مجله تکنولوژِی در صنعت دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی در صنعت دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

به کار گیری فنگ شوی در طراحی وب


فنگ شوی یک سیستم مرتب سازی چین باستان است که باعث فراهم آوردن حداکثر نظم داخلی و شادابی برای استفاده کننده گان است . در سال 1990 به کارگیری این سیستم در مد و دکوراسیون خانه و اداره های غربی دنبال شد. شاید این پیگیری به خاطر فهمیدن راز اصلی و ذات جذاب فنگ شوی باشد. اما به نظر من می توانیم این اصول و قواعدِ مرتب و زیباسازی را در طراحی وبسایت‌های خود به کار بگریم. شاید چینی ها این قواعد را حداقل 5000 سال پیش به کار گرفته اند اما خوب این دلیل عدم کارایی این اصول در امروز نمی شود.
مهم ترین جنبه ی یک فنگ شوی مناسب چی (ch`i) آن است. عدم توجه به چی، یک فنگ شوی بد به شما می دهد. چی یک نیروی زندگی است که در هر چیزی جریان دارد و آن ها را به هم اتصال می دهد. چی همان انرژی است که در صورت داشتن محیطی مثبت باید به خوبی جریان یابد.
فنگ شوی در طراحی وبسایت ، مجموعه ای از اصول و قواعدی است که شامل یک مرتب سازی کلی وبسایت و به جا گذاشتن یک تجربه ی عالی برای کاربران است که از این راه بیشترین جریان چی را هدایت می کند.

فنگ شوی یک سیستم مرتب سازی چین باستان است که باعث فراهم آوردن حداکثر نظم داخلی و شادابی برای استفاده کننده گان است . در سال 1990 به کارگیری این سیستم در مد و دکوراسیون خانه و اداره های غربی دنبال شد. شاید این پیگیری به خاطر فهمیدن راز اصلی و ذات جذاب فنگ شوی باشد. اما به نظر من می توانیم این اصول و قواعدِ مرتب و زیباسازی را در طراحی وبسایت‌های خود به کار بگریم. شاید چینی ها این قواعد را حداقل 5000 سال پیش به کار گرفته اند اما خوب این دلیل عدم کارایی این اصول در امروز نمی شود.
مهم ترین جنبه ی یک فنگ شوی مناسب چی (ch`i) آن است. عدم توجه به چی، یک فنگ شوی بد به شما می دهد. چی یک نیروی زندگی است که در هر چیزی جریان دارد و آن ها را به هم اتصال می دهد. چی همان انرژی است که در صورت داشتن محیطی مثبت باید به خوبی جریان یابد.
فنگ شوی در طراحی وبسایت ، مجموعه ای از اصول و قواعدی است که شامل یک مرتب سازی کلی وبسایت و به جا گذاشتن یک تجربه ی عالی برای کاربران است که از این راه بیشترین جریان چی را هدایت می کند.

روشنایی و رنگ ها
صفحات روشن و تمیز چی مناسب و خوبی دارند. پیج هایی با رنگ تاریک و ترکیب رنگ های تیره چی بدی را ارائه می دهند.
استفاده ی درست از رنگ های جسور و خیره کننده، چی را به خوبی جریان می دهد. مثلا ترکیب رنگ های آبی و سفید در وبسایت به عنوان آب و هوا و فضای آزاد وانمود می کنند. البته فراموش نکنید که استفاده ی ناچیز از رنگ و رنگ آمیزی با رنگ های آبکی و زیپو، جلوه ی جالبی به وبسایت نمی دهد. توجه کنید که لرزش رنگها روی هم در ذخیره سازی ، از نظر فنگ شوی نامناسب است و رنگ ها باید مرز از هم شناخته شده داشته باشند. پس این موضوع را در نظر داشته باشید.
این ترکیب رنگ پایین به نظرتان زیبا نیست؟ خوب سری به وبسایت ژیارسافت بزنید تا موضوع را به کلی درک کنید.

