین دلایل استفاده کنندگان از هارد دیسک های وسترن دیجیتال برای مصرف کنندگان از این برند می باشد:

سهم انواع هارد از بازار
البته باید در نظر داشت که محبوبیت وسترن دیجیتال نسبت به گزارشات قبلی کاهش داشته است، بر همین اساس می توان مقایسه زیر را در نظر داشت.

پاسخ دهندگانی که هاردهای وسترن دیجیتال را انتخاب کرده اند به صورت قابل توجهی نسبت به استفاده از هارد دیسک های بنفش شرکت وسترن دیجیتال Western Digital Purple HDD برای سیستم نظارت تصویری علاقه نشاند داده اند. میزان درخواست های مدل های مختلف این برند در تصویر نمایان است:

سهم بازار انواع هارد وسترن دیجیتال

استفاده کنندگان از هاردهای وسترن دیجیتال، اعتبار تا 5 سال گارانتی هاردها و وجود هاردهایی به عنوان هارد دیسک اختصاصی دستگاه های ذخیره ساز را از جمله دلایل اصلی استفاده از وسترن دیجیتال بیان نموده اند. (البته بایستی در نظر داشت که اعتبار گارانتی بیان شده مربوط به کمپانی اصلی می باشد و اعتبار گارانتی هاردهای وسترن دیجیتال در ایران 2 یا 3 ساله می باشد.) دلایل زیر مهمترین دلایل استفاده کنندگان از هارد دیسک های وسترن دیجیتال برای مصرف کنندگان از این برند می باشد:

  • به علت استفاده دائمی از هارد در تجهیزات ذخیره ساز تصاویر ویدیویی، هاردهای سروری یکی از انتخاب های اصلی در سیستم های نظارت تصویری می باشند.
  • هارد دیسک های وسترن دیجیتال دارای نرخ خطای کمتری می باشند و سیستم گارانتی شرکت بسیار راحت و آسان می باشد به همین دلیل بیشتر از هاردهای بنفش یا طلایی وسترن دیجیتال Western Digital Gold استفاده می کنیم.
  • هارد دیسک های مشکی وسترن دیجیتال Western Digital Black به علت داشتن Track Record می تواند به عنوان مطمئن ترین هارد دیسک بازار شناخته شود، هارد دیسک های مشکی وسترن دیجیتال طلایی دارای 5 سال دوره گارانتی می باشند.
  • وسترن دیجیتال قرمز رنگ پرو، هاردهای وسترن دیجیتال استاندارد و مناسب صنایع می باشند.
  • هارد دیسک 3.5 اینچی بنفش وسترن دیجیتال با SATA 3 که مخصوص سیستم ذخیره سازی تصاویر ویدیویی می باشد انتخاب مناسبی می باشد چرا که در صورت بروز خرابی به سادگی می توان آنرا جایگزین کرد.
  • از هارد دیسک های بنفش وسترن دیجیتال استفاده می کنیم چرا که یک سیستم پشتیبانی قابل اطمینان و عالی دارد.
  • از وسترن دیجیتال استفاده می کنم، از چند سال پیش که کار دوربین های مداربسته را شروع کردم، به دلیل دوام و سیستم گارانتی وسترن دیجیتال از آن استفاده می کنم.
  • هارد دیسک های بنفش وسترن دیجیتال از زمان بکارگیری مشکل خاصی برای ما ایجاد نکرده اند.
  • وسترن دیجیتال های بنفش رنگ جهت ذخیره سازی تصاویر ویدیویی طراحی شده اند.
  • وسترن دیجیتال های بنفش به علت اطمینان و نام تجاری شناخته شده آن.
  • وسترن دیجیتال های 3 ترابایت قرمز Western Digital Red برای سیستم های NAS مناسب می باشد البته در صورت نیاز به فضای بیشتر هاردهای 6 ترا بایت آن نیز مناسب است.
  • هارد دیسک های وسترن دیجیتال برای استفاده در سیستم های شخصی و شرکتهای کوچک مناسبتر است و دارای نسبت هزینه به کیفیت خیلی مناسبی می باشند.
  • هاردهای بنفش وسترن دیجیتال برای سیستم های نظارت تصویری طراحی شده اند.
  • وسترن دیجیتال های بنفش رنگ تا کنون دچار نقص و خرابی نشده اند.
  • وسترن دیجیتال های بنفش رنگ مطئمن ترین هاردها می باشند.
در زیر مقایسه اطلاعاتی میان هارد دیسک های بنفش، طلایی، مشکی و قرمز وسترن دیجیتال را مشاهده می کنید.
هارد دیسک نظارت تصویری - بررسی عملکرد تولید کنندگان در سال 2018
هارد دیسک های سیگیت تقریبا در همان سطح قبلی

برند سیگیت همچنان در حدود 20 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد تقریبا همان سهمی بازاری که از سال 2012 در اختیار داشته است. نظراتی که برای هارد دیسک های سیگیت بیان شده است تقریبا همان نظراتی است که برای هارد دیسک های وسترن دیجیتال بیان شده است و فقط تعداد آنها کمتر می باشد. پیاده سازان سیستم های نظارت تصویری، در دسترس بودن، پشتیبانی مناسب و قابلیت اطمینان را به عنوان دلایل اصلی انتخاب این برند بیان نموده اند:

