مجله تکنولوژِی در صنعت دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی در صنعت دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مقالات و مطالبی مفید درباره دوربین مداربسته

در سلسله یادداشت هایی سعی می کنم لیستی از مطالب مفید درباره دوربین های مداربسته را نیز به شما عزیزان معرفی کنم. در ادامه پست های گذشته توصیه من این است که نگاهی به مطالب زیر نیز داشته باشید.

1.      تکنولوژی پردازش تصویر یا VCA چیست ؟

2.      5 نکته که برای بهتر شدن عملکرد سیستم اکسس کنترل که باید به آن توجه کنیم !

3.      چرا بزرگراه های پر پیچ و خم به سیستم های پیشرفته مدیریت ترافیک نیاز دارند ؟

4.      چگونه دوربین و سنسور با همدیگر شهر های هوشمند تری می سازند؟

5.      نظارت تصویری و حفاظتی برای امنیت منزل در نوروز

6.      اهمیت نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی

7.      اهمیت اینترنت اشیا در خانه های هوشمند

8.      عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر

9.      انتخاب دوربین مداربسته : هرآنچه در انتخاب دوربین مداربسته نیاز است بدانید!

10.  روی عدد لوکس دوربین مداربسته حساب نکنید!

11.  سه دوربین مداربسته جدید در سری M10 وارد چرخه فروش محصولات Axis می شوند

12.  نحوه مشاهده تصویر دوربین IP بر روی لپ تاپ

13.  مقالات تخصصی دوربین مداربسته

14.  آموزش نصب و جانمایی دوربین در فضای پارکینگ

15.  از کانال صفر دوربین هایک ویژن چه می دانید ؟

16.  سیستم کنترل تردد هوشمند

17.  بهترین پلیر تصاویر H.265 هایک ویژن

18.  دوربین اسپید دام هایک ویژن

19.  دوربین حرارتی یا دوربین دید در شب ؟ کدامیک برای شما مناسب است ؟

20.  دوربین مداربسته دید در شب

21.  دوربین مدار بسته برای اماکن مسکونی

22.  انواع دوربین مدار بسته از نظر ظاهر

23.  انتقال تصویر دوربین مداربسته چیست؟

24.  تکنولوژی WDR در دوربین مداربسته چیست و چه کاربردی دارد؟

25.  برترین برندهای دوربین مداربسته حافظه دار در سال

انواع دوربین های مداربسته

آشنایی با دوربین های مداربسته پلاک خوان سری ANPR /


آشنایی-با-دوربین-های-مداربسته-پلاک-خوان-سری-ANPR,,
قابلیت شمارش یا تشخیص خودکار سوژه یا (Automatic Number Plate Recognition) در بسیاری از  دوربین مدار بسته  وجود دارد. و به عنوان یک تکنولوژی کارآمد و متحول کننده در صنعت سیستم های نظارتی و امنیتی محسوب می گردد.
یک از شرکت های تولیدکننده این دوربین ها شرکت هایک ویژن است. با استفاده از تکنولوژی بکاررفته در این نوع از دوربین ها در کنار نرم افزار مدیریت تصاویر iVMS-5200 بسیاری از مشکلات ترافیکی، مدیریت مکان کسب و کار، پارکینگ های بزرگ و ... برطرف می گردد.
دوربین های ANPR دوربین های مداربسته ای هستند که می توانند به طور اتوماتیک بر رخداد های ترافیکی نظارت داشته باشند. از جمله کاربرد های مهم آن این است که می توانند پلاک انواع وسایل نقلیه را خوانده یا تشخیص دهند.
این دوربین ها قادرند پلاک خودرو ها را در بین لاین های مختلف تشخیص دهند. همچنین از جمله ویژگی های مهم آنها امکان تشخیص پلاک خودروها در شرایط آب و هوایی بد یا نور نامساعد است. دوربین های ANPR توانایی شناسایی و تشخیص پلاک خودرو را از طریق سیستم تجزیه و تحلیل خود داشته و در 4 سری طبقه بندی می گردند. اطلاعات پس از ثبت توسط دوربین ها به مرکز مدیریت هوشمند سیستم یا دستگاه ضبط NVR (مجهز به نرم افزار iVMS-5200 ) ارسال می گردند.

