مجله تکنولوژِی در صنعت دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی در صنعت دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

فرستنده های رادیویی بیسیم / تکنولوژی +H265 در دوربین مداربسته

فرستنده های رادیویی بیسیم برای دوربین مداربسته

گیرنده-فرستنده-دوربین-مداربسته,گیرنده و فرستنده دوربین مداربسته,دوربین مداربسته بی سیم,دوربنی مداربسته وایرلس,گیرنده و فرستنده دوربین مداربسته
دوربین های مداربسته بیسیم تکنولوژی های متفاوتی دارند. از آنجایی که دوربین های مداربسته انالوگ در حال حاضر نوع رایجتر از دوربین های مدار بسته هستند در این مطلب کمی در رابطه با سیستم های بیسیم یا ویرلس آنالوگ صحبت خواهیم کرد.

فرستنده های رادیویی انالوگ چطور کار می کنند؟

این دستگاه ها متشکل از یک فرستنده و یک گیرنده رادیویی است. هر یک از این دستگاه ها به تغذیه نیاز خواهند داشت. در طرف فرستنده شما دوربین را متصل کرده و سیگنال ها را ارسال میکنید. در طرف گیرنده شما دستگاه DVR را به گیرنده متصل کرده کنید و سیگنال های دریافت شده به آن انتقال می یابد.
قدرت و برد دستگاه های فرستنده-گیرنده رادیویی با توجه به میزان توان آنها مشخص می شود. هرچه توان دستگاه بیسیم بیشتر باشد برد آن بیشتر خواهد بود. معمولا این دستگاه ها برای دوربین مداربسته 1 تا 2 وات توان دارند.

مزایای استفاده از این دستگاه ها در چیست؟

فرستنده های رادیویی ثبات خیلی بیشتری نسبت به فرستنده های داخلی دوربین های انالوگ دارند. گرچه شاید هزینه استفاده آنها کمی بیشتر شود.
گذشته از این شما میتوانید فرستنده را برای هر نوع از دوربین انالوگ استفاده کنید و محدودیتی در انتخاب دوربین های مداربسته نخواهید داشت.

معایب استفاده از این دستگاه در چیست؟

به طور کلی فرستنده های انالوگ دارای حساسیت زیادی در مقابل نویزهای الکترومغناطیسی هستند. این بزرگترین نقطه ضعف انواع فرستنده های آنالوگ است. همچنین در زمان نصب باید به موانع موجود در مسیر نیز توجه کنید. هر نوع مانع فیزیکی مانند دیوار میتواند برد ارسال اطلاعات دوربین ها را به شدت کاهش دهد.

1.      سیستم های امنیتی   هوشمند سازی خانه     اسمارت سکیوریتی     شهر هوشمند

تکنولوژی +H265 در دوربین مداربسته هایک ویژن

تکنولوژی +H.265 یک الگوریتم هوشمند است که ادامه دهنده تکنولوژی رمزگذاری بر اساس استاندارد (H.265 (High Efficiency Video Coding و یا اصطلاحا HEVC است. در راه اندازی سیستم های مداربسته همواره با دو مشکل محدودیت پهنای باند و فضای ذخیره سازی مواجه هستیم. هر دو این موارد از جمله مواردی هستند که چنانچه به خوبی مدیریت نشوند می توانند هزینه زیادی را به سیستم تحمیل کنند. به خصوص اینکه تکنولوژی دوربین های مداربسته با کیفیت HD و بالاتر در حال گسترش است و افزایش کیفیت مساوی است با فضای بیشتر برای ذخیره و پهنای باند گسترده تر برای انتقال تصاویر. همچنین نحوه تنظیم دقیق بیت ریت تصاویر ویدئویی HD و ultra-HD، یک مسئله مهم در انتخاب دوربین مداربسته مناسب است.

به همین دلیل لازم است که حجم تصاویر دوربین مدار بسته قبل از ضبط یا انتقال کاهش یابد. در این رابطه راهکارهای زیادی وجود دارد اعم از فشرده سازی MPEG ،JPEAG ،H.264 ،H.265 و.. که قبلا به آنها پرداخته ایم اما روش جدیدتری با نام +H.265 توسط شرکت هایک ویژن اختصاصا برای فشرده سازی تصاویر مداربسته ابداع شده است که در ادامه به شرح آن می پردازیم. تکنولوژی +H.265 بر اساس عوامل زیر و به طور کامل و با توجه به ویژگی های نظارت تصویری زیر بهینه شده است:

  • در ابداع این تکنولوژی این مورد در نظر گرفته شده است که اشیاء متحرک ممکن است فقط چند بار در یک بخش با اهمیت از تصاویر ظاهر شوند.(تعداد دفعات ورود جسم متحرک در کل فیلم ضبط شده درصد کمی را شامل می شود)
  • با توجه به اینکه تمرکز بیننده عمدتا بر روی اجسام متحرک است پس می توان از کیفیت بالای تصویر در نقاط دیگر صرفنظر نمود.
  • فشرده سازی باید با توجه به دو عامل تاثیرگذار بر کیفیت تصاویر شامل کارکرد نظارتی 24 ساعته و وجود نویز انجام شود.