زندگی و جنبش
استفاده از تکنیک های جنبش و زندگی می تواند برای پرکردن تیکه های راکد وبسایت استفاده شود. توجه داشته باشید که این کار در طراحی داخلی ساختمان هم مورد توجه است. استفاده از گل و گیاه در گوشه هایی از اتاق و گذاشتن آکواریوم موجودات آبزی در مقابل دیوارهای زمخت همین پروسه را پیروی می کند.
در وبسایت هم به همین منوال می توانید از این تکنیک استفاده کنید اما فکر گذاشتن تصاویر GIF و متحرک در گوشه های وبسایت به ذهنتان خطور نکند چون واقعا چیزی لوس و لوث و بی معنا است. از تصاویر صمیمی درون زندگیتان استفاده کنید.
طراح وبسایت ژیارسافت به سادگی با گذاشتن دو تاس در گوشه ی بالای وب این موضوع را پوشش داده و منظور ما هم همین است، شاید تاس ربطی به موضوع وب نداشته باشد اما چون حکایت از بازی هایی در زندگیمان دارد که همه می شناسیم ، تصویر زیبایی به ما می دهد.

ایستایی
ایستایی را در وب فراموش نکنید، شاید در زندگیمان هم لازم باشد که چیزهایی را همواره در کنار خود ببینیم و از نظر ما ساکن باشد، قسمتی از وبسایت که همراه لغزش صفحه ی وب بغلتد و به بالا و پایین حرکت نکند و جلو چشمان ما باشد ایده ای زیباست به خصوص اگر آن قسمت لوگوی وب یا کلید های راهیابی در وبسایت باشد .
منوی سمت چپ وبسایت ژیار سافت مثال خوبی است .

سادگی
با گذاشتن افکت های ویژه ی مولتی مدیا و متحرک وب خود را شلوغ نکنید و به قولی طوفانی از انرژی چی راه نیندازید، توجه کنید که چی باید به خوبی جریان یابد.

راهیابی
کاربر باید به راحتی در وب شما بگردد. در طراحی وب خود از کلید های back و home و لینک به صفحات مهم در هر صفحه از وبسایت خود استفاده کنید. حتی شما در حالت عادی هم دوست ندارید که در خانه ای دالان دالان زندگی کنید که بیشتر شبیه لانه موریانه است و در آن گم می شوید.

نکات دیگر :

  • مطمئن شوید که صفحه ی ورودی وب یا به قولی home page ظاهر زیبایی دارد و به خوبی روی آن کار شده است.
  • لینک های زیادی در صفحات خود به صورت خطی لیست نکنید ، ظاهر بسیار راکد و نامناسب دارد .


تفاوت وبلاگ با وب سایت چیست؟


امروزه ساخت سایت و وبلاگ ها هر دو در دنیای وب شایع می باشد. اغلب تشخیص آنها از دیگری از نظر ظاهر و به همین ترتیب نحوهء عملکرد مشکل می باشد. به همین دلیل جای تعجب نیست که اکثر افراد تفاوت میان یک وبلاگ و یک وب سایت را نمی دانند؛ با این حال هر کدام مشخصات مخصوص به خود و عملکرد ویژه خود را دارند. اما واقعاً چه چیزی باعث تمایز وبلاگ از وب سایت می باشد؟!

امروزه ساخت سایت و وبلاگ ها هر دو در دنیای وب شایع می باشد. اغلب تشخیص آنها از دیگری از نظر ظاهر و به همین ترتیب نحوهء عملکرد مشکل می باشد. به همین دلیل جای تعجب نیست که اکثر افراد تفاوت میان یک وبلاگ و یک وب سایت را نمی دانند؛ با این حال هر کدام مشخصات مخصوص به خود و عملکرد ویژه خود را دارند. اما واقعاً چه چیزی باعث تمایز وبلاگ از وب سایت می باشد؟!