ویژگی های اساسی دوربین های ANPR

  • هر دوربین ANPR می تواند سطح جاده ها یا خیابان ها را تا دو لاین پوشش دهد
  • در این دوربین ها امکان ذخیره اطلاعات و ارائه فهرستی از وسایل نقلیه عبوری متخلف وجود دارد
  • دوربین می تواند به خوبی وضعیت جاده را بررسی کرده و موانع فیزیکی را تشخیص دهد
  • این دوربین ها مجهز به لنزهای موتوردار هستند که امکان زوم کردن از راه دور را فرآهم می کنند
   نصب دوربین مدار بسته  هایک ویژن

نحوه عملکرد

نحوه عملکرد یک دوربین ANPR اینگونه است که با عبور یک وسیله نقلیه از مقابل یک دوربین ANPR، شماره پلاک آن توسط دوربین تشخیص داده می شود و سپسص با مراجعه به دیتای موجوددر نرم افزار که از پیش در حافظه دوربین قرار داده شده سوابق آن به سرعت مورد بررسی قرار می گیرد. پس از آن چنانچه تخلفی صورت گرفته باشد افسر پلیس بنابر مورد پیش آمده می تواند وسیله نقلیه را متوقف نموده، و پس از بررسی شواهد مربوطه فرد را جریمه نماید. دیتای به دست آمده شامل تمامی تصاویر ثبت شده از وسایل نقلیه عبوری است که در دستگاه ضبط ذخیره می گردد. این اطلاعات همچنین شامل تمامی خودروهای عبوری از مقابل دوربین مداربسته می شود که شاید تخلفی هم نداشته باشند اما برای بررسی های بیشتر اطلاعات آن ها مورد نیاز خواهد بود.

کاربردها

در ابتدا باید خاطر نشان سازیم که تنها در صورتی که تنظیمات دوربین بخوبی انجام گیرد، می توان انتظار بازده بسیار بالا و ایده آلی را از آن داشت. از دیگر عوامل موثر بر عملکرد صحیح این دوربین ها می توان به نوع لنزها،روشنایی محیط، زاویه دید و … اشاره نمود. چنانچه نقصی در هر کدام از موارد بالا وجود داشته باشد می تواند منجر به کاهش بازده عملکردی دوربین شود. استفاده از دوربین های مداربسته ANPR می تواند به عنوان راهکاری موثر با کارایی بسیار بالا محسوب گردد. از جمله کاربردهای آن می توان به :
  • تشخیص و شناسایی پلاک خودروها با قابلیت تعیین زمان ورود به محدوده، شماره پلاک، مدل و رنگ وسیله نقلیه
  • مدیریت اطلاعات به دست آمده از وسیله نقلیه شامل مقایسه خودکار، فیلتر لیست سیاه، سیستم هشدار (Alarm)
  • جستجوی هوشمند در بین تصاویر
  • امکان بک آپ گیری از اطلاعات
  • امکان برنامه ریزی تاریخ و زمان برای ورود وسایل به پارکینگ های مجاز
  • امکان برنامه ریزی تاریخ و زمان برای ورود وسایل به مکان هایی با محدودیت زمانی تردد
  • تشخیص بسیاری از جرائم و تخلفات از جمله سرقت خودور، یا آسیب رساندن به آن
  • ضبط درگیری های بوجود آمده ناشی از تصادفات
1034-دوربینANPR,,
 

نکته 1: لازم به ذکر است که سیستم تشخیص پلاک را می توان به نحوی تنظیم کرد که بتواند حتی در سرعت های بالا نیز قادر به تشخیص پلاک خودرو ها باشد.
نکته 2: تصاویری دریافت شده از پلاک و سایر مشخصات وسیله نقلیه را می توان به صورت زنده از طریق یک کابل مشاهده نمود و یا به صورت بی سیم به پایگاه داده های محلی منتقل و سپس مشاهده نمود.