تفاوت تکنولوژی +H.265 با سایر فرمت ها

مهمترین تفاوت در نحوه فشرده سازی +H.265 نسبت به سایر فرمت های فشرده سازی کاهش میزان بیت ریت (تعداد بیت هایی که در یک واحد در ثانیه منتقل یا پردازش می شوند) و نتیجتا کاهش مصرف پهنای باند (میزان انتقال داده ها در بیت در ثانیه) است. با وجود تکنولوژی +H.265 شاهد کاهش میزان چشمگیری از بیت ریت در تصاویر ویدئویی خواهیم بود. این امر مستقیما باعث کاهش هزینه های مربوط به مصرف پهنای باند و فضای ذخیره سازی در دوربین مدار بسته می گردد.

تکنولوژی +H265 هایک ویژن

به صورت جزئی تر نحوه عملکرد +H.265 به این صورت است که ابتدا یک تصویر از محیط مورد نظر گرفته، و از آن به عنوان فریم پس زمینه استفاده می کند.سپس تنها بر روی اشیاء متحرک تمرکز کرده و هنگامی که سوژه متحرکی وارد ناحیه نظارتی شود، تصویری از جسم متحرک می گیرد و از آن به عنوان فریم مرجع استفاده می کند. چنانچه جسم به حرکت خود ادامه دهد، سیستم فقط اطلاعات مربوط به سوژه متحرک را به فریم پس زمینه اضافه می کند.

برای مطالعه بیشتر می توانید مطلبی که در ادامه آورده می شود را مطالعه کنید. اساس فشرده سازی در +H.265 بر مبنای سه تکنولوژی کلیدی زیر صورت می گیرد:

  • تکنولوژی کدگذاری طبق مدل پس زمینه
  • فناوری کاهش نویز در تصویر پس زمینه
  • کنترل نرخ بیت ریت

تکنولوژی کدگذاری طبق مدل پس زمینه

کدگذاری ترکیبی اساس عملکردی فرمت های فشرده سازی قبلی مانند MPEG2 ،MPEG4 ،H.264/AVC، و H265/HEVC است. در یک سیستم نظارتی مداربسته، اساسا اطلاعات پس زمینه ثابت باقی می مانند، پس در نتیجه یک فریم پس زمینه به عنوان فریم مرجع برای کدگذاری باقی فریم ها در نظر گرفته می شود. برای فریم های مختلف در تصاویر ویدئویی، با توجه به ویژگی های آنها روش های مختلفی از کدگذاری مورد استفاده قرار می گیرند که در مجموع منجر به فشرده سازی بهتر مجموع تصاویر خواهد شد. تکنولوژی کدگذاری طبق مدل پس زمینه از بخش های اصلی تکنولوژی +H.265 هایک ویژن است. این بخش خود به دو قسمت کدگذاری داخلی و میانی تقسیم می شود.

1. کدگذاری داخلی (Inter-frame prediction): با استفاده از تکنولوژی جبران حرکت (block-based motion compensation) یک مدل پیش بینی شده از یک یا چند فریم ویدئویی یا فرمت های ویدئویی که از قبل کدگذاری شده اند ایجاد می کند.

2. رمزگذاری میانی (Intra-frame prediction): بدین معنی است که نمونه های ماکرو بلوک یا همان واحد های پردازشی تنها با استفاده از اطلاعاتی حاصل از ماکرو بلوک های قبلا منتقل شده از همان فریم ایجاد می شوند.

تکنولوژی +H265 هایک ویژن

فناوری کاهش نویز در تصویر پس زمینه

میزان نویز تصاویر دوربین مداربسته معمولا در محیط هایی با نور کم افزایش می یابد. وجود نویز از کیفیت تصاویر تا حد زیادی می کاهد و یک اشکال بزرگ محسوب می گردد. همچنین میزان زیادی از بیت ریت کدگذاری شده را نیز اشغال می کند. روش های قبلی برای کاهش نویز در تصاویر دوربین مدار بسته اغلب بر اساس بکارگیری تکنیک هایی برای کاهش نویز در کل تصویر مد نظر است که این امر منجر می شود تا بخش هایی از تصویر اصلی نیز حذف شوند.

در تکنولوژی +H.265، ابتدا سوژه های متحرک از پس زمینه تشخیص داده شده و جدا می شوند. سپس برای هر قسمت از تکنیک های جداگانه و مناسب برای کاهش نویز در این نقاط استفاده می شود. در این روش نه تنها میزان نویز در تصاویر کاهش می یابد بلکه کیفیت آنها نیز حفظ می شود. این تکنیک علی الخصوص برای محیط هایی با امکان ایجاد نویز بالا در تصاویر بسیار مفید بوده و در کاهش نرخ بیت را نیز تاثیر گذار است.

علاوه بر موارد بالا به طور معمول و به منظور حفظ کیفیت تصاویر، مقیاس بکاررفته برای فشرده سازی، نویز موجود در تصاویر را نیز از بین می برد. در فشرده سازی +H.265 با استفاده از یک الگوریتم تحلیلی هوشمند تصویر پس زمینه و تصویر جسم متحرک از هم متمایز می شوند. و به این ترتیب تصاویر سوژه های متحرک و پس زمینه با استراتژی های مختلفی کد گذاری می شوند.