ساختار
ساختار وب سایت ها نسیتاً پیچیده تر از وبلاگ بوده و احتمالاً مهارت های تکنیکی بیشتری برای ساخت سایت نیاز می باشد. وب سایت ها همچنین انعطاف پذیری بیشتری داشته و به شما اجازه می دهد تا به راحتی نوع صفحات و ظاهر آنها را تغییر دهید. اگر چه ساخت وبلاگ ها نسبت به ساخت سایت آسانتر می باشد اما طرح های وبلاگ محدود به قالب های موجود می باشد، مگر اینکه اقدام به استخدام فردی برای ایجاد تغییر در آن نمایید.
ساخت سایت نیاز به مهارت و دانش فنی بیشتری مانند HTML ,AJAX ,PHP ,JAVA و دیگر تکنولوژی های این رشته دارد. اما خبر خوب این است که شرکت های خدمات میزبانی وب زیادی وجود دارند که اقدام به ارائه وب سایت های قالب حرفه ای مانند Yolo ,Homestead ,web.com می نمایند.

رسمیت
وب سایت ها نسبت به وبلاگ ها بسیار رسمی تر هستند. معمولاً وب سایت ها برای اهداف تجاری و بازاریابی اینترنتی محصولات و یا خدمات ایجاد می شوند. در اینجا مخاطبان هدفمند، مشتریان بالقوه و یا خریداران هدف اصلی هستند اما در وبلاگ این امر بسیار شخصی می باشد. در عین حال در سالهای اخیر وبلاگ نویسان درک کرده اند که با وبلاگ خود هم می توانند کسب درآمد کرده و در کنار ارائه مطالب احساسات، نظرات و تمایلات می توانند خدمات و محصولات خود را نیز به فروش برسانند.
در وبلاگ نویسی، شخصیت، تمایلات، دوست داشتن ها و نداشتن ها اغلب به کرات نمایش داده می شود. اکثر وبلاگ ها حول محور یک تم خاص چرخیده و یا یک موضوع که به صورت فردی انتخاب می شود. همچنین در این موارد بسیار قابل انعطاف و تغییر می باشد. در مقابل وب سایت ها به طور کلی بر روی یک موضوع تمرکز می کنند که مربوط به عنوان و بیشتر در مورد کسب و کار اینترنتی می باشد.

امکانات
از نظر مشخصات فنی، وبلاگ ها فقط زیر شاخهء وب سایت می باشند و شامل بسیاری از ویژگی های اساسی یکسان هستند. با این حال یک وبلاگ این مشخصات را به طور کلی به صورت یکپارچه در هر صفحه دارد؛ به این معنی که هنگامی که شما تغییری در یک صفحه ایجاد می کنید در تمامی صفحات آن تغییرات نمایش داده می شود.

پشتیبانی و نگهداری
وبلاگ ها احتمالاً حفظ و نگهداری فنی راحت تری دارند. یکی از دلایل اصلی آن وجود قالب های یکنواخت می باشد. هنگامی که یک تغییر در یک آیتم ایجاد کنید، تمامی آیتمها در وبلاگ به روزرسانی می شود. برای بسیاری از وب سایت ها ممکن است به ایجاد تغییرات زیادی به منظور به روزرسانی و یا تغییر در ظاهر وب سایت نیاز باشد. وب سایت ها در این مورد بیشتر تغییر پذیر هستند.

به طور کلی وب سایت ها برای کسب و کار اینترنتی به قصد فروش و جذب مشتریان جدید می باشد در حالی که وبلاگ برای شخص بوده و به قصد اشتراگ گذاری افکار، نظرات و ایده ها به دیگران و نیز متقابلاً دریافت نظرات خوانندگان از طریق انتقادات و پیشنهادات (کامنت ها و feedback) می باشد.

شما با هر دوی این ها (وبلاگ و وب سایت) می توانید پول ساز باشید اما وبلاگ می تواند موجب افزایش محبوبیت بیشتر و مقدمه ای برای ایجاد درآمد باشد. وب سایت ها و وبلاگ ها نیز می توانند قابل تبدیل باشند. ممکن است شما اقدام به ساخت سایت نموده که شامل یک وبلاگ برای مطالب جدید و به روزرسانی اطلاعات هم باشد. یک وب سایت باعث ترویج فضای کسب و کار حرفه ای شده که موجب ایجاد اعتماد در مخاطبین بالقوه شده و چشم انداز یک شرکت و یا یک کسب و کار اینترنتی قابل اعتماد و مناسب را ایجاد می نماید.