نحوه عملکرد دوربین های ANPR هایک ویژن

1. سهولت در نصب
یکی از ویژگی های دوربین های ANPR این است که می توان آنها را بر روی زیر ساخت های مختلفی نصب نمود. این زیرساخت می تواند میله یا پایه چراغ راهنمایی و یا حتی سقف زیرین پل هوایی باشد. به همین سبب نصب و راه اندازی آن می تواند در زمان بسیار کوتاهی انجام شود.
2. تنظیمات ساده و کاربرپسند
تنظیمات و راه اندازی عملکردهای این دوربین ها پیچیدگی خاصی نداشته و بسیار آسان است. به نحوی که حتی با استفاده از راهنمای نصب موجود در کاتالوگ آن قابل انجام است. بعلاوه با استفاده از یک رابط گرافیکی کاربر پسند (GUI) می توان این دوربین ها را به راحتی از راه دور کنترل نمود.
3. عملکرد اتوماتیک پس از طی مراحل نصب، با روشن کردن سیستم، دوربین به طور اتوماتیک شروع به جستجوی سوژه ها در اطراف خود می کند. سنسور دوربین ابتدا شرایط نور و روشنایی را بررسی کرده(شب و روز) و کیفیت تصویر را مطابق با آن تنظیم می کند. چنانچه سطح نور در زیر آستانه روشنایی استاندارد قرار داشته باشد به حالت شب یا Night Mode تغییر می یابد. همچنین در صورتی که دوربین در معرض دستکاری های عمدی قرار گیرد سنسورهای تشخیص حرکت در دوربین سریعا سیستم آلارم را فعال می کنند(Tamper Detection). همچنین در صورتی که کیفیت پلاک خوانی بر اثر عوامل مختلف به پایین تر از سطح استاندارد برسد سیستم آلارم فعال می شود.
4. قابلیت انتخاب حالات مختلف دوربین این دوربین ها را بر طبق در دو حالت اصلی تنظیم می شوند: حالت اول: دوربین به طور خودکار هر خودرویی را که وارد میدان دید آن می شود ثبت می کند. حالت دوم: بنابر تنظیمات تنها وسایل نقلیه ی خاص و تعریف شده ای توسط سنسور خارجی دوربین تشخیص داده می شوند. به این ترتیب، تا دو لاین در جاده در یک جهت یا در دو جهت مخالف پوشش داده می شود.

ویژگی ها و سایر عملکرد های دوربین های ANPR



  • مجهز به حالت تفکیک شب و روز: در این دوربین ها تصاویر حتی در تاریکی مطلق نیز از وضوح بالایی بر خوردارند.
  • کارایی بالا: اطلاعات ثبت شده برای سرورهای قدرتمند و با ظرفیت ذخیره سازی بالا فرستاده و در آنجا ضبط، نگه داری و مدیریت می شوند.
  • ارائه مدارک و شواهد معتبر از رویدادها: تصاویر و اطلاعات ثبت شده توسط دوربین های ANPR از قبیل رنگ و مدل خودرو، شماره پلاک، زمان و تاریخ وقوع رویداد می توانند به عنوان مدارک معتبری در صورت وقوع جرم به دادگاه ارائه شوند.
  • ساختار مستحکم دوربین: ساختار این دوربین ها به شکلی است که در شرایط آب و هوایی نا مناسب نیز کارایی و بازده بالایی دارند.

تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته چیست؟

تکنولوژی-ANR-در-دوربین-مداربسته-چیست؟,,
فرض کنید که محل کسب و کار یا منزل شما مورد سرقت واقع شده یا جرمی در آن صورت گرفته است. در این صورت برای چک کردن تصاویر گرفته شده به سراغ دستگاه ضبط سیستم مداربسته خود می روید. اما متوجه می شوید که در طول شب به علت قطع ارتباط میان دستگاه ضبط و دوربین ها بخش هایی از تصویر را از دست داده اید. این قطعی ممکن است به صورت عمدی یا سهوی رخ داده باشد.
در هر صورت شما بخش هایی از تصاویر را با وجود دوربین های متعدد و سیستم کامل از دست داده اید. این موضوع کارایی سیستم مداربسته شما را کاهش می دهد. حتی اگر دستگاه ضبط خود را به خوبی از دیدرس افراد پنهان کنید باز هم احتمال دسترسی به آن توسط سارقین و خرابکاران وجود دارد. سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توان از ضبط و ذخیره سازی تصاویر اطمینان حاصل نمود؟