کنترل نرخ بیت

این فناوری به متوسط نرخ بیت در طول دوره های مختلف (معمولا 24 ساعت) مربوط می شود. با کنترل میانگین بیت ریت، دوربین می تواند میزان بیتی ریت را در صورت لزوم کاهش یا افزایش دهد. برای مثال دوربین می تواند در ساعات شلوغ در یک مکان عمومی مانند بانک نرح بیت را افزایش، و سپس در زمانی که بانک تعطیل است، آن را کاهش دهد. با استفاده از این فن آوری ها، می توان گفت که تکنولوژی +H.265 هایک ویژن کاملا مطابق با استانداردهای H.265/HEVC ساخته شده است و در نتیجه با اکثر نرم افزار/سخت افزارهای پشتیبانی کننده H.265 سازگار است.


1.      دوربین tiandy  خرید دوربین مداربسته   قیمت نصب دوربین مداربسته  دوربین هایک ویژن

 

دوربین مداربسته و نور / دوربین مداربسته ضد آب

دوربین مداربسته و نور

نور,نور,
نور یکی از مهمترین عوامل محیطی تاثیر گذار بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته است، بنابراین اطلاع از تاثیر آن در سیستم مداربسته بسیار با اهمیت است. پیش از اطلاع از تاثیر نور باید کمی در رابطه با نور اطلاعاتات کسب کنید. در این مطلب در رابطه با نور و تاثیر آن بر دوربین مداربسته صحبت خواهیم کرد.

کمی در رابطه با لوکس

لوکس یک واحد تشخیص شدت روشنایی است. این واحد به شما کمک می کند بفهمید شدت نور در هر محیط چقدر است و یا هر دوربین به چه اندازه نور نیاز دارد. (برای اطلاعات تخصصی در رابطه با لوکس و نور این مقاله را بخوانید)
این جدول به شما کمک می کند یک پیش فرض ذهنی از واحد لوکس به دست اورید:

شرایطمیزان روشنایی
ظهر تابستان (حداکثر روشنایی)100000 لوکس
ظهر (حداقل روشنایی)32000 لوکس
پیش از ظهر4000 لوکس
مرکز تجاری1000 لوکس
طلوع و غروب خورشید400 لوکس
دفتر کار150 لوکس
اتاق نشیمن50 لوکس
شمعی در فاصله 30 سانتی متری10 لوکس
شب مهتابی0.1 لوکس
شبهای نیمه ماه0.01 لوکس
شبهای ابتدای ماه0.0001 لوکس
نور ستارگان0.00005 لوکس

تاثیر نور در تصویر دوربین های مداربسته

چیپ های تصویر دوربین های مداربسته از دیودهای حساس به نور تشکیل شده اند. این دیودها نیاز به مقدار مشخصی از نور برای فعال شدن دارند. بازه نور این حسگرها مشخص است، در صورتی که نور برخورد کرده به چیپ از مقدار مشخص بیشتر باشد ممکن از چیپ اسیب ببیند یا اشباع شود و در صورت کمتر بودن نور حسگرها فعال نمی شوند و تصویری به وجود نمی آید.
دریچه دیافراگم دوربین مداربسته اولین تنظیم گر نور دوربین است. در صورت زیاد شدن نور دوربین این دریچه بسته شده و نور ورودی به دوربین را کم می کند. در صورت کم شدن نور هم دریچه باز شده و نور ورودی به حسگر دوربین زیاد میشود.
عملکرد دیافراگم دوربین کمک بسیار زیادی به کنترل نور می کند با این حال نقص های خاص خود را دارد. در صورتی که نور از میزان مورد نیاز دوربین کمتر باشد دیافراگم کاملا باز می شود اما باز هم نور کافی به دوربین نمی رسد و دوربین تصویری تشکیل نمی دهد.

AGC چیست و چطور عمل میکند؟

واژه AGC مخفف اصطلاح Automatic Gain Control و به معنای کنترل کننده خودکار گین است. این مکانیزم برای کمک به عملکرد دوربین در نور کم ساخته شده است.
AGC در واقع یک تقویت کننده هوشمند است که در صورت کم بودن نور محیط خروجی چیپ تصویر را به صورت الکترونیکی تقویت می کند. این تقویت باعث افزایش نور در تصویر می شود اما از طرفی نویز موجود در تصویر نیز تقویت خواهد شد. به همین دلیل دوربین هایی که از AGC برای دیدن محیطهای تاریک استفاده می کنند در نور کم نویز تصویر دارند.

دوربین های با نور بسیار کم چطور کار میکنند؟

چیپ های تصویر حساسیت های متفاوتی دارند. طبیعتا هر قدر چیپ تصویر دوربین مدار بسته شما پیشرفته تر باشد دوربین شما حساسیت بیشتری نسبت به نور دارد و تصویر بهتری در نور کم خواهد داشت.
از انجایی که استفاده از دوربین ها با چیپ تصویر حساس هزینه دوربین را به شدت بالا می برد امروزه مکانیزم های کاهش نویز توانسته اند جای خود را در این زمینه باز کنند. این مکانیزم ها نویز ناشی از تقویت تصویر دوربین در نور کم را کاهش داده و از این طریق امکان تقویت بیشتر تصویر را فراهم می کنند.
گرچه بسیاری از افراد فعال در زمینه دوربین های مداربسته رزولشن تصویر را تنها عامل کیفیت تصویر دوربین مداربسته میدانند اما حساسیت دوربین به نور نیز اهمیتی تقریبا به همان اندازه دارد. به ویژه اگر محل نصب دوربین محیطی کم نور باشد این اهمیت چندین برابر خواهد شد.

