مجله تکنولوژِی در صنعت دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی در صنعت دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

تفاوت بین دامنه و هاست (سرور)


برای افرادی که تازه کار هستند تفاوت بین نام دامنه و هاست گیج‌کننده است. برای بیان ساده نام دامنه شبیه آدرس خانه شماست و تعریف هاست به بیان ساده فضای خانه است که شما اثاثیه در آن می‌گذارید. بنابراین نام دامنه شما نام سایت یا URL شماست که می‌توان توسط ثبت نام دامنه خریداری کرد. هنگامی‌که یک بازدیدکننده سایت وارد نام دامنه شما بر روی مرورگر می‌شود، دامنه سپس به IP آدرس سرور ترجمه شده و سپس سرور فایل‌های سایت شما را می‌فرستند. بنابراین دامنه نامی است که هر وبسایت برای تشخیص و قابل دسترسی بودن نسبت به سایر وبسایت‌ها به خود می‌گیرد مانند https://www.web24.ir. هر دامنه با توجه به نوع فعالیت دارای پسوندهایی از جمله .com، .net، .ir و غیره می‌باشد. به عنوان مثال پسوند .com که معروفترین پسوند برای دامنه است بسیاری از سایت‌های همه‌منظوره از آن استفاده می‌کنند، پسوند .net به معنای شبکه توسط شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی و شبکه های اطلاع رسانی به کار برده می‌شود. هنگامیکه وبسایت شما بر روی اینترنت ظاهر می‌شود فایل‌ها نیاز به آپلود بر روی سرور دارند. این فضاها توسط شرکت‌های هاستینگ بر روی سرورهایشان ایجاد شده و به مشتریان اجاره داده می‌شود. برخی از ویژگی‌هایی که در هنگام اجاره سرویس هاستینگ باید به آن توجه داشت شامل میزان فضا، نوع هاست، کشور قرار گیرنده سرور، تعداد اکانت‌های ایمیل، میزان پهنای باند و پشتیبانی از زبان‌های برنامه‌نویسی می‌باشد. بنابراین با توضیحات بالا می‌توان فهمید که هاست و دامنه به هم وابسته‌اند.
 

هاست و دامنه

نقش زمان پاسخ سرور در عملکرد سایت :

این روزها عملکرد وبسایت برای داشتن سایتی برای کسب و کار مهم است. بارگذاری (loading) آهسته وبسایت باعث می‌شود برای بازدیدکنندگان خسته کننده شود و به راحتی سایت را ترک کنند و دیگر بازنگردند. بنابراین زمان پاسخ سرور یکی از فاکتورهای حیاتی در تعیین عملکرد وبسایت و در نتیجه کسب و کار می‌باشد. در زیر برخی نکات کلیدی آورده شده است که اهمیت زمان پاسخ سرور، عوامل مؤثر بر آن و راه‌هایی برای بهبود آن را برای سایت نشان می‌دهد.

هاست - سرور


زمان پاسخ سرور سرعت سایت را تعیین می‌کند؛

زمان پاسخ سرور، زمان صرف شده توسط سرور است که درخواست بازدید کننده را پاسخ می‌دهد. در حالیکه می‌تواند بسیاری از دلایل دیگر برای کاهش سرعت وبسایت وجود داشته باشد، یک سرور با پاسخ کند می‌تواند یکی از دلایل آن باشد. آنچه سطح برنامه‌نویسی و طراحی وب برای وبسایت خود انجام دهید اگر سرور اصلی که پردازنده است درخواست را با سرعت پایین انجام دهد عملکرد وبسایت قطعا تحت تأثیر قرار داده خواهد شد.