1.      سئو

2.      طراحی وب سایت

3.      تبلیغات گوگل

4.      طراحی سایت شرکتی

5.      طراحی سایت فروشگاهی

6.      طراحی سایت تهران

7.      طراحی سایت

8.      سئو سایت

9.      سئو

10.  طراحی وب سایت

XML چیست؟


XML برگرفته شده از کلمات Extensible Markup Language است که یک Markup Language مانند HTML محسوب می‌شود. tag (برچسب) های XML از قبل تعریف شده نیستند، شما خودتان باید آنها را تعریف کنید. XML از یک (Document Type Definition(DTD برای شرح اطلاعات استفاده میکند.



• XML یک جایگزین برای HTML نیست.
• درک اینکه XML یک جایگزین برای HTML نیست خیلی مهم است.
• در آینده گسترش وب احتمال داده میشود که XML برای شرح اطلاعات به کار خواهد رفت،درحالیکه که HTML برای فرمت و نمایش اطلاعات به کار خواهد رفت.
• شاید این بهترین تعریف از XML باشد: ابزاری مستقل از سخت افزار و نرم افزار برای انتقال اطلاعات است.

● XML میتواند اطلاعات را از HTML جدا کند
 
• با XML اطلاعات شما در خارج از HTML ذخیره میشود.
• هنگامی که HTML برای نمایش اطلاعات استفاده میشود، اطلاعات در درون HTML ذخیره شده است. با XML اطلاعات میتواند در فایلهای جدای XML ذخیره شود. در این روش شما میتوانید HTML را به عنوان لایه ای روی اطلاعات و برای نمایش آنها فرض کنید و مطمئن باشید که تغییر در اطلاعات لایه های زیرین احتیاج به تغییر HTML شما نخواهد داشت.

● برای داد و ستد اطلاعات
 
با XML اطلاعات میتواند بین سیستم های ناسازگار داد و ستد شود.
در دنیای واقعی، سیستم های کامپیوتری و بانک های اطلاعاتی شامل اطلاعات در فرمت های ناسازگار هستند. یکی از وقت گیرترین چالش ها برای گسترش دهندگان، انتقال اطلاعات بین چنین سیستمهایی شده است.

● XML و B2B
 
با استفاده از XML اطلاعات تجاری می تواند روی اینترنت داد و ستد شود. در آینده ای نزدیک باید منتظر شندن خبرهای بیشتری از XML و B2B(Business to Business) باشیم.
XML می رود تا زبان اصلی برای داد و ستد اطلاعات اقتصادی بین تجارت ها، روی اینترنت بشود. امروزه تعداد زیادی از برنامه های B2B در حال گسترش است.

● XML برای توزیع اطلاعات
 
با XML ، فایل های متنی می توانند برای توزیع اطلاعات استفاده گردند (در اینجا منظور از توزیع، انتقال و پخش اطلاعات از یک نوع سیستم به سیستمهای نوع دیگر است).
زمانی که اطلاعات در فایل های متنی ذخیره شود، XML یک روش مستقل از سخت افزار و نرم افزار برای انتقال و توزیع اطلاعات فراهم می کند.
این روش باعث میشود که ایحاد و ساخت اطلاعاتی که برنامه های کاربردی مختلف بتوانند با آن کار کنند بسیار آسان بشود. همچنین توسعه و ارتقاء یک سیستم به سیستم عامل، سرور، برنامه کاربردی و جستجوگرهای جدید را نیز آسانتر مینماید.

● XML برای ذخیره اطلاعات
 
با XML فایل های متنی میتوانند برای ذخیره اطلاعات استفاده بشوند.
XML همچنین میتواند برای ذخیره اطلاعات در فایلها و بانک های اطلاعاتی مورد استفاده قرارگیرد. برنامه هایی میتواند نوشته شوند که اطلاعات را در منابع ذخیره و فراخوانی کنند و برنامه های اصلی میتوانند برای نمایش اطلاعات استفاده شود.