1.      سیستم امنیتی     خانه هوشمند    اسمارت سکیوریتی    شهر هوشمند ایران


دوربین مداربسته ضد آب چیست؟

دوربین مداربسته ضد آب چیست؟ دوربین های مدار بسته Outdoor که مخصوص نصب در محیط های خارجی هستند طوری طراحی می شوند تا بتوانند در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم باشند و اجزای داخلی آنها از تخریب مصون بماند. به این دوربین ها به اصطلاح دوربین مداربسته ضد آب گفته می شود. دوربین مداربسته ضد آب در مدل های مختلف بولت، باکس و در دو نوع آنالوگ و IP عرضه می شوند. با وجود پارامتر ضد آب نیز نمی توان هیچ یک از دوربین های مداربسته را عایق مطلق نامید و تنها می توان میزان مقاومت آن ها را در برابر گرد و غبار، آب و ضربات احتمالی اندازه گیری کرد. بعضی از این دوربین ها دارای ویژگی های دیگری نظیر ویژگی ضد خرابکاری، امکان دید در شب و لنزهای قابل تنظیم  هستند.

دوربین مداربسته ضد آب چیست؟

اما در مورد خاصیت ضد آب بودن این دور بین ها باید بدانید که اصطلاح ضد آب به صورت کلی معنای بسیار گسترده ای دارد. این اصطلاح در مورد طیف وسیعی از محصولات مورد استفاده قرار می گیرد اما در واقع نمی توان هیچ وسیله ای را به طور مطلق ضد آب دانست. اما می توان بر اساس استانداردها درجه مقاومت آنها در مقابل نفوذ آب را مورد بررسی قرار داد.

این استاندارد را با نام استاندارد IP می شناسیم . استاندارد IP نشان می دهد که هر وسیله الکتریکی تا چه میزان می تواند در برابر نفوذ آب از خود مقاومت نشان دهد. اما در مورد دوربین مداربسته ضد آب عدد IP  به طور کلی باید بالاتر از 65 باشد. تنها در این صورت است که می توان گفت دوربین مورد نظر می تواند در برابر نفوذ آب و باران مقاوم باشد.  اما چنانچه به دنبال دوربین مداربسته ضد آب هستید که بتواند مستقیما در داخل آب کار کند و خراب نشود، عدد استاندارد IP آن باید بالاتر از 89 باشد که البته جزو دوربین های مداربسته خاص دسته بندی می شود.

آیا می توان دوربین مداربسته ضد آب را در آب غوطه ور کرد؟

همانطور که گفتیم  نمی توان دوربین مداربسته ضد آب را در آب غوطه ور ساخت چون این دوربین ها معمولا دارای استاندارد IP66 و نهایتا  IP67 هستند. چنانچه این دوربین ها را از جهات مختلف در معرض آب پر فشار قرار دهید آسیبی نمی بینند اما اگر در آب غوطه ور سازید احتمالا از کار خواهند افتاد. در مورد دوربین مداربسته ضد آب با استاندارد IP67 نیز به صورت موقت قابلیت غوطه ور سازی در آب را دارند.

کاربرد دوربین مداربسته ضد آب

معمولا کاربرد دوربین مداربسته ضد آب زمانی است که قصد دارید دوربین را در محیط بیرونی و خارج ازخانه نصب کنید. دوربین مداربسته ضد آب معمولا در برابر عوامل طبیعی مانند باران یا رعد و برق مقاوم است. ویژگی IP می تواند میزان مقاومت دوربین مداربسته در برابر برف، باران، تگرگ و گرد و غبار را مشخص کند دوربین هایی که IP بیشتر از 66 دارند در دسته دوربین های ضد آب قرار می گیرند. دوربین های متفاوت ممکن است ویژگی های مختلفی داشته باشند. شما باید دوربین مناسبی را بیابید که بتواند تمام نیازهای نظارتی شما را برطرف سازد. در ادامه به چند نکته مفید درباره چگونگی انتخاب سیستم مدار بسته ضد آب اشاره شده است.

کیفیت دوربین مداربسته را بسنجید

دوربین مداربسته ای که قصد خرید آن را دارید باید تصاویر را با کیفیت قابل قبولی ثبت کند. این ویژگی بسیار مهم است، به ویژه اگر کاربری حساس و مهمی داشته باشید. یک دوربین مداربسته OUTDOOR با کیفیت باید دارای پارامتر های همچون دید در شب، ضد ضربه، نویز گیر… باشد.

 بررسی ویژگی ضد آب بودن

ویژگی ضد آب بودن برای مناطقی با آب و هوای بارانی و برفی بسیار هائز اهمیت خواهد بود. این بدین معنا است که دوربین شما باید در فصول بارانی مقاومت خوبی داشته باشد. هنگام خرید دوربین مداربسته توجه داشته باشید که دوربین شما از پارامتر ضدآب بودن پشتیبانی می کند یا خیر. برای چک کردن IP دوربین مداربسته باید به دیتا شیت آن مراجعه کنید.