تکنولوژی ANR هایک ویژن

خوشبختانه، سالها تجربه ی شرکت Hikvision در زمینه های مختلف امنیتی و نظارتی، به آنها کمک کرده است تا یک راهکار دقیق و ظریف را در این باره ارائه دهند. تمام دوربین های مداربسته تحت شبکه هایک ویژن که دارای برد ذخیره سازی MicroSD هستند، در حال حاضر با یک ویژگی به نام Automatic Network Recovery یا به اختصار ANR ارائه می شوند. زمانی که این قابلیت فعال می شود این دستور به دوربین داده می شود تا در صورت قطع ارتباط آن با دستگاه ضبط کننده(به هر دلیلی) اطلاعات تصاویر را بر روی کارت حافظه خود ذخیره نماید. بنابراین به هیچ گونه رابط شبکه ای نیاز نخواهد بود و دوربین می تواند بعنوان یک دستگاه مستقل عمل نموده و عدم کارکرد دستگاه ضبط را جبران کند.
پس از رفع نقص ایجاد شده زمانی که ارتباط دستگاه NVR مجددا برقرار می شود دوربین بکاپی از اطلاعات خود را از روی کارت حافظه به NVR می فرستد و گپ ایجاد شده در تصاویر را در آن بازه زمانی پر می کند.

اصلی ترین دلایل قطع ارتباط بین دوربین و NVR

  • وقوع اختلال در عملکرد سوئیچ شبکه
  • عدم کارکرد صحیح دستگاه NVR
  • نقص در کابل شبکه

نحوه ست آپ تنظیمات ANR

نحوه فعال کردن این قابلیت بسیار آسان بوده و کافی است طبق مسیر زیر عمل نمائید:
Web configuration > Storage > Schedule Settings > Advanced
پس از طی مسیر فوق تیک کادر Enable ANR را می زنید. برای دسترسی به حداکثر کارایی می توانید از حالت pre-record نیز استفاده نمائید. زمانی که این قابلیت را فعال می کنید دوربین درست پیش از قطع ارتباطش با دستگاه ضبط شروع به ضبط تصاویر می کند که حتی می تواند تصویر عامل خرابکار(در صورت وجود) را نیز ضبط کند. هیچگونه محدودیتی در تعداد دوربین ها در این قابلیت وجود ندارد اما این در صورتی است که همه دروبین ها مجهز به کارت حافظه باشند.

نکته مهم در مورد برق دوربین ها

یک نکته بسیار مهم در استفاده از قابلیت ANR این است که برق دوربین ها باید همواره تامین شود و هرگز خاموش نشوند. این مسئله ممکن است بدیهی به نظر برسد اما لازم است به این نکته توجه نمائید که اکثر دوربین های تحت شبکه، از طریق دستگاه ضبط کننده یا بهتر بگوئیم سوئیچ PoE Power-over-Ethernet تغذیه می گردند. استفاده از POE ممکن است نصب و راه اندازی سیستم را سهولت بخشد.
اما این را نیز در نظر بگیرید در صورت خرابی، خاموشی و یا نرسیدن برق به دستگاه NVR دوربین ها نیز خاموش می شوند. به همین دلیل، اگر مایل به استفاده از قابلیت ANR هستید، لازم است مطمئن شوید که هر دوربین دارای منبع تغذیه جداگانه ای است.

راهکاری برای افزایش کارایی سیستم

ANR یک ویژگی کارآمد و اساسی است به خصوص زمانی که سیستم مداربسته شما در مکانی با پتانسیل تخریب و دستکاری بالا نصب شده باشد. اما اگر به فضای ذخیره سازی بیشتری از آنچه کارت حافظه ارائه می دهد نیاز باشد و یا اگر امکان این وجود نداشته باشد که هر دوربین دارای یک منبع تغذیه جداگانه باشد چطور؟
خوشبختانه Hikvision راه حل دیگری نیز با نام N + 1 را طراحی کرده است، که به شما اجازه می دهد یک NVR کاملا جداگانه را به عنوان یک پشتیبان خودکار در سیستم داشته باشید. البته این راهکار به طور خاص برای سیستم هایی که مجهز به دوربین های IP بزرگ و پیشرفته هستند طراحی شده است که از چندین دستگاه ضبط کننده استفاده می کنند.
با فعال کردن ویژگی Hot Spare در منوی تنظیمات، می توانید یک NVR را به عنوان پشتیبان تعیین کنید و سپس آن را به هر تعداد دستگاه ضبط کننده در سیستم لینک کنید. این ضبط کننده پشتیبان در اسرع وقت می تواند تشخیص دهد که کدام یک از ضبط کننده های اصلی آفلاین است. سپس هنگامی که دستگاه ضبط مختل شده فعالیت خود را از سر می گیرد اطلاعاتی که توسط دستگاه پشتیبان ذخیره شده، به آن انتقال می یابد. این قابلیت نه تنها یک راهکار عالی برای محافظت در مقابل دستکاری های احتمالی است، بلکه می تواند در صورتی که یکی از ضبط کننده های شما دچار مشکل سخت افزاری باشد نیز به عنوان یک قابلیت موثر عمل کند.