  • برنامه های کمپانی سیگیت همکاری با مجریان سیستم های نظارت تصویری، گارانتی مناسب، عدم بروز مشکل در هاردها از جمله دلایل اصلی استفاده ما از هارد دیسک های این برند می باشد.
  • ما قبلا از دیسک های وسترن دیجیتال استفاده می کردیم اما الان به علت آنکه سیگیت برنامه ای را جهت فروش هارد دیسک به همراه NVR هماهنگ کرده است از آن استفاده می کنیم، و این فقط به علت آن است که کار را راحت تر می کند.
  • سیگیت ها دارای پشتیبانی مورد نظر و مطلوب کمپانی ما می باشند، بایستی توجه داشت که بیشتر راهکارهای ارائه شده از طرف ما بر اساس VMSها می باشد.
  • آنچه که ما با سیگیت تجربه کرده ایم، قابلیت اطمینان زیاد می باشد.
  • سیگیت های سری ST قابلیت اطمینان خود را به اثبات رسانده اند.
  • در حال حاضر ما شروع به استفاده از هارد دیسک های سیگیت نموده ایم.
  • هارد دیسک های سیگیت برای ما هیچگونه مشکلی در دمای بالای لاس وگاس و فونیکس ایجاد نمی کنند.
  • خدمات پشتیبانی سیگیت برای ما کاملا ساده تر و راضی کننده تر است.
  • هارد دیسک های سیگیت بسیار کم هزینه تر و بی نقص تر می باشند.
  • هارد دیسک های سیگیت دارای ضمانت 30 ماهه بازگردانی اطلاعات می باشند( در ایران این ضمانت وجود ندارد.)
  • هارد های سیگیت مدل اسکای هاک Seagate SkyHawk جهت ذخیره سازی داده های نظارت تصویری برنامه ریزی شده اند و از لحاظ هزینه ای مقرون به صرفه تر و با دوام تر می باشند.

هایک ویژن تهران      دوربین های مداربسته    دوربین تحت شبکه      نمایندگی دوربین مداربسته هایک ویژن      نمایندگی رسمی هایک ویژن در تهران          نمایندگی دوربین هایک ویژن

پاسخ های بسیار در مورد DELL و HP

بسیاری از پیاده سازان سیستم های نظارت تصویری پاسخ های بسیاری را در استفاده از هارد دیسک های سروری در نظرسنجی برگزار شده ثبت نموده اند. به خصوص می توان به هاردهای شرکت های DELL و HPE اشاره نمود. بسیاری از این هارد ها بر روی سرورهای فروش رفته این شرکت ها به مشتریان عرضه شده است. خیلی از بهره برداران علت استفاده از آنها را داشتن پشتیبانی یکسان به همراه سرورهای خود ذکر نموده اند.

دل اچ پی
  • ما از تجهیزات کمپانی DELL برای سرورها، ذخیره سازها و NVR های خود استفاده می کنیم، چرا که یک برند معتبر در زمینه تجهیزات کامپیوتری می باشد. درایورهای سرورهای ما دارای برچسب DELL می باشند و ما معمولا تجهیزات خود را به همراه هارد دیسک های DELL به صورت یکجا و همراه با گارانتی می خریم. همچنین ما تجهیزات خود را همواره با گارانتی 2 تا 3 ساله می خریم. ما معمولا از پشتیبانی DELL برای پشتیبانی و رفع خرابی ها استفاده می کنیم که معمولا این خرابی ها پس از 5 سال از هر هزار دستگاه خریداری شده رخ می دهد.
  • در صورتی که از هارد دیسک های یکپارچه دل به همراه تجهیزات آن استفاده کنیم آنگاه می توانیم برای دریافت خدمات گارانتی با سیستم پشتیبانی دل قرارداد پشتیبانی ثبت نماییم.
  • معمولا ما از سرورهای DELL استفاده می کنیم و بر روی سرورها هارد دیسک های DAS همان شرکت را به کار می گیریم.
  • ما در حال حاضر از هارد دیسک های HP استفاده می کنیم اما در برنامه کاری خود جهت جایگزینی آنها با هارد دیسک های نظارت تصویری سیگیت برنامه ریزی کرده ایم.
  • ما معمولا از سرورهای HPE در پیاده سازی سیستم های خود استفاده می کنیم و در کنار آن از هارد دیسک های SATA شرکت HPE استفاده می کنیم.
  • ما معمولااز سرورهای HPE/SANS با دیسک های HPE استفاده می کنیم.
  • هارد دیسک های DELL بسیار مقاوم می باشند و دارای خدمات پشتیبانی بی نظیری هستند.
  • ما در سیستم های Video BCD خود از دیسک های HP و DELL استفاده می کنیم.
جمع بندی مقاله

به نظر می رسد که استفاده از هارد دیسک های مخصوص نظارت تصویری مانند هارد های بنفش وسترن دیجیتال و یا هارد دیسک های اسکای هاک سیگیت دارای روند رو به رشدی می باشند. در کنار آنها استفاده از هارد دیسک های سروری به خصوص بر روی سرورهای ارائه شده از سوی شرکت های DELL و HP بسیار مورد توجه است.

خدمات پشتیبانی و گارانتی از جمله مهمترین دلایل انتخاب هارد دیسک های برند های مختلف در میان پیاده سازان سیستم های نظارت تصویری می باشد. بسیاری از مشتریان وفاداری خود را به برند هایی که از قبل از آنها خریداری می کرده اند حفظ نموده اند، اما با این حال برخی از آنها در حال تغییر برند به سمت برند سیگیت می باشند. به نظر می رسد که برند سیگیت در کنار خرده فروشی هارد برنامه هایی را برای فروش عمده محصولات بر روی سخت افزارها در نظر دارند.

پشتیبانی هایک ویژن      قیمت دوربین مداربسته    انواع دوربین مداربسته      دوربین مداربسته    هایک ویژن