دوربینی را انتخاب کنید که گارانتی خوبی دارد

یکی از مواردی که هنگام خرید دوربین مداربسته باید به آن توجه کنید گارانتی است. شرکت تولید کننده باید تضمین کند که دوربین مدار بسته ضد آب است و می تواند در برابر نفوذ آب و باران مقاومت کند. با استفاده از ضمانت نامه می توانید در صورت بروز مشکل اقدامات لازم را نسبت به تعمیر یا تعویض دوربین انجام دهید. به صورت کلی بهتر است از خرید دوربین های NONAME و فیک که بدون گارانتی در بازار ارائه می شوند خودداری کنید.

1.      سنسور های CMOS در دوربین مداربسته

2.      دوربین PTZ چیست؟

3.      محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته

4.      دستگاه DVR هیبرید

5.      قابلیت تعقیب هوشمند (Smart Tracking) دوربین مداربسته

6.      دوربین مداربسته ضد آب چیست؟

7.       EOC در دوربین مدار بسته

8.      فناوری های EIS و OIS

9.      فناوری SenseUp در دوربین مداربسته

10.  فناوری Digital noise reduction) DNR) در دوربین مداربسته

11.  دوربین مداربسته وریفوکال

12.  10 تکنولوژی جدید در دوربین های مداربسته


انتخاب دوربینهای مداربسته هایک ویژن / بازیابی رمز عبور دستگاه DVR یا NVR

راهنمای انتخاب دوربینهای مداربسته هایک ویژن

DS-2DE5174-A,دوربین مداربسته هایک ویژن,دوربین مداربسته هایک ویژن مدل DS-2DE5174-A

دوربین های مداربسته هایک ویژن به چند دسته تقسیم می شوند که در این سری راهنماها سعی شده است نحوه انتخاب هر مدل و تفاوت های آنها اشاره شود.

انتخاب دوربین های هایک ویژن با توجه به نوع

دوربین دام هایک ویژن: دوربین های مداربسته دام هایک ویژن معمولا استفاده داخلی دارند. البته در این سری دوربین ها، دوربین های با استاندارد IP66 نیز وجود دارد اما به توجه به شکل دوربین معمولا از آنها در محیطهای مسقف استفاده می شود.
این دوربین ها با سه سری چیپ ساخته می شوند. DIS، PICADIS و CCD (البته سری های متفاوتی از CCD در دوربین وجود دارد) در ادامه مطلب در رابطه با تفاوت این چیپ ها به صورت مختصر صحبت خواهیم کرد.
دوربین بولت هایک ویژن: دوربین های مداربسته بولت هایک ویژن همگی دارای دو ویژگی اصلی هستند. اول همگی انها بدنه ای ضد آب و IP66 دارند و دوم اینکه تمامی آنها دارای دید در شب IR هستند.
این دوربین ها به صورت عمومی برای استفاده در محیطهای صنعتی یا غیر مسقف استفاده می شوند. این دوربین ها با سه سری چیپ تصویر DIS، PICADIS و CCD (البته سری های متفاوتی از CCD در دوربین وجود دارد) ساخته می شوند.
دوربین باکس هایک ویژن: خصوصیت اصلی دوربین های مداربسته باکس هایک ویژن مانند بقیه دوربین های باکس امکان نصب لنز خارجی برای دوربین هاست. این دوربین ها در کاربردها تخصصی تر مورد استفاده قرار میگیرند، مثلا زمانی که شما نیاز به دوربین با لنزی داشته باشید که به صورت وریفوکال وجود ندارد. دوربین های باکس هایک ویژن گرچه فاقد دید در شب IR هستند اما حداقل نور مورد نیاز آنها انقدر کم است که در محیطهای کاملا کم نور هم تصویری با بالاترین کیفیت برای شما ایجاد می کند. این دوربین ها عموما دارای چیپ تصویر CCD (برای تولید تصویر در نور کم) هستند.
دوربین اسپیددام هایک ویژن: دوربین های اسپید دام هایک تنها سری از این دوربین ها هستند که دارای حرکت مکانیکی در دوربین هستند. استفاده از این دوربین ها عموما جنبه مانیتورینگ دارد. استفاده از دوربین های اسپید دام برای کاربردهای امنیتی عموما کار منطقی نخواهد بود (به علت اینکه دوربین نمیتواند تمام زوایای اطراف خود را ببیند).
دوربین های مدار بسته اسپید دام در دو نوع با دید در شب IR و بدون این دید در شب ساخته می شوند. با این حال به علت استفاده از چیپ های تصویر CCD و Super HAD نور مورد نیاز این دوربین ها خیلی کم است و در نور کم هم تصویر خوبی به شما میدهند. دوربین های اسپید دام هایک ویژن با زوم ها بین 22x تا 36x ساخته می شوند.

در رابطه با چیپ تصویر دوربین های هایک ویژن

دوربین های هایک ویژن به صورت کلی به دو نوع DIS و CCD تقسیم می شوند. چیپ های DIS که در دو نوع ساده و PICADIS ساخته می شوند معمولا در سری دوربین های اقتصادی (ارزان قیمت) هایک ویژن قرار می گیرند. در مقایسه دو چیپ DIS و PICADIS باید گفت که چیپ اول از نظر قیمت به مراتب به صرفه تر خواهد بود اما حساسیت پایین تری نسبت به نور دارد و به ویژه در نور کم تصویر خیلی مناسبی برای شما ایجاد نخواهد کرد. چیپ های PICADIS نوع اصلاح شده از چیپ DIS هستندکه نسبت به آن قیمت بیشتری دارند اما حساسیت آنها نسبت به نور به مراتب مناسب تر است و کیفیت تصویر قابل قبولی برای شما ایجاد می کنند.
دوربین های سری CCD هایک ویژن به علت بالا بودن قیمت آنها با استقبال کمتری رو به رو شده اند. هایک ویژن معمولا دوربین های CCD را در دو نوع CCD ساده و سری Exview HAD تولید میکند. دوربین های دارای چیپ Exview HAD دوربین هایی با قابلیت فوق العاده در شب و برد بسیار بالای دید در شب هستند.