پورت ESATA در دوربین مدار بسته چیست؟


پورت-ESATA-در-دوربین-مدار-بسته-چیست-؟,,
دستگاه های ضبط تصاویر دوربین مدار بسته مانند DVR و NVR دارای پورت های متفاوتی هستند. به منظور انتقال و استخراج اطلاعات از این دستگاه ها پورت های مختلفی بر روی آنها تعبیه شده است. از انواع آنها می توان به پورت های SATA و ESATA اشاره نمود که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

به زبان ساده از لحاظ کاربردی این درگاه ها به منزله پورت های موجود بر روی مادر بورد های معمولی کامپیوتر ها هستند که برای سهولت استفاده از دستگاه های جانبی مانند انواع هارد (غیر اکسترنال) مورد استفاده قرار میگیرند .

به منظور ذخیره اطلاعات بر روی هارد های نصب شده در دستگاه های ضبط DVR و NVR، از درگاه های SATA و ESATA استفاده می شود. سرعت ذخیره سازی داده ها از طرق این پورت ها، بسیار بالاست.

تفاوت SATA و ESATA

SATA مخفف عبارت (Serial Advanced Technology Attachment)به معنای تکنولوژی ارتباطی پیشرفته است. از این تکنولوژی به منظور انتقال داده ها از مادربرد به درایو ها و یا هارد دیسک ها استفاده می گردد.
ESATA (external SATA) در واقع همان تکنولوژی SATA است با این تفاوت که در آن انتقال اطلاعات بر روی هارد دیسک های اکسترنال انجام می گردد. در تکنولوژی ESATA به دلیل آنکه اطلاعات کد گذاری و ترجمه نمی گردند، سرعت ذخیره اطلاعات در آنها بسیار بالاتر و نسبت به USB 2 سریع تر است.
در پایان در هنگام تصمیم برای انتخاب و استفاده از هر کدام از این پورت های ارتباطی باید به دو نکته توجه نمایید:

  • ابتدا باید توجه داشته باشید که هر دو پورت SATA و ESATA تنها وظیفه ی انتقال اطلاعات را بر عهده دارند و به هیچ عنوان تامین کننده ی برق درایورها نیستند.
  • نکته دیگر اینکه هارد های اکسترنال خارجی External و یا ESATA برای <ilink|article|217>ضبط تصاویر دوربین مناسب نیستند و تنها می توان از آنها برای پشتیبان گیری استفاده نمود. </ilink|article|217>