هاستینگ - سرعت سرور


تأثیر بارگذاری آهسته وبسایت بر کسب و کار؛

بسیاری از مطالعات نتیجه‌گیری کرده‌اند که حداکثر زمان انتظار بازدید کننده تنها در حدود دو ثانیه است. وبسایتی با داشتن زمان طولانی‌تر برای بارگذاری یک احساس منفی در میان بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند. این نه تنها باعث از دست دادن فروش می‌شود، همچنین بازدیدکننده برای همیشه سایت را ترک می‌کند. برخی موتورهای جستجو زمان بارگذاری وبسایت را در میان عوامل بسیاری در نظر می‌گیرند، بنابراین وبسایت با بارگذاری آهسته می‌تواند دارای رتبه پایین‌تری در موتورهای جستجو باشد.

هاست سایت


عواملی که بر زمان پاسخ سرور تأثیر می‌گذارند؛

عوامل متععدی وجود دارند که بر زمان پاسخ سرور تأثیر می‌گذارند. وب سرور یک ماشین پیچیده‌ای با برنامه‌های فراوان و قطعات سخت‌افزاری بالا می‌باشد. نقص در کار هر یک از این منابع به سادگی بر روی کار سرور و در نتیجه بر روی زمان پاسخ آن تأثیر خواهد داشت. عوامل خارجی مانند قطع برق، حملات داس، درخواست overload، محدودیت پهنای باند و حتی بلایای طبیعی می‌تواند در کندی زمان پاسخ سرور تأثیر بگذارد.


 