داهوا       دوربین مدار بسته    هایک ویژن  نصب دوربین مداربسته


روش ریست و بازیابی رمز عبور دستگاه DVR یا NVR

یکی از شایع ترین مشکلات در میان کاربران دوربین مداربسته فراموش کردن رمز یا پسورد دستگاه DVR یا NVR شان است. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل به شرح روش های ریست کردن یا بازیابی رمز دستگاه های ضبط سیستم های مداربسته بپردازیم.

تفاوت در روش های بازیابی رمز دستگاه

همانطور که می دانید سیستم های مداربسته در برندهای متنوعی تولید می شوند پس روش های بازیابی پسورد در هر کدام از آنها با توجه به نوع سیستم شان متفاوت خواهد بود. اما با روش هایی که در ادامه عنوان می کنیم مشکلی پیش نخواهد آمد. اما مشکل اصلی برای دستگاه هایی با برند متفرقه است زیرا برای بازیابی رمز دستگاه ها در آن ها روش مشخصی وجود ندارد. با این وجود سعی می کنیم برای این دستگاه ها نیز راهکارهایی را ارائه کنیم.

 
 
 

بازیابی رمز در دستگاه های هایک ویژن

زمانی که در سال 2015 در سیستم های مداربسته هایک ویژن اختلالات امنیتی به وجود آمد شرکت تصمیم گرفت با ارتقا عملکرد امنیتی محصولات خود این مشکلات را به حداقل برساند. تا قبل از این رمز پیش فرض در دستگاه های ساخت هایک ویژن 12345 بود که بعد از خریداری قادر به تعویض آن بودید. اما در حال حاضر این دستگاه ها بدون داشتن رمز پیش فرض ارائه می شوند و کاربر باید خود بر روی دستگاه رمز بگذارد.بازیابی رمز عبور دستگاه DVRچنانچه رمز دستگاه DVR یا NVR هایک ویژن خود را فراموش نمودید به ترتیب زیر عمل نمائید:

1. ابتدا نرم افزار SADP را از سایت هایک ویژن دانلود نمائید و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

2. دستگاه ضبط خود را از طریق کابل LAN به کامپیوتر متصل نمائید.

3. از منوی دستگاه به قسمت Forget Password وارد شوید. در این قسمت فایلی با پسوند XML دریافت خواهید کرد.

4. فایل مورد نظر را باید برای نمایندگی هایک ویژن ارسال نمائید تا بریتان رمز جدید ایجاد و ارسال گردد.

 
 
 

بازیابی رمز در دستگاه های سامسونگ

رمز پیش فرض در دستگاه های سامسونگ 4321 است. تا پیش از این روش های بسیار آسان تری برای ریست پسورد در دستگاه های سامسونگ وجود داشت. برای مثال چنانچه رمز خود را فراموش می کردید به راحتی با فشردن دکمه های Mode و PTZ به صورت همزمان و برای 5 ثانیه دستگاه به صورت کامل ریست می شد. دوباره قادر بودید با رمز پیشفرض وارد شوید. اما در حال حاضر چنانچه دستگاه شما دچار مشکلی گردید، بهترین راهکار این است که برای بازیابی رمز خود به مستقیما به نمایندگی سامسونگ مراجعه و یا دستگاه خود را به آنجا بفرستید.

 
 
 

بازیابی رمز در دستگاه های داهوآ

در گذشته دستگاه های DVR شرکت داهوآ نیز دارای یک پسوورد مادر بسیار ساده بودند که برای تمامی آنها قابل استفاده بود. به دلایل امنیتی پسوورد این برند را در این مطلب عنوان نمی کنیم.  در حال حاضر برای ریست کردن پسوورد دستگاه های داهوآ باید به صورت مستقیم به نمایندگی آنها مراجعه نمائید.

 
 
 

ریست کردن پسوورد در دستگاه های متفرقه

برخی از برندهای متفرقه در بازار وجود دارند که با نام هایی مانند Raster، Maxron و … شناخته می شوند. کاری که این برند ها انجام می دهند در واقع فروش محصولات شرکت هایی مانند هایک ویژن، داهوا و … با نام های دیگر است. لذا برای بازیابی رمز در این دستگاه ها می توانید از روش های گفته شده برای برندهای اصلی استفاده کنیداما برای سایر برندهای متفرقه موجود در بازار می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • خارج کردن باتری از داخل دستگاه: باتری که روی برد دستگاه قرار دارد را برای چند لحظه خارج کرده و سپس مجددا در جای خود بگذارید. در این حالت تنظیمات دستگاه به حالت کارخانه بر می گردد.
  • تنظیم کردن پین های سوزنی بر روی مادربرد دستگاه:  بر روی ماردبرد دستگاه پین های سوزنی قرار دارد که که با تغییر آنها به در حالتی خاص در برخی از DVR ها امکان ریست کردن آنها میسر می گردد.
  • نگه داشتن یک ریست برای چند ثانیه: در برخی از دستگاه ها دکمه ریستی بر روی مادربرد دستگاه قرار دارد که با نگه داشتن آن، دستگاه ریست می شود.