1.      دوربین بولت هایک ویژن

2.      نمایش تکنولوژی مبتنی بر هوش مصنوعی ( AI ) هایک ویژن

3.      هوشمند سازی صنایع خرده فروشی با دوربین مدار بسته هایک ویژن

4.      دوربین مدار بسته برای نصب در اماکن تجاری و کارخانه

5.      دوربین مدار بسته بدون اینترنت

6.      دوربین مداربسته پرنده آمازون

7.      بهبود امنیت انتقال تصویر دوربین مداربسته

8.      آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته

9.      دوربینهای پوشیدنی و قابل نصب بر روی لباس

10.  پهپاد حفاظتی و بازار رو به رشد پهپادها

11.  حفاظت از مرز ها در دوران پسا کرونا

12.  حفاظت سایبری در دوربین های مداربسته

13.  نکات حفاظت سایبری در زمان دورکاری

14.  مزایای سیستم امنیتی یکپارچه

15.  بهینه‌سازی امنیتی رویدادهای بزرگ با نظارت ویدئویی هوشمند

16.  سیستم نظارت ویدئویی از راه دور ابزاری برای بهینه‌تر کردن سیستم های نظارتی

17.  حمل و نقل هوشمند با سیستم نظارت ویدئویی

18.  تبلیغات /نصب دوربین مدار بسته

19.  طراحی وبسایت فروش دوربین مداربسته

20.  راهکارهای افزایش فروش دوربین مداربسته

21.  فروش دوربین مداربسته

22.  تبلیغات دوربین مداربسته تحت شبکه 4 مگاپیکسلی Axis که در واقع 4 مگاپیکسلی نیستند!

23.  رشد 163درصدی شرکت Hikvision در بخش آمریکای شمالی

24.  سنسورهای CMOS

25.  بررسی کار IP Scanner شبکه برای نصب دوربینهای مدار بسته تحت شبکه

انتخاب مکان مناسب برای نصب دستگاه DVR و NVR


انتخاب-مکان-مناسب-برای-نصب-دستگاه-dvr-و-nvr,,
تجهیزات امنیتی به مثابه چشم و گوش یک مکان به حساب می آیند. وقوع هر اتفاق و رخدادی در مکان مورد نظر توسط دوربین های مداربسته ثبت و در دستگاه های ضبط (NVR یا DVR) ضبط می گردد و در صورت نیاز هشدار های لازم توسط این سیسیتم به کاربر می رسد. به همین دلیل باید مکان مناسبی را برای نصب این تجهیزات در نظر بگیرید که از نظر سارقین، افراد خرابکار و یا هر عامل بیرونی دیگری در امان باشد.

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته

این مقاله راهکارهایی را برای نصب ادوات سیستم مداربسته در بهترین جای ممکن در مکان مورد نظر ارائه می دهد.
در ابتدا باید بدانید که چه از یک سیستم مداربسته آنالوگ استفاده می کنید و چه از دوربین های IP یا تحت شبکه هر دو این سیستم ها می توانند در معرض خطر دستکاری و تخریب قرار بگیرند. بنا بر یک تصور اشتباه عده ای از کاربران تصور می کنند که در نصب دوربین های دیجیتال از سیم و کابل کشی استفاده نمی گردد. پس خطر قطع و دستکاری کابل ها و سیم ها در این سیستم ها وجود ندارد. اما این تصور کاملا غلطی است و در نصب دوربین های تحت شبکه نیز از کابل های شبکه و کابل برق نیز استفاده می گردد.
همانطور که میدانید دستگاه DVR برای ضبط تصاویر ویدئویی مورد استفاده قرار می گیرد و به طور کلی محل ذخیره سازی و مدیریت کلیه اطلاعات ارسالی از دوربین ها است. به همین دلیل از حساسیت بالایی برخوردار است و باید در جای مناسبی دور از دسترس افراد متفرقه و سایر عوامل فیزیکی قرار گیرد. در ادامه به معرفی مکان هایی که جهت نصب ان مناسب هستند می پردازیم:
دستگاه های ضبط ویدئویی همچون NVR یا DVR اجزای اصلی ذخیره سازی فیلم ها بوده و به عنوان یک مرکز نظارت عمل می کنند. این دستگاه ها همواره هدف بسیاری از سارقین و افراد خرابکار قرار می گیرند؛ پس لازم است که حتما در مکان مناسبی جای بگیرند:

1. استفاده از باکس ها و محفظه های قفل دار

بعضی از کاربران از محفظه های قفل دار استفاده می کنند که می تواند روش جالبی باشد. اما این مسئله نیز وجود دارد که خود این محفظه باید در کجا قرار بگیرد که در این رابطه باید نکات زیر را در نظر گرفت:
  • نقطه ای را انتخاب کنید که برای کابل کشی ها مناسب باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که نقطه مورد نظر دارای تهویه مناسبی باشد.
  • مکان مورد نظر به دور از مواد اشتعال زا باشد.