● XML میتواند اطلاعات شما را مفیدتر کند
 
XML اطلاعات شما را برای کاربرهای بیشتری قابل دسترس میکند.
به دلیل مستقل بودن XML از سخت افزار و نرم افزار و برنامه، شما میتوانید اطلاعات خود را برای برنامه هایی غیر از جستجوگرهای HTML هم قابل دسترس نمایید.
به این ترتیب اطلاعات شما در همه انواع برنامه های کاربردی دیگر قابل استفاده است، برای مثال یک برنامه کاربردی میتواند اطلاعات شما را که در یک بانک اطلاعاتی ذخیره شده است برای نابینایان به خروجی مخصوص خود انتقال دهد.

● XML و زبان های جدید
 
XML مادر WAP و WML است. WML که برای دستگاه های دستی مانند موبایل ها به منظور ارتباط با اینترنت مورد استفاده قرار میگیرد، در XML نوشه شده است.


CRM چیست


واژه CRM مخفف Customer Relationship Management یا سیستم مدیریت ارتباط با مشتری است. CRM به همه فرآیندها و فناوری‌هایی گفته می‌شود که در شرکت‌ها و سازمان‌ها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمت به مشتریان به کار می‌رود. در نهایت، رابطه قوی با مشتریان مهمترین رمز موفقیت هر کسب و کار است. تکنولوژیهای بسیاری در قالب مدیریت ارتباط با مشتری CRM ارائه شده اند اما داشتن تصویری از CRM به عنوان مجموعه ای از تکنولوژی نیز نادرست است. به عنوان روشی بهتر برای درک CRM ، می توان آنرا به مانند فرایندی دانست که به ما کمک می کند تا اطلاعات مختلفی از مشتریان، فروش، اثر بخشی فعالیتهای بازاریابی، سرعت عمل در پاسخگویی به مشتری و نیز تمایلات بازار را به شکل یکجا جمع آوری کنیم.

واژه CRM مخفف Customer Relationship Management یا سیستم مدیریت ارتباط با مشتری است. CRM به همه فرآیندها و فناوری‌هایی گفته می‌شود که در شرکت‌ها و سازمان‌ها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمت به مشتریان به کار می‌رود. در نهایت، رابطه قوی با مشتریان مهمترین رمز موفقیت هر کسب و کار است. تکنولوژیهای بسیاری در قالب مدیریت ارتباط با مشتری CRM ارائه شده اند اما داشتن تصویری از CRM به عنوان مجموعه ای از تکنولوژی نیز نادرست است. به عنوان روشی بهتر برای درک CRM ، می توان آنرا به مانند فرایندی دانست که به ما کمک می کند تا اطلاعات مختلفی از مشتریان، فروش، اثر بخشی فعالیتهای بازاریابی، سرعت عمل در پاسخگویی به مشتری و نیز تمایلات بازار را به شکل یکجا جمع آوری کنیم.

هدف از CRM چیست؟
ایده اصلی CRM کمک به بنگاهها برای استفاده از تکنولوژی و منابع انسانی در به دست آوردن دیدی بهتر نسبت به رفتارهای تجاری و ارزشی است که هر مشتری برای سازمان ایجاد می کند. در صورتی که یک سیستم CRM بتواند مطابق با ایده بالا عمل کند، سازمان قادر خواهد بود:
•  خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهد
•  بازدهی و اثربخشی مراکز تلفنی تماس با مشتری را افزایش دهد
•  ارائه محصولات جنبی موثرتر خواهد بود
•  کارمندان فروش را در عقد سریعتر قراردادهای فروش یاری دهد
•  فرایندهای فروش و بازاریابی را تسهیل کند
•  مشتریان جدیدی برای خود پیدا کند
•  گردش مالی مشتریان خود را افزایش دهد