در پایان توصیه می گردد چنانچه اطلاعات فنی کافی در مورد این کار را ندارید بهتر است دستگاه خود را برای ریست شدن به نزد یک تعمیر کار ماهر و معتبر ببرید.

 

1.      سیستم امنیتی و حفاظتی    سیستم های ایمنی منزل     امنیت هوشمند    شاخص های شهر هوشمند

HLC چیست ؟ / دوربین مداربسته هایک ویژن

HLC چیست ؟

HLC یا همان Highlight Compensation تکنولوژی فیلتر نور زیاد است.
حتما تا به حال دیده اید پارکینگ هایی که برای ورود به آن با خودرو توسط دوربین مدار بسته از پلاک شما عکسبرداری میشود ، از شما خواسته میشود که چراغ های ماشین را خاموش کنید یا این موضوع روی تابلویی در گوشه کنار حتما نصب شده .
دلیل این امر این است که وقتی دوربین اقدام به عکسبرداری میکند و  اگر چراغ اتومبیل روشن باشد نور مازاد تصویر باعث میشود تصویر مخدوش شده و پلاک ماشین ناخوانا باشد و چیزی مشخص نشود. البته معمولا این اتفاق در تاریکی شب بیشتر به چشم میخورد . این دوربین ها از فناوری HLC محرومند .

 

 

264_0_hlc

hlc

hqdefault

HLC به طور دقیق وظیفه فیلتر نور مازاد در تصویر را دارد که در بعضی از دوربین ها  نقطه منشا نور مازاد را با رنگ سیاه به شکل یک نقطه میپوشاند تا بقیه تصویر قابل دیدن باشد و در بعضی دیگر به صورت هوشمند نور فیلتر شده و به نسبت نور تصویر نور مازاد کم میشود .
در عکس های زیر میتوانید بیشتر متوجه این موضوع شوید.




معرفی دوربین مداربسته هایک ویژن (Hikvision)

لوگوی_هایک_ویژن,دوربین مداربسته هایک ویژن,لوگوی دوربین مداربسته هایک ویژن

هایک ویژن چقدر معتبر است؟

مشخص کردن میزان اعتبار یک برند کار ساده ای نیست اما برای پاسخ به این سوال تنها به برخی از امار پیرامون این شرکت می پردازیم. هایک ویژن چهارمین تولید کننده بزرگ تجهیزات حفاظتی جهان است. هایک ویژن اولین تولید کننده محصولات مداربسته جهان است. هایک ویژن 20درصد از کل بازار DVRهای جهان را در اختیار دارد. طبیعتا حجم بالای فروش میتوان به صورت نسبی اعتبار و کیفیت این برند را نشان دهد.

محصولات هایک ویژن شامل چه تجهیزاتی می شوند؟

هایک ویژن یک تولید کننده تخصصی تجهیزات مداربسته است. محصولات این شرکت شامل تجهیزات مداربسته انالوگ وشبکه می شود. انواع دوربین های مداربسته انالوگ و شبکه، دستگاه DVR و NVR، تجهیزات تبدیلی مانند ویدئو سرور، تجهیزات جانبی نصب مانند کاور دوربین، انواع پایه، انواع لنز و ... بزرگترین محصولات این شرکت را تشکیل می دهند.

آیا درست است که هایک ویژن یک برند چینی است؟

بله. تمامی محصولات هایک ویژن در کشور چین تولید می شوند. طبیعتا برای افرادی که اشنایی بیشتری با بازار دارند این موضوع روشن است که کشور تولید کننده الزاما رابطه مستقیمی با کیفیت محصولات نخواهد داشت. با این حال کم بودن هزینه های تولید در چین باعث شده است محصولات هایک ویژن با قیمت هایی به مراتب مناسب تر از محصولات مشابه در برندهای رقیب به دست مشتریان برسد.

چرا هایک ویژن در ایران با استقبال خوبی روبه رو شده است؟

دلیل این امر شاید بیشتر بحث قیمت محصولات این شرکت باشد. میتوان گفت هایک ویژن تولید کننده محصول درجه یک موجود در بازار است که از نظر قیمت امکان رقابت با محصولات متفرقه را دارد. در مقایسه با برندهایی مانند داهوآ نیز طیف محصولات هایک ویژن در ایران به مراتب بالاتر است. این موضوع تمایل زیادی در مشتریان برای استفاده از این محصولات ایجاد کرده است.

آیا کیفیت محصولات هایک ویژن با شرکتهای بزرگی مانند اکسیس، سامسونگ و پاناسونیک قابل مقایسه است؟

نمیتوان با اطمینان به این سوال پاسخ داد. اما جواب من به این سوال منفی است. طبیعتا برندهایی در بازار هستند که از کیفیت از محصولات فوق العاده ای برخوردارند و حجم فروش انها از فروش هایک ویژن پایین تر است. بزرگترین شاخصه محبوبیت هایک ویژن نسبت خیلی خوب قیمت به کیفیت محصولات این شرکت است. میتوان گفت در بازار فعلی ایران سخت است محصولاتی با کیفیت و اعتبار هایک ویژن را با قیمتی مشابه پیدا کنیم.