2. DVR یا NVR را در اتاق زیر شیروانی یا سقف قرار دهید

مکان دیگری که می توانید دستگاه خود را در آن قرار دهید سقف اتاق یا استفاده از اتاق های زیر شیروانی است(در صورت وجود). در این حالت ممکن است کمی کابل کشی های مربوطه دشوار به نظر بیایند و یا حتی برای دسترسی به اطلاعات موجود در دستگاه مجبور به استفاده از نردبان شوید اما دسترسی سارقین به اطلاعات شما تا حدود زیادی کاهش می یابد.

3. مخفی کردن آنها در داخل دیوار یا سقف کاذب

سقف ها و دیوار های کاذب نیز می توانند مکان مناسبی برای سیستم مداربسته شما باشند و حتی می توانید پس از قرار دادن دستگاه خود درون آنها با وسایل تزئینی مانند قابل عکس ساعت دیواری یا آویزهای تزئینی سقفی آنها را بپوشانید که جلب توجه نکند.

4. از کمد(لباس، اسناد و مدارک و ...) یا قفسه های کتاب استفاده کنید

اگر سیستم مداربسته در منزل است می توانید از یک کمد بی اهمیت که کمتر از آن استفاده می کنید برای مخفی کردن سیستم خود استفاده کنید و یا می توانید آن را در قفسه های کتاب قرار داده و اطرافش را با وسایل دکوری بپوشانید که در معرض دید نباشد.
در پایان لازم به ذکر است که ممکن است سارقین به سراغ ردیابی سیم و کابل کشی های دوربین رفته و از این طریق اتصال دستگاه ها با یکدیگر را قطع کنند پس بهتر است از وسایلی برای پنهان سازی سیم ها کابل ها استفاده کنید. برای مثال می توانید آنها را در داخل دیوار ها یا قرنیز ها کار گذاری نمایید.
  دوربین مداربسته تی وی تی          تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته

Adjustment Range زاویه تنظیم لنز دوربین مداربسته


Adjustment-Range-زاویه-تنظیم-لنز-دوربین-مداربسته,,
یکی از پارامترهای موجود در مشخصات فنی یک دوربین مداربسته زاویه تنظیم یا Adjustment Range است که در دوربین های مختلف دام بولت و .. متفاوت است. این مشخص نشان میدهد بدنه دوربین را پس از نصب در چه زوایایی می توان تنظیم کرد. معمولا بدنه دوربین های مداربسته را طوری طراحی می کنند که بهترین زاویه گردش را داشته و امکان تنظیم دوربین برای داشتن بهترین تصویر وجود داشته باشد.
هنگام انتخاب نوع و مدل دوربین مداربسته اغلب به تنوع تنظیمات آن در شرایط مختلف دقت می کنیم. البته هر چه به سمت مدل های پیشرفته با قابلیت های بیشتری می رویم، این قابلیت ها نیز بیشتر می گردد اما به طور کلی در هنگام خرید دوربین توصیه می کنیم به نکات زیر در مورد زاویه تنظیم توجه نمایید:
  • بدنه دوربین های دام طوری طراحی شده اند که برای نصب زیر سقف مناسب هستند در نتیجه اقدام به نصب آنها بر روی دیوار ممکن است تنظیم کردن آنها را بسیار سخت کند.
  • دوربین های بولت برای نصب بر روی دیواری مناسب هستند. به همین دلیل تنظیم کردن انها در حالیکه بر روی سقف نصب شوند غیرمنطقی و دشوار به نظر می آید.
  • دوربین های باکس بر اساس پایه ای که بر روی ان سوار می شوند تنظیم می گردند و ذاتا زاویه تنظیم ندارند.

زاویه دید در دوربین مدار بسته

یکی از سوالاتی که بسیار از سوی کاربران مطرح می گردد اندازه زاویه دید دوربین مدار بسته است. لذا در ادامه شما را با انواع زاویه دید آشنا شویم:
  • زاویه دید افقی: زاویه دید افقی همان زاویه دید معمولی در دوربین های مدار بسته است و در واقع همان زاویه ای است که دوربین می تواند در راستای افقی تحت پوشش قرار دهد.
  • زاویه دید عمودی: این زاویه دید نیز زاویه ای است که دوربین در راستای عمودی تحت پوشش قرار می دهد.
  • زاویه دید قطری: زوایای دید افقی و عمودی به صورت همزمان تشکیل یک مستطیل را می دهند. زاویه تحت پوشش قطر این مستطیل را زاویه دید قطری می نامند.