طراحی و سئو سایت / مطالب کاربردی و پربازدید وبلاگ ها در سال 98

1.      طراحی سایت تهران

2.      طراحی سایت

3.      سئو سایت

4.      سئو

5.      طراحی وب سایت

6.      طراحی سایت شرکتی

7.      طراحی سایت فروشگاهی

8.      طراحی سایت تهران

9.      طراحی سایت

10.  سئو سایت

11.  سئو

12.  طراحی وب سایت

13.  طراحی سایت شرکتی

14.  طراحی سایت فروشگاهی

15.  طراحی سایت تهران

16.  طراحی سایت

17.  سئو سایت

18.  طراحی وب سایت

19.  طراحی سایت شرکتی

20.  طراحی سایت فروشگاهی

21.  طراحی سایت تهران

22.  طراحی سایت

23.  سئو سایت

24.  طراحی وب سایت

25.  طراحی سایت شرکتی

26.  طراحی سایت فروشگاهی

27.  طراحی سایت تهران

28.  طراحی سایت

29.  سئو سایت

30.  طراحی وب سایت

31.  طراحی سایت شرکتی

32.  طراحی سایت فروشگاهی

33.  طراحی سایت تهران

34.  طراحی سایت

35.  طراحی وب سایت

36.  طراحی سایت شرکتی

37.  طراحی سایت فروشگاهی

38.  طراحی سایت تهران

39.  طراحی سایت

40.  طراحی وب سایت

41.  طراحی سایت شرکتی

42.  طراحی سایت فروشگاهی

43.  طراحی سایت تهران

44.  طراحی سایت

45.  سئو سایت

46.  طراحی وب سایت

47.  طراحی سایت شرکتی

48.  طراحی سایت فروشگاهی

49.  طراحی سایت تهران

50.  طراحی سایت

51.  طراحی وب سایت

52.  طراحی سایت شرکتی

53.  طراحی سایت فروشگاهی

54.  طراحی سایت تهران

55.  طراحی سایت

56.  طراحی وب سایت

57.  طراحی سایت شرکتی

58.  طراحی سایت فروشگاهی

59.  طراحی سایت تهران

60.  طراحی سایت

61.  طراحی وب سایت

62.  طراحی سایت شرکتی

63.  طراحی سایت فروشگاهی

64.  طراحی سایت تهران

65.  طراحی سایت

66.  طراحی وب سایت

67.  طراحی سایت شرکتی

68.  طراحی سایت فروشگاهی

69.  طراحی سایت تهران

70.  طراحی سایت

71.  طراحی وب سایت

72.  طراحی سایت شرکتی

73.  طراحی سایت فروشگاهی

74.  طراحی سایت تهران

75.  طراحی سایت

76.  طراحی وب سایت

77.  طراحی سایت شرکتی

78.  طراحی سایت فروشگاهی

79.  طراحی سایت تهران

80.  طراحی سایت

81.  طراحی وب سایت

82.  طراحی سایت شرکتی

83.  طراحی سایت فروشگاهی

84.  طراحی سایت تهران

85.  طراحی سایت

86.  طراحی وب سایت

87.  طراحی سایت شرکتی

88.  طراحی سایت فروشگاهی

89.  طراحی سایت تهران

90.  طراحی سایت

91.  طراحی وب سایت

92.  طراحی سایت شرکتی

93.  طراحی سایت فروشگاهی

94.  طراحی سایت تهران

95.  طراحی سایت

96.  طراحی وب سایت

97.  طراحی سایت شرکتی

98.  طراحی سایت فروشگاهی

99.  طراحی سایت تهران

طراحی سایت

کاهش دسترسی کودکان را به سایت های نامناسب


مدت ها است که iPad ها به یک ابزار مهم یادگیری مخصوصا برای کودکان بدل شده اند. اما ذهن کنجکاو کودکان تنها به یادگیری و استفاده از ابزارهای کاربردی قانع نمی شود و همیشه به دنبال کشف چیزهای جدید است. یکی از مسائل نگران کننده نیز دسترسی کودکان به اطلاعات نامتناسب با شرایط سنی آن هاست. در این آموزش، شیوه بلاک کردن محتوا و سایت های نامناسب بر روی IOS را توضیح خواهیم داد.

بلاک کردن سایت ها از نسخه 7 به سیستم عامل IOS اضافه شد و مسیر فعال کردن این قابلیت بر روی نسخه های مختلف چندان متفاوت نیست. ابتدا باید به قسمت General تنظیمات خود بروید و سپس گزینه Restriction را فعال کنید. اگر برای اولین بار است که از این امکان استفاده می کنید باید کلمه عبوری را برای آن مشخص کنید. سپس با پیمایش صفحه، قسمتی با عنوان Websites را در انتها لیست مشاهده خواهید کرد.

در ادامه گزینه All Websites را غیرفعال کنید و سپس گزینه Limit Adult Content برای محتوای غیراخلاقی و یا گزینه Specific Websites را برای دیگر سایت ها فعال کنید. بعد از این باید سایت های که قصد بلاک آن ها را دارید در قسمت Never Allow اضافه کنید. برای این کار Add Website را در زیر Never Allow انتخاب کنید. به همین سادگی کودکان خود را در برابر محتوای نامناسب شبکه مجازی محافظت کرده اید.

گفتنی است این شیوه محافظ نه تنها بر روی اپلیکیشن های خود IOS عمل می کند بلکه دیگر مرورگرها یا نرم افزارها را نیز از دسترسی به محتوا مورد نظر شما منع می کند.

 

منبع : گویا آیتی

ارتقاء مهارت‌ های برنامه‌ نویسی


فرقی نمی‌کند که در چه رشته‌ای تحصیل می‌کنید یا قصد دارید در آینده چه تخصصی داشته باشید؛ امروزه داشتن اندکی دانش درباره‌ی برنامه نویسی (یا به بیان بهتر "کدنویسی") برای همه مفید است. در ادامه‌‌ی مطلب خواهیم دید که ارتقاء مهارت‌های کدنویسی چگونه به سه دسته‌ی "کارآفرینان بدون تجربه"، "برنامه‌نویسان سنتی" و "مدیران اجرایی" کمک خواهد کرد.

اکثر افراد حوصله‌ یا زمان کافی برای یادگیری یک مهارت جدید را ندارند. یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی هم از جمله مهارت‌های نسبتاً دشوار و زمان‌گیر است. علاوه بر آن، انتخاب اینکه چه زبان برنامه‌نویسی را چه موقع و چگونه یاد بگیرید، خود فرآیندی زمان‌بر است.
با وجود تنوع کلاس‌ها، کارگاه‌های آموزشی، ویدئوها، نرم افزارهای آموزشی و کتاب‌هایی که برای انتخاب وجود دارند، و از طرفی وجود زبان‌های مختلف و متفاوت، تصمیم‌ گیری درباره‌ی اینکه کدام روش یادگیری و کدام زبان برنامه‌نویسی شما را سریع‌تر به هدف‌تان می‌رساند کمی گیج کننده است. با رعایت نکاتی کوچک می‌توانید زمان بیش‌تری را روی کدنویسی و زمان کمتری را روی تصمیم گیری صرف کنید.
سه حالت بسیار معمول را در نظر بگیریم: دسته‌ی اول کسانی هستند که قصد دارند برنامه‌نویسی را شروع کنند. دسته‌ی دوم افرادی هستند که می‌خواهند با افزایش مهارت‌های خود در برنامه‌نویسی موقعیت شغلی بهتری پیدا کنند، و در آخر دسته‌ی سوم کسانی هستند که کار آن‌ها به نوعی با برنامه‌نویس‌ها و کدنویسی مرتبط است و تنها قصد دارند با اصول برنامه‌نویسی آشنا شوند.

کارآفرین‌ها
فرض کنید ایده‌ای خلاقانه برای ساخت یک اپلیکیشن موبایل به ذهن‌تان رسیده است؛ ایده‌ای که به عقیده‌ی خودتان پتانسیل بسیار بالایی برای موفقیت دارد. اما نمی‌دانید این ایده را چطور به یک پروژه‌ی واقعی تبدیل کنید. اگر یک توسعه دهنده‌ و کارآفرین مشتاق هستید و تجربه‌ی کمی در علوم کامپیوتر دارید، تلاش برای اینکه خودتان به صورت خودآموز برنامه‌نویسی را یاد بگیرید می‌تواند بسیار مشکل باشد.

اگر هیچ پیش‌زمینه‌ای در کدنویسی نداشته و مطمئن نیستید که باید از کجا شروع کنید، خودآموزی شاید گزینه‌ی مناسبی برای شما نباشد. به جای آن بهتر است که در دوره‌های آموزشی برنامه نویسی شرکت کنید.
در این دوره‌ها تمام آنچه برای یادگیری برنامه نویسی نیاز دارید موجود است؛ از مربیان مجرب گرفته تا منابع آموزشی مورد نیاز، همه چیز در اختیار شما است. از نکات منفی این روش هم می‌توان به قیمت بالا و وقت‌گیر بودن این دوره‌ها اشاره کرد؛ بطوریکه برای گذراندن بعضی از آن‌ها باید به مدت یک تا سه ماه به صورت تمام وقت در کلاس‌ها شرکت کنید. اگر مشکل مالی ندارید، شرکت در این دوره‌ها قطعاً یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید برنامه‌نویسی را شروع کنید.
دوره‌های آموزشی آنلاینی هم وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. Coding Dojo و Bloc از جمله بهترین دوره‌های آموزشی آنلاین هستند.
نکته‌ی مهم، به خصوص اگر قصد ساختن اپلیکیشن برای تلفن‌های هوشمند را دارید، یادگیری برنامه‌نویسی مخصوص موبایل است. برای مثال اگر می‌خواهید اپ خود را برای iOS توسعه دهید، سوئیفت (Swift) یک زبان عالی برای شروع به کار است. هر چند می‌توان از Objective C هم استفاده کرد، اما توصیه می‌شود با روش‌های آسان کار خود را شروع کنید. در مورد برنامه نویسی برای اندروید هم اگرچه ابزارهای زیادی وجود دارند، اما یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای شروع استفاده از Android Studio است.

برنامه نویسان سنتی
چیزی که برنامه نویسی را از دیگر مهارت‌ها متمایز می‌کند این است که فرآیند یادگیری در آن هیچ‌گاه تمامی ندارد. در طول زمان، کسب و کارها اولویت خود را به زبان‌های خاصی می‌دهند و به برنامه‌نویس‌هایی که در آن زمینه قدرت بیشتری دارند، لطف بیشتری نشان می‌دهند. اگر دارای پیش‌زمینه‌ در برنامه‌نویسی بوده و با کدنویسی به صورت کلی آشنایی دارید، اما می‌خواهید در زمینه‌ای خاصی متخصص شوید یا مهارت‌های دیگری یاد بگیرید تا در بازار کار موفق‌تر ظاهر شوید، نکات مهمی وجود دارند که با رعایت آن‌ها وقت و انرژی خود را بیهوده تلف نخواهید کرد.

اگر می‌خواهید به صورت خودآموز کدنویسی را بیاموزید، چه از طریق کتاب و چه از طریق دوره‌های آموزش رایگان آنلاین، توصیه می‌شود قبل از شروع نگاهی به آگهی‌های استخدام انداخته و موقعیت‌های شغلی و زبان‌هایی که احتیاج دارند را بررسی کنید.

به صورت کلی در حال حاضر چندین حیطه بسیار داغ و جذاب هستند. شرکت‌ها به دنبال افرادی می‌گردند که تجربه‌ی کار با AWS یا کار کردن با API ها را داشته باشند و خیلی‌ها به دنبال توسعه‌دهنده با تسلط کافی به روبی آن ریلز (Ruby on Rails) هستند. علم داده‌ها هم در حال حاضر رو به رشد است و یادگیری درباره‌ی محاسبات بزرگ (مثلاً با استفاده از هدوپ (Hadoop)، که به شما اجازه می‌دهد محاسبات داده‌ای را روی هزاران کامپیوتر اجرا کنید) باعث می‌شود که مهارت منحصر به فردی داشته باشید که افراد زیادی از آن بهره‌مند نیستند.

هنگامی که زبان بعدی که قرار است یاد بگیرید را انتخاب کردید (یا تصمیم به تقویت مهارت‌های خود در زبانی که از قبل به آن مسلط هستید گرفتید)، این زبان چه روبی آن ریلز باشد، چه پایتون (که برای استخدام در شرکت‌های بزرگ بسیار مهم است) یا جنگو، مهارت‌های غیر مرتبط با برنامه‌نویسی زیادی هم وجود دارند که باعث می‌شوند برای شرکت‌ها جذاب شوید. برای مثال تسط بر Git و Github برای تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس بهتر در طول زمان ضروری است.

البته توجه داشته باشید که تمام این‌ها باید در خدمت پر بار‌تر کردن هرچه بیشتر رزومه‌ی شما باشند. داشتن مدرک مهندسی نرم‌افزار یا علوم کامپیوتر دیگر مانند گذشته مهم نیست. برای استخدام شدن در شرکت‌های خصوصی و استارت‌آپ‌ها داشتن یک رزومه‌ی قوی بسیار موثرتر از مدرک دانشگاهی است.
مدیران اجرایی

دسته‌ی آخر از کسانی که به برنامه‌نویسی علاقه دارند، مدیرانی هستند که می‌خواهند چیزهای جدید یاد بگیرند؛ مدیران سطح بالایی که در شرکت خود با تعداد زیادی برنامه‌نویس کار می‌کنند و دوست دارند بدانند فرآیند توسعه‌ی یک نرم‌افزار به چه صورت است تا بتوانند برنامه‌ریزی زمانی و بودجه بندی مناسبی داشته، تیم خود را بهتر مدیریت کرده و از کارمندان خود انتظارات معقولی داشته باشند.

این گروه از افراد یک ویژگی خاص دارند: آن‌ها احتیاجی ندارند به این فکر کنند که برای موفقیت باید به دنبال آموزش چه زبانی بروند، چرا که آن‌ها از قبل صاحب یک کسب و کار موفق هستند.

برای پیشرفت شرکت و ارتباط موثر بین افراد متخصص و غیر متخصص، درک مبانی برنامه‌نویسی کمک می‌کند تا تمام تیم بازده بیشتری داشته باشد و بهینه‌تر عمل کند. آشنایی اندک با برنامه‌نویسی باعث می‌شود با کارکنان زیردست‌تان بهتر ارتباط برقرار کرده و تصمیم‌های عاقلانه‌تری برای اختصاص منابع بگیرید.

نکته‌ی دیگری که یادگیری برنامه‌نویسی برای مدیران را راحت‌تر می‌کند این است که صرف نظر از نوع زبانی که آن را یاد می‌گیرند، با شروع یادگیری هر زبانی با اصول برنامه‌نویسی آشنا خواهند شد. منابع آنلاین خوبی مثل لیندا، اودمی و آموزش یک ماهه‌ی برنامه‌نویسی وجود دارند که بسته به سلیقه‌ی خودتان می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. تمامی این دوره‌ها شما را با اصول اولیه آشنا خواهند کرد.

پس می‌توانید از همین امروز شروع کنید: پروژه‌ی برنامه‌ی موبایلی که در سر دارید را به واقعیت تبدیل کرده، موقعیت شغلی بهتری پیدا کرده یا با مجموعه‌ی مهندسان خود راحت‌تر ارتباط برقرار کرده و بهتر مدیریت کنید.

شما جزء کدام دسته از افراد بالا هستید؟ آیا برنامه‌نویسی را به صورت خودآموز یاد گرفته‌اید یا در کلاس‌ها و دوره‌های برنامه‌نویسی شرکت کرده‌اید؟ تجربیات ارزشمند خود از یادگیری برنامه‌نویسی را با ما و خواندگان زومیت درمیان بگذارید.

 

منبع : زومیت

نوشتن ایمیل‌ های تاثیرگذار


این روزها ارسال و دریافت ایمیل‌های زیاد کاری، سهم بزرگی در هماهنگی، یادآوری و انجام کار‌های روزمره در کسب و کار‌ها پیدا کرده است. نکته‌ی بد اینجاست که تعداد این ایمیل‌ها در گذر زمان به جای کم شدن، بیشتر و بیشتر می‌شود و جواب دادن به همه آن‌ها کاری سخت. در ادامه راز‌هایی درباره ایمیل‌ها به شما خواهیم گفت که نوشتن و تاثیرگذاری آن‌ها را چند برابر می‌کند.

جافری جیمز، نویسنده وب‌سایت Inc با تجربه زیادی که در نوشتن ایمیل‌های کسب و کار، فروش و مواردی مشابه دارد، چندین نکته، ترفند و میان‌بر را برای نوشتن ایمیل‌های عالی پیشنهاد می‌کند:

13. گفتاری، اما زیبا بنویسید
بسیاری از ما زمانی که قصد نوشتن یک ایمیل را داریم مکلف به رعایت تمام اصول و قواعد نامه نگاری می‌شویم و کاملا آن را به صورت نوشتاری سخت و غیرقابل هضم درمی‌آوریم. کسب و کار‌های موفق این پیچیدگی‌ها را کنار می‌گذارند و به راحتی و حتی در ایمیل به صورت گفتاری با یکدیگر صحبت می‌کنند.

12. اول پیش‌نویس کنید و بعد دوباره بنویسید
اول از همه تمام ایده‌هایی که در ذهن دارید را بدون هیچ ترسی درباره‌ی ترتیب یا لحن سخن بنوسید. بعد از ابتدا شروع کنید و جملات و کلمه‌ها را تا حد ممکن کوتاه‌تر و ساده‌تر کنید.

11. درخواست پاسخ به ایمیل را واضح بگویید
اگر جواب واضح به ایمیل خود نیاز دارید یا می‌خواهید تصمیمی گرفته شود یا ارتباط با شخصی خاصی برقرار شود واضح و مشخص بگویید.

10. تنها دوبار از «من» یا «ما» استفاده کنید (حداکثر)
شاید دوری کردن از این دو کلمه به صورت کلی کار بسیار سختی باشد، اما سعی کنید در سه جمله از ایمیل شما حداکثر یک یا دوباره «من» یا «ما» استفاده شود. استفاده از زیاد از حد از این دو کلمه شما را خودمحور نشان می‌دهد.

9. سری به سر خواننده بزنید!
خود را به جای شخصی که قرار است ایمیل شما را دریافت کند بگذارید و چیز‌هایی که نوشته‌اید را بخوانید. جملاتی که نوشته‌اید جالب هستند؟ اگر نه جملاتی را تصور کنید که برای دریافت کننده ایمیل احتمالا جذاب خواهند بود. اکنون با توجه به این موضوع جملات را تغییر دهید یا دوباره بنوسید.

8. جملات سنگین و پیچیده را به جملاتی ساده تبدیل کنید
هر جمله‌ای که بیش از یک ایده، توصیه، پیشنهاد، نظر و مواردی از این دست را در خود جای داده، بشکنید و دو جمله‌ی کوتاه‌تر برای راحتی بیشتر در خواندن بنویسید.

7. از ساده‌ترین کلمات ممکن استفاده کنید
اگر کلمه‌ای کوتاه‌تر وجود دارد که می‌تواند منظور شما را منتقل کند، از آن استفاده کنید. مرحله‌ی بعد از این احتمالا استفاده از کلمات بسیار ساده اما با معنی گویاتر است.


6. هر چیز گیج کننده‌ای را دوباره بنویسید
هر کلمه‌ی خارجی سخت در تلفظ یا غیرمتعارف را حذف کنید و از کلماتی ساده، سرراست و با معنی مستقیم استفاده کنید تا خواننده راحت منظور شما را متوجه شود.

5. به ایمیل‌های خود شکلی ساده و سرراست بدهید
لازم نیست برای نوشتن ایمیل خود از فرمت‌های خاصی استفاده کنید که صفحه را شلوغ کند یا تمرکز خواننده را از بین ببرد. بسیاری از افراد تنها متن ایمیل‌ها را می‌خوانند.

4. منظور خود را واضح و سریع بگویید
اگر قصد دارید درباره چیزی توضیح دهید، این توضیح را حداکثر در ۲ یا ۳ جمله جای دهید و اگر به بیش از این نیاز بود، در قالب یک متن یا سند به ایمیل پیوست کنید.

3. از شکلک‌ها استفاده کنید :)
ایموجی‌ها به راحتی می‌توانند حالت چهره‌ی شما را ترسیم کنند. زمانی که جملات از بیان حالت شما ناتوان می‌مانند، ایموجی‌ها به راحتی اینکار را انجام می‌دهند. ایموجی‌ها در ایمیل‌های غیررسمی موجود در کسب و کار شما کاملا مناسب هستند.

2. اندازه‌ی فونت را تغییر دهید و دوباره بخوانید
با تغییر کلمات در صفحه، دوباره ایمیل را بخوانید تا متوجه تمام چیز‌هایی که نوشته‌اید شوید؛ نه اینکه تصوری از نوشته‌ی خود در ذهن داشته باشید. در همین حین ممکن است اشتباهاتی را پیدا کنید که در صورت انجام ندادن این تغییر کوچک، ممکن بود از آن‌ها غافل بمانید.

1. بلند بخوانید تا تاثیر آن را متوجه شوید
خواندن بلند جملاتی که نوشته‌اید کمک می‌کند کلمات نامتعارف در هر جمله را پیدا کنید.

 

منبع : زومیت