1.      سنسور های CMOS در دوربین مداربسته

2.      دوربین PTZ چیست؟

3.      محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته

4.      دستگاه DVR هیبرید

5.      قابلیت تعقیب هوشمند (Smart Tracking) دوربین مداربسته

6.      دوربین مداربسته ضد آب چیست؟

7.       EOC در دوربین مدار بسته

8.      فناوری های EIS و OIS

9.      فناوری SenseUp در دوربین مداربسته

10.  فناوری Digital noise reduction) DNR) در دوربین مداربسته

11.  دوربین مداربسته وریفوکال

10 تکنولوژی جدید در دوربین های مداربسته

BLC چیست؟ / دوربین مداربسته HD چیست؟

BLC چیست؟

BLC یا همان back light compensationمشکل اختلاف نقاط نور در تصاویر مداربسته همیشه یک مشکل بزرگ بوده است
برای رفع این مشکلات از فناوری های مختلفی استفاده شده است ماندد WDR و BLC .

BLC یک تکنولوژی برای اصلاح نقاط نور است ، مثلا در تصاویری با نور زیاد مثل آفتاب باعث میشود نقاط دیگر تاریکتر به نظر برسند بنا بر این این فناوری آن نقاط تاریک را اصلاح میکند و نور واقعی آنها را بر میگرداند تا آن نقاط هم قابل دیدن باشد.
تفاوت BLC با WDR چیست؟

در حالت BLC با اینکه اصلاح نور در نقطه تاریک انجام میشود ولی اصلاح و یا تغییری در نور زیاد و در نقطه روشن اعمال نمیشود، ولی در WDR علاوه بر ترمیم نقطه تاریک از نور نقاط روشن هم کاسته میشود و نور تصویر به صورت یکسان در می آید.


1.      دوربین tiandy  خرید دوربین مداربسته   قیمت نصب دوربین مداربسته  دوربین هایک ویژن

2.      ردیاب خودرو  دوربین مداربسته   نصب دوربین مداربسته  نمایندگی هایک ویژن

3.      دوربین tiandy      دوربین مداربسته     هایک ویژن      نصب دوربین مدار بسته


دوربین مداربسته HD چیست؟

روزولشن-HD,رزولوشن,روزولشن دوربین مداربسته,مقایسه روزولشن HD و تلویزیونی
پیش از بررسی دوربین های HD باید به تعریف استاندارد HD بپردازیم.

رزولوشن HD به چه معناست؟

HD استاندارد ثابتی از روزولوشن نیست. انواع متفاوتی از استاندارد HD وجود دارد. مهمترین آنها این سه استاندارد هستند:
  • 720p: برای شما رزولوشنی تا 1280x720 پیکسل ایجاد می کند. (حدود 1مگا پیکسل)
  • 1080p: برای شما رزولوشنی تا 1920x1080 پیکسل ایجاد می کند. (2 مگا پیکسل)
  • 1440p: برای شما رزولوشنی تا 2560x1440 پیکسل ایجاد می کند. (3.6 مگا پیکسل)

مدهای 1080P و بالاتر را معمولا با نام فول اچ دی (Full HD) می شناسند. معمولا زمانی که از دوربین های مداربسته HD صحبت می کنند منظور دوربین های 1مگا پیکسلی است.

دوربین مداربسته HD چه نوع دوربینی است؟

دوربین مداربسته با روزلوشن HD عموما دوربین های دیجیتال تحت شبکه هستند. این دوربین ها امکان دسترسی به روزولشن های تصویر بسیار بالا را برای شما فراهم می کنند. از نظر تئوری دوربین های دیجیتال هیچ محدودیتی برای روزولشن تصویر ندارند. اما به صورت عمومی این دوربین ها تا روزلوشن 10مگا پیکسل تولید می شوند و در ایران دسترسی به این دوربین ها تا روزولشن 5مگاپیکسل به راحتی امکان پذیر است.
طبیعتا قیمت دوربین ها مداربسته شبکه نسبت به دوربین های مدار بسته انالوگ به مراتب بالاتر است. به همین دلیل دوربین های انالوگ همچنان از محبوبیت خود در ایران برخوردارند.

آیا دوربین مداربسته آنالوگ HD هم وجود دارد؟

سیستم های انالوگ متعارف اطلاعات را از طریق استاندارد PAL انتقال می دهند و حداکثر روزولشن قابل دسترسی آنها 720x576 است. از این رو دوربین های انالوگ نمی توانند به کیفیت HD دسترسی داشته باشند. البته سیستم های انالوگ با خارج شدن از استاندارد تلویزیونی سیستم جدیدی به نام HD-SDI را ایجاد کرده اند. دراین سیستم جدید آنالوگ امکان دسترسی به کیفیت تا 2مگا پیکسل برای دوربین ها به وجود می آید، اما با توجه به محدودیت ها و معایب این سیستم نسبت به سیستم مداربسته شبکه، استفاده از آن زیاد رایج نیست.

آیا دوربین شبکه غیر HD هم داریم؟

بله. حداقل کیفیت تصویر دوربین های شبکه روزولشن VGA با رزولوشن 640x480 است. البته بعد از VGA همه دوربین های شبکه کیفیتی بالاتر از HD